• Anonym (Fy)

Bråk med en rabiat feministjävel

Min svägerska är extrem-feminist. Hon benämner min son som "hen". Jag blev rasande och talade om för henne att min son är en kille och stt hon ska sluta kalla honom för "hen". Jag talade om för henne att hon antingen säger hans namn eller "han". Han är inget jävla mellanting som ska kallas för "hen".

Hon svarade att hon vägrar säga "han". Hon sa stt hon enbart tänker säga hans namn eller "hen", vare sig jag vill eller ej.

Gud!!! Jag blir galen. Jag kallade henne för idiot, sedan gick jag därifrån.

Hur fan kan hon vara en sån jävla idiot? Fy!!! Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Jag accepterar inte detta.

• Svar på tråden Bråk med en rabiat feministjävel
  • Flash Gordon
    Anonym (befi) skrev 2015-12-20 17:13:58 följande:
    Begriper inte varför alla är så emot TS om att det är en skitsak.

För att det är ett politiskt ställningstagande att trycka ned TS.

Strunt samma att svägerskan medvetet och öppet skiter i TS önskan om att hon inte skall göra en viss sak mot hennes son. Strunt samma att svägerskan beter sig som om hon vore socialt handikappad.

*och strunt samma att dessa personer förmodligen hade reagerat precis tvärtom om svägerskan hade kallat pojken ”svartskalle” istället för brynsten*

Här gäller det att försvara en politisk princip och då är lite näthat och internet-hån inget som bekymrar.

• MrsPJ

Insåg just att tråden ligger i sandlådan men det spelar inte så stor roll egentligen för det är diskussionen som är intressant. Och frustrerande.

• 100kgpappa

Håller helt med TS, det här avkönandet av barn kommer bara att skapa identitetskriser längre fram i livet.

Det LoaLin skriver är det värsta flum jag läst på länge...

Vem fan är Sara Larsson?
  • nihka
    100kgpappa skrev 2016-01-02 12:14:41 följande:

Håller helt med TS, det här avkönandet av barn kommer bara att skapa identitetskriser längre fram i livet.

Det LoaLin skriver är det värsta flum jag läst på länge...

Ja, bäst vi inför skoluniform med kjol för flickor och shorts för pojkar samt har särskilda flick- och pojkskolor och påminner barnen så ofta som möjligt om vilket kön de är annars är risken att de blir förvirrade och får en identitetskris längre fram.

Jag känner ju själv hur jag börjar tappa min könsidentitet när ingen berättar för mig att jag är kvinna och dessutom när jag allt oftare måste pissa på samma offentliga toaletter som personer med större fötter.
  • 100kgpappa
    nihka skrev 2016-01-03 15:55:46 följande:

Ja, bäst vi inför skoluniform med kjol för flickor och shorts för pojkar samt har särskilda flick- och pojkskolor och påminner barnen så ofta som möjligt om vilket kön de är annars är risken att de blir förvirrade och får en identitetskris längre fram.

Jag känner ju själv hur jag börjar tappa min könsidentitet när ingen berättar för mig att jag är kvinna och dessutom när jag allt oftare måste pissa på samma offentliga toaletter som personer med större fötter.

Moget inlägg...
  • nihka
    100kgpappa skrev 2016-01-03 18:16:52 följande:
    Moget inlägg...
    Tycker du att du själv sa så mycket annorlunda?

Det tycker inte jag, bara att vi drog gränsen på lite olika ställen. Du vill ju att vi ska tala om för flickorna och pojkarna lite mer sällan än vad jag ville att de är just pojkar och flickor medan personen du tyckte var flummig inte ville tala om det alls.

Tror du verkligen inte att barnen märker vilket kön de har utan att man talar om det för dem?
  • 100kgpappa
    nihka skrev 2016-01-03 22:26:07 följande:

Tycker du att du själv sa så mycket annorlunda?

Det tycker inte jag, bara att vi drog gränsen på lite olika ställen. Du vill ju att vi ska tala om för flickorna och pojkarna lite mer sällan än vad jag ville att de är just pojkar och flickor medan personen du tyckte var flummig inte ville tala om det alls.

Tror du verkligen inte att barnen märker vilket kön de har utan att man talar om det för dem?

Klart de gör, det var ju det jag menade, men om man lär små barn att de inte är pojkar och flickor, utan små hens, då kommer de att bli förvirrade.

Och det var det LoaLin skrev, att barn ska kallas för hen, vilket är absurt för mig.

Könssegregation är jag starkt emot, även om tyvärr samhällsutveckling går åt det hållet idag för att tillgodose vissa minoriteters behov av det...
  • nihka
    100kgpappa skrev 2016-01-04 10:19:34 följande:
    Klart de gör, det var ju det jag menade, men om man lär små barn att de inte är pojkar och flickor, utan små hens, då kommer de att bli förvirrade.

Och det var det LoaLin skrev, att barn ska kallas för hen, vilket är absurt för mig.

Könssegregation är jag starkt emot, även om tyvärr samhällsutveckling går åt det hållet idag för att tillgodose vissa minoriteters behov av det...
    De kommer inte bli mer förvirrade över att benämnas hen än barn, personer, syskon, dem eller något annat könsneutralt ord.

Samhällsutvecklingen går åt mindre könssegregering som exempelvis unisextoaletter.
  • 100kgpappa
    nihka skrev 2016-01-04 21:54:11 följande:

De kommer inte bli mer förvirrade över att benämnas hen än barn, personer, syskon, dem eller något annat könsneutralt ord.

Samhällsutvecklingen går åt mindre könssegregering som exempelvis unisextoaletter.

Men kom igen nu, vilken värld lever du i? Könsuppdelade tider på badhus blir allt vanligare, gym har börjat med tjejavdelningar, sjukvården har börjar anpassa sig så att patienter kan kräva vilket kön det ska vara på personalen, osv
  • nihka
    100kgpappa skrev 2016-01-05 09:27:26 följande:
    Men kom igen nu, vilken värld lever du i? Könsuppdelade tider på badhus blir allt vanligare, gym har börjat med tjejavdelningar, sjukvården har börjar anpassa sig så att patienter kan kräva vilket kön det ska vara på personalen, osv
    Vilken värld lever DU i?

Innan vi fick stora kommunala simhallar hade i stort sett ALLA badhus separata dagar och tider för damer och herrar. Det var sällsynt att tjejer tränade på gym om det inte handlade om elitnivå och miljön var starkt testosteronladdad. Alla fick hålla till godo med den tilldelade läkaren.

Nu erbjuds valmöjligheter. Det tycker jag är bra. Och det är inte bara val mellan dam- och herrtider på simhallar utan familj, barn, vuxen, mix, tema mm som erbjuds.
  • 100kgpappa

Inte där jag bor, där är det öppet för alla, oavsett kön att besöka badhuset. Än så länge iallafall...

Men du har alltså helt missat debatten om könsuppdelade tider på badhus så muslimerna ska våga sig dit?

Eller muslimer som kräver visst kön på sina läkare?

Där ser man, alla kan inte hänga med i nyhetsflödet...

• nihka
    100kgpappa skrev 2016-01-05 22:53:51 följande:

Inte där jag bor, där är det öppet för alla, oavsett kön att besöka badhuset. Än så länge iallafall...

Men du har alltså helt missat debatten om könsuppdelade tider på badhus så muslimerna ska våga sig dit?

Eller muslimer som kräver visst kön på sina läkare?

Där ser man, alla kan inte hänga med i nyhetsflödet...

Det är det jag bor också. Öppet för alla oavsett kön. Konstigt. Det är ju så könssegregerat påstår du. Där jag bor har vi separata omklädningsrum för damer och herrar och där finns en bastu i samband med vardera avdelning. Tycker du att det är för könssegregerat?

Ja, jag har helt missat debatten om könsuppdelade tider på badhus. Det är inte för att jag inte kan hänga med per se utan för att jag är dyslektisk analfabet.

• 100kgpappa

Jag skrev att vi garden utveckling mot mer könssegregering, inte att det är så överallt. Omklädningsrum är en annan sak, även om jag inte har några problem med gemensamma sen jag var i militären.

Du kan ju uppenbarligen läsa och skriva alldeles utmärkt här på forumet, så jag ser inte riktigt koppling till att du missar nyheter pga du är dyslektiker analfabet, eller missade ja g en ironisk underton i din text?

Nåväl, vi har nog nått vägs ende i just den här diskussionen, men det kommer säkert fler...

• nihka
    100kgpappa skrev 2016-01-06 11:01:11 följande:

Jag skrev att vi garden utveckling mot mer könssegregering, inte att det är så överallt. Omklädningsrum är en annan sak, även om jag inte har några problem med gemensamma sen jag var i militären.

Du kan ju uppenbarligen läsa och skriva alldeles utmärkt här på forumet, så jag ser inte riktigt koppling till att du missar nyheter pga du är dyslektiker analfabet, eller missade ja g en ironisk underton i din text?

Nåväl, vi har nog nått vägs ende i just den här diskussionen, men det kommer säkert fler...

Och jag gav argument för att utvecklingen generellt går mot mindre könssegregering men mot en ökad valfrihet. Sedan finns det grupper som trycker på åt ett annat håll, men det är verkligen inte ens alla muslimer som vill ha separata badtider i simhallar av religiösa skäl. Eftersom vi lever i en demokrati har var och en rätt att uttrycka sina önskemål och i samband med det blir det ju en dialog om det.

Vad jag inte är ironisk om är att du fantiserar ihop rätt bra om sådant som vad andra har gjort, kan och har sett. Det har aldrig slagit dig att andra personer bara kan ha dragit andra slutsatser av att ha hängt med och att inte dela din åsikt inte är likställt med att ha missat nyheter?
Svar på tråden Bråk med en rabiat feministjävel