• Svar på tråden SD sprider sverigefientlig propaganda i utlandet!
  • Snake
    nihka skrev 2015-11-12 10:27:02 följande:

Nej, ingen mer än SD tror att man tycker nästan som SD för att man inför gränskontroller eller öht vidtar åtgärder i migrationsfrågor.

Åkesson är bara lite verklighetsfrånvänd när han ger uttryck för detta. Tyckte nästan lite synd om honom när stod i nyhetsstudion och låtsades som att SDs politik har ett brett stöd bland de andra riksdagspartierna. Någon fingervisning borde han ju få av att SD är totalt exkluderade i alla samarbetsformer som existerar. Undrar om karl trots allt fattar eller om det är så sorgligt som det verkar.

Migrationsverket behöver 50.000 sängplatser innan jul. Minst. Msb har aviserat att dom kan ordna 4.000 sängplatser. Som mest.

Och det gäller fram till jul, ingen som nämnt hur mycket behovet ökar efter jul.

Undrar om det är så sorgligt som det verkar!
    What has four legs and an arm? A happy pitbull...
  • Nerfherder
    Snake skrev 2015-11-12 13:32:20 följande:
    Varför får jag en känsla av att du är ny på FL!
    För en gångs skull håller jag med dig :D
  • nihka
    Snake skrev 2015-11-12 12:15:42 följande:
    Migrationsverket behöver 50.000 sängplatser innan jul. Minst. Msb har aviserat att dom kan ordna 4.000 sängplatser. Som mest.

Och det gäller fram till jul, ingen som nämnt hur mycket behovet ökar efter jul.

Undrar om det är så sorgligt som det verkar!
    Ja, visst är krig sorgligt!
  • Nerfherder
    tempel knight skrev 2015-11-13 07:08:40 följande:

Hur kunde man gissa att masspsykosblaskor skulle bli upprörda över SD,s informationsblad, rena lögner från regeringen till folket blundar vi däremot för.

Dom kan föra min talan i alla fall, dom andra litar jag inte ens att byta toarulle på min toa.

Och det är det enda jag litar på att SD kan göra.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-11-13 10:39:17 följande:

Och det är det enda jag litar på att SD kan göra.

Jag.. skrattade. Inte ok. Nu kommer hela dagen att gå åt till Ave Maria, fasta och kroppslig botgöring.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-11-14 06:57:27 följande:

Jag.. skrattade. Inte ok. Nu kommer hela dagen att gå åt till Ave Maria, fasta och kroppslig botgöring.

Det borde du hålla på med hela tiden.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-11-14 09:01:32 följande:

Ok, jag skrattar dock åt dina alster väldigt ofta - bara på ett annat vis.

Du tänker aldrig lära dig det där med att specifiera vad du menar? 2 ez.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-11-14 09:35:03 följande:

Ok, jag skrattar dock åt dina alster väldigt ofta - bara på ett annat vis.

Du tänker aldrig lära dig det där med att specifiera vad du menar? 2 ez.

Nerfherder skrev 2015-11-14 09:01:32 följande:

Ave maria och botgöring.Ditt uppförande på forumet är skamligt.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-11-14 09:51:06 följande:

Ave maria och botgöring.Ditt uppförande på forumet är skamligt.

Din åsikt är noterad.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-11-14 10:21:45 följande:
    Din åsikt är noterad.
    Bra, kan du för en gångs skull försöka hålla dig till topic i mer än fem minuter?
  • apburen
    Nerfherder skrev 2015-11-14 10:26:31 följande:
    Bra, kan du för en gångs skull försöka hålla dig till topic i mer än fem minuter?
    Lägg av nu Neffe, sluta upp med dina trakasserier någon gång för GUDS SKULL!!!
  • nihka

Mobben på SD-kloaken Avpixlat är i fullkomlig extas.

Jadajadajadajadajada

och så

"Fakta? Finns det ingen gräns för naiviteten ens här på Avpixlat? I denna makabra stund måste vi få uttrycka vår indignation utan pekpinnar!!!"

• Deceree1
    apburen skrev 2015-11-14 10:39:18 följande:

Ja, det börjar bli riktigt irriterande!
  • Nerfherder
    apburen skrev 2015-11-14 10:39:18 följande:

För guds skull, sluta leka moderator!!!!
  • Inséa
    themia skrev 2015-11-09 14:54:02 följande:

www.dn.se/nyheter/sverige/sd-delar-ut-flygblad-pa-20-tal-platser-vid-eus-grans/

Det är alltså ett parti som fått förtroendet att sitta i Sveriges regering!
    Till på köpet gör de sig till talesmän för svenska folket, med ett stöd på 13 %.
    En makalös självtillräcklighet!

Ursäkta, men vad är det som är Sverigefientligt?

No money. Sant. Sverige lånar pengar + tar pengar ifrån biståndet så att miljontals människor i Afrika inte får rent vatten att dricka. Detta för att betala Bert 2500 kr om dagen för boende för "ensamkommande flyktingbarn" varav majorieten är minst 25 år. Men då de slängt sina ID-handlingar kan de inte nekas plats på boendet.
    No jobs. Sant. Vi har redan ca 7% arbetslöshet i Sverige. Många av dessa kan prata svenska vilket förenklar uppgiften att skaffa sig ett jobb. Ändå har de inte jobb.
    No homes. Sant. Om du inte hängt med i media på sistone så sover folk på madrasser i Migrationsverkets korridorer.

Det är det enda rätta att informera dessa stackars människor som flyr ända upp hit till kylan om hur det ser ut här i Sverige nu.  På det sättet kan de spara in många onödiga mil och söka asyl i något av de trygga länder som de passerar för att få ta del av något de tror sig finnas här men som egentligen bara är ett luftslott.
    Är det sjystare?

• Ego Lovers
    Inséa skrev 2015-11-14 22:05:00 följande:

Ursäkta, men vad är det som är Sverigefientligt?

No money. Sant. Sverige lånar pengar + tar pengar ifrån biståndet så att miljontals människor i Afrika inte får rent vatten att dricka. Detta för att betala Bert 2500 kr om dagen för boende för "ensamkommande flyktingbarn" varav majorieten är minst 25 år. Men då de slängt sina ID-handlingar kan de inte nekas plats på boendet.
    No jobs. Sant. Vi har redan ca 7% arbetslöshet i Sverige. Många av dessa kan prata svenska vilket förenklar uppgiften att skaffa sig ett jobb. Ändå har de inte jobb.
    No homes. Sant. Om du inte hängt med i media på sistone så sover folk på madrasser i Migrationsverkets korridorer.

Det är det enda rätta att informera dessa stackars människor som flyr ända upp hit till kylan om hur det ser ut här i Sverige nu.  På det sättet kan de spara in många onödiga mil och söka asyl i något av de trygga länder som de passerar för att få ta del av något de tror sig finnas här men som egentligen bara är ett luftslott.
    Är det sjystare?

Precis!
    Sverige nallar från biståndet till UNHCR som gått ut med att 11miljoner barn kommer svälta i Afrika i vinter. Och eftersom Sverige kapat biståndet är det indirekt Sveriges fel att 11 miljoner barn kommer svälta och inte 9 miljoner tex. Och varför får inte dessa 11 miljoner afrikanska barn komma under Sveriges vingar kan man ju undra utan bara välutbildade syrier.
  • KillBill
    Ego Lovers skrev 2015-11-15 09:11:57 följande:
    Precis!
    Sverige nallar från biståndet till UNHCR som gått ut med att 11miljoner barn kommer svälta i Afrika i vinter. Och eftersom Sverige kapat biståndet är det indirekt Sveriges fel att 11 miljoner barn kommer svälta och inte 9 miljoner tex. Och varför får inte dessa 11 miljoner afrikanska barn komma under Sveriges vingar kan man ju undra utan bara välutbildade syrier.

Totalt avsätter regeringen 1% av BNP till bistånd och (ca 40 miljarder) och i år är prognosen att  20% av biståndet (ca 8 miljarder) kommer att användas för att finansiera asylmottagandet.  Det innebär att Sverige ger ca  32 miljarder i bistånd i år efter avräkningen för asylmottagandet vilket motsvarar 0,8% av BNP. Sverige är därmed det land på jorden som ger mest i bistånd per capita.

Enligt SDs budget ska biståndet minskas till 0,75% av BNP. SD anser alltså att Sverige ska avsätta mindre pengar till bistånd än vad regeringen avsätter idag. 

Det är möjligt att regeringen kommer att göra större avräkningar från biståndet i framtiden (för att finansiera asylmottagandet) men även SD skriver i sin budget att de avser att göra visa avräkningar från biståndet för att finansiera asylmottagande.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Deceree1

En av terroristerna hade syriskt pass och kom som flykting till Grekland i oktober... Hur många fler terrorister har kommit med strömmen, kan man undra....

Svar på tråden SD sprider sverigefientlig propaganda i utlandet!