• dn998

FET/IVF November 2015

Finns det fler därute som planerar inför IVF/FET nu i november?
    Kanske vi kan samlas här och prata tills det blir dags?!
    Det skulle vara skönt att dela lite tankar med andra som också
    är med i denna IVF/FET- karusellen.

Själv ska jag, om allt går som det ska göra en FET nu i november.
    Har ett barn sen tidigare som jag fick 2013 genom mitt första försök med IVFHjärta

• Svar på tråden FET/IVF November 2015
  • Maraki73

Jag har pratat med min vårdcentral och får jag en ordination från någon läkare på intralipid så kommer de ge mig. Nu väntar jag på samtal från Falun och se om de kan hjälpa mig.

• Humla85a
    Doris74 skrev 2015-11-30 09:42:57 följande:

Vi går till IVF-kliniken i Falun.

Jag har haft fina ägg men dom har inte fäst och jag har fått tidiga missfall så vi misstänker något ditåt ja.

Men det är ju precis samma för mig. Men ingen läkare har pratat om detta. Finns det prover att ta eller?
  • Maraki73

En sköterska ringde mig från Falun hon skulle fråga läkaren men det är inte säkert att de vill skriva ut till någon som inte går där so patient. De hör av sig igen. Jag får leta efter privat läkare som kan skriva ut. Fan att det ska vara så jobbigt.

• Doris74

Humla

Humla85a skrev 2015-11-30 16:46:16 följande:

Men det är ju precis samma för mig. Men ingen läkare har pratat om detta. Finns det prover att ta eller?

Jag frågade min läkare om det gick att testa, men har för mig han sade att det var lite svårt. Men kan hända att vi missförstod varandra.

Har själv inte tagit några prover. Men jag är sällan sjuk och som sagt så är det tydligen lite märkligt att jag inte blivit gravid än så jag misstänker att min kropp har lite väl bra försvar.
  • Doris74

§[quote=76063513][quote-nick]Maraki73 skrev 2015-11-30 17:21:30 följande:[/quote-nick]

En sköterska ringde mig från Falun hon skulle fråga läkaren men det är inte säkert att de vill skriva ut till någon som inte går där so patient. De hör av sig igen. Jag får leta efter privat läkare som kan skriva ut. Fan att det ska vara så jobbigt.

Ja jag är glad att vi går i Falun. Känner mig trygg och personalen är jättegullig.

Jobbigt att behöva strida i en redan utsatt situation. Man vill ju dra i alla halmstrån.

Fortsätter hålla tummar!

• Maraki73
    Doris74 skrev 2015-11-30 22:04:03 följande:

§[quote=76063513][quote-nick]Maraki73 skrev 2015-11-30 17:21:30 följande:[/quote-nick]

Ja jag är glad att vi går i Falun. Känner mig trygg och personalen är jättegullig.

Jobbigt att behöva strida i en redan utsatt situation. Man vill ju dra i alla halmstrån.

Fortsätter hålla tummar!

Tack så mycket !! Håller tummarna för att allt går bra med graviditeten! !
  • LinneaL

Ja det kändes verkligen snopet att dom inte lyckades med fler ägg än så.
    Men dom tror att det beror på att allt gick väldigt fort, jag svarade otroligt snabbt på medicinerna så det var nog därför det var så många omogna :(

Och i Söndags kom mensen :( 
    Man försöker tro att man ställt in sig på att det inte ska fungera, men lika ledsen blir jag för det ändå.. suck..
    jaja jag ska testa på fredag ändå och sedan kontakta kliniken för att höra hur vi går vidare nu!!

Lycka till alla ni andra som fortfarande ruvar!

• Maraki73
    LinneaL skrev 2015-12-01 08:01:16 följande:

Ja det kändes verkligen snopet att dom inte lyckades med fler ägg än så.

Men dom tror att det beror på att allt gick väldigt fort, jag svarade otroligt snabbt på medicinerna så det var nog därför det var så många omogna :(

Och i Söndags kom mensen :( 

Man försöker tro att man ställt in sig på att det inte ska fungera, men lika ledsen blir jag för det ändå.. suck..

jaja jag ska testa på fredag ändå och sedan kontakta kliniken för att höra hur vi går vidare nu!!

Lycka till alla ni andra som fortfarande ruvar!

Fy va trist :( det är så hemskt när man får minus . Att ruva är det värsta jag vet.

Inför detta försöket gjorde du något mer än att bara ta sprutorna?

Inför mitt tredje ivf började jag med akupunktur och så tog jag det långa protokollet med Synarela och menopur. Istället för att få ut 4-6 ägg fick jag ut 9. Jag fick en dotter.
  • Humla85a

Ibland blir jag så extremt trött på denna karusell! Kliniker säger olika saker och info måste man be om att få. Som en sjukskriven vän säger: man måste vara frisk för att orka vara sjuk.

Eller: man måste kunna allt om allt för att få läkarna att berätta nått.

• LinneaL

Jag har inte testat än, har testdag på fredag, men förhoppningarna är ju såklart väldigt små då mensen är ett faktum!!

Dom vill helst inte sätta mig på det långa protokollet eftersom jag har problem med migrän och huvudvärk!

Jag tror att det till viss del kan bero på att jag haft en sjukt stressig höst där vi på egen hand bytt tak på huset hemma osv.

Så jag har haft svårt att slappna av då vi inte var riktigt färdiga när vi gjorde behandlingen heller, sen jobbar jag på förskola och det är ju rätt körigt till och från! Svårt att inte plocka upp ett barn som är ledsen tex.

Så vid nästa försök ska jag göra absolut ingenting förutom att jobba typ!

Lyssna mer på kroppen och vara hemma om jag känner mig låg..

Det är alltid lätt att skylla det på sig själv även om man inte borde det, så som sagt nästa gång ska jag göra så lite som möjligt som jag sen kan skylla på!

Maraki73 skrev 2015-12-01 08:33:41 följande:

Fy va trist :( det är så hemskt när man får minus . Att ruva är det värsta jag vet.

Inför detta försöket gjorde du något mer än att bara ta sprutorna?

Inför mitt tredje ivf började jag med akupunktur och så tog jag det långa protokollet med Synarela och menopur. Istället för att få ut 4-6 ägg fick jag ut 9. Jag fick en dotter.

• Nicka

Imorgon ska jag äntligen börja med sprutor :)
    Pratat med kliniken varje dag denna vecka, då ingen förutom läkaren visste hur planen såg ut.. De händer mycke nu, blivit kontaktad för att påbörja missfalls utredning, så att få ihop ett fungerande schema på jobb är inte lätt, tur är att jag känner min chef privat så han vet vad vi går igenom..
    Någon här som tagit Menopur? Tips o funderingar mottages gärna :)

• angels8

Hej alla !!

Ville bara hälsa att jag är gravid ???? det var den sista ägget kvar och det funka!

Så ge inte upp till slut så tar det ?????? ..

Kram !

• Nicka
    angels8 skrev 2015-12-09 13:20:23 följande:

Hej alla !!

Ville bara hälsa att jag är gravid ???? det var den sista ägget kvar och det funka!

Så ge inte upp till slut så tar det ?????? ..

Kram !

Grattis :)
  • Nicka
    angels8 skrev 2015-12-09 20:57:02 följande:

Tackar.. !

När hade du testdag?
    Hur långt är du gången?
  • angels8

Test dagen den 14/12 men mensen var sen så jag var tvungen att veta om det var något eller inte :)

Vecka 5 enligt räkningen ..

Svar på tråden FET/IVF November 2015