Jag orkar inte med barnen länge.
Hej.
Jag har två fantastiska barn på 5 och 7 år. Värdens finaste ungar verkligen. Jag blev ensam för ca 3 år sen, vi har delad vårdnad om barnen (vi kör vecka vecka)
Jag fick en ADD diagnos för ca ett år sen och jag misstänker att även min 7 åring ev har en diagnos. Ev min minsta med. Vi lever i städigt kaos här hemma, jag kan inte lämna dom in 5 minuter ensamma, dom sätter igång och bråkar direkt. Min 7 åring är så fruktansvärt rastlös och kan inte sitta still alls, han måste hela tiden sysselsättas med saker och sedan tröttnar han efter en stund. Hela tiden är det fajter mellan dom och oss. Dom ska bråttas och klättra. Ingenting fungerar, varken rutiner (som jag inte klarar av att skapa själv) dom är slarviga, precis som jag. Kastar och slänger saker.
Har vetat länge att jag haft en diagnos men inte fått det på papper. Det var inte fören jag gick in i väggen som jag tog tag i det. Jag pallade inte att jobba heltid och vara fokuserad på jobbet, pendla 60 minuter varje dag. Och ta hand om mina vildingar till barn.
Jag vet snart inte vart jag ska ta vägen. Jag vill knappt gå ut längre, dom klättrar och härjar och jag skäms. Att ta hem vänner eller andra törs jag inte, dom kan få sina utbrott och jag skäms så över mitt kaos.
Jag tror lilleman har blivit påverkad av vår inte stess men nu börjar jag misstänka att han också kanske har en diagnos. Alla TRE liksom.
Jag älskar dom över allt annat, men mitt tålamod, min ork, min lust, min energi hemma, min glädje är som bortblåst. Känns som jag bara skäller och bråkar. Tappar tålamodet på dom. Blir irriterad.
Jag vet faktiskt inte hur jag ska orka med detta liv... Känns som ingen orkar med dom förutom deras pappa... Får alltid höra från släkt och ibland vänner att dom är intensiva. Ja, jag VET det!!!!
Finns det någon hjälp i samhället att få?? Skolan ska ev utreda min stora men det kommer ta minst ett ÅR. Jag vet inte hur jag ska stå ut i vårat kaos här hemma... Jag jobbar nu 75% och har börjat med ny medicin. Barnen känner av att jag är lite lugnare, tack och lov. Ska träffa läkare på fredag och mina sjukpenningdagar börjar ta slut... Hur ska man bära sig åt!!!!???
Jag har nu haft barnen (med ständigt dåligt samvete) på dagis och fritids så jag kan tvätta, städa och laga mat. Jag kan inte göra något av det med dom hemma. det fungerar inte.... Min organisation på saker, min planering, min struktur. Jag måste göra det i lugn och ro. Med fokus. Helt tyst ska det vara.
Jag är sp himla ledsen. Tänk om försäkringskassan anser att jag isåfall måste lämna bort mina barn till sin pappa?? Jag älskar dom, men jag behöver hjälp att få vardagen och livet att fungera. Nu är det bara ett städigt kaos.
Finns det hjälp att få i samhället!!!???? Hjälp!!! Känns som jag är ensam med detta. Egen ADD diagnos med adhd barn....