Min dotter vill inte vara hos sin pappa och har fått ångest av detta.
Är skild sedan snart 4 år och har två barn, 7 och 9 år. Mitt ex träffade en ny kvinna som har ett barn med autism/andra handikapp och då flyttade de till henne i en annan stadsdel.
Min äldsta dotter har fått bli som en vårdare till sin bonusbror, något som skapat ångest och frustration hos henne. Hon får går ut och leka med honom (han är 11) fast hon inte vill, följa honom till hans fritidsaktiviteter, leka med honom hemma även när hon vill vara själv, när det är storstädning hemma tvingas hon ta med honom ut på ett fik och sitta där med honom och fika i timmar för att de ska bli klara hemma osv osv.
Nu har det gått så långt att hon får magvärk varje söndag när hon är hos mig och ska åka dagen efter. Hon har kräkts och gråter och har ångest. Hon uttrycker att hon vill vara kvar hos mig.
Deras far är en rätt konstig prick och har svårt att bekräfta, se och visa känslor. Jag har försökt prata med honom men han blir defensiv då hans nya är hans ALLT, även framför barnen.
Någon som också haft ett barn som inte vill till den andra föräldern? Vad ska en göra? Gör sååå ont att se henne så ledsen och skicka iväg henne såhär på måndagsmorgonen..