Beklagar ditt MF
Jag fick MF/MA för en månad sen. Hade starka symptom mellan vecka 7-12, mådde väldigt illa, överkänslig för lukter, kräktes en del, väldigt trött. Precis som mina andra två graviditeter där det gått bra.
I vecka 12-13 försvann symptomen helt på två dagar, det hade visserligen börjat bli bättre men nåt hände de där två dagarna som gjorde att jag slutade känna mig gravid. Hoppades på spökveckorna eftersom det var likadant i min första graviditet...
Hade ändå en känsla av att nåt inte stod rätt till. Tiggde till mig ett ultraljud på jobbet (jobbar inom sjukvården) i vecka 14, som visade att hjärtat slutat slå, nånstans efter 11 fulla veckor dog fostret. Detta var en torsdag, jag fick en ny tid på måndagen efter för en ny koll och beslut om abortmetod om det inte startat av sig själv. Fick en tablett på måndagen som skulle avstanna graviditeten. På onsdagen fick jag tid för att starta aborten medicinskt på sjukhuset. Fick två omgångar livmodersammandragande tabletter, sen startade MF. Det tog drygt en timme att få ut graviditetsvävnaderna, fostret och moderkakan. Moderkakan fick de plocka ut med tång. Sen fick jag åka hem, fortsatte blöda ganska rejält och hade ont o underlivet i 2-3 dagar, sen småblödde jag två veckor, bruna flytningar en vecka, sen började det blöda igen, fick mens i förrgår. Trodde jag hade ÄL för drygt 9-10 dagar sen och väntade inte mensen redan men hormonerna är antagligen inte i balans efter MA, kanske skedde ingen ÄL trots starka symptom på det. Har ingen direkt mensvärk men ont nedtill.
Hoppas nu på att äntligen sluta blöda och kunna återuppta samlivet. Vill inte bli gravid igen på ett halvår men saknar närheten till sambon.