Idag ska jag säga att jag vill skiljas men...
Idag ska jag säga till min man att jag vill skiljas. Denna gången ska jag stå på mig! Jag är trött på att ensam försörja fem personer. Han visar inget intresse för att skaffa egen försörjning. Det korta tag han hade jobb (6 månader på 6 år) var han hemma sjuk minst en gång i månaden. "Man måste ju få vara hemma om man känner sig dålig!" Jag är trött på att han bara skäller på barnen dagarna i ända. Mest på 7åringen med ADHD. Jag är trött på hans sjuka straff (sitt i hörnet på golvet om du inte är "snäll", ge lillebror 7åringens surfplatta när 7åringen inte agerar perfekt.). Jag är trött på att han konstant glömmer att ge 7åringen medicin. Jag är trött på att han inte ger barnen lunch om jag inte är hemma. Jag är trött på att han sällan städar men gärna skitar ner Jag hinner inte med! Hemmet är alltid i kaos, nästan en sanitär olägenhet! Jag är trött på att han sitter uppe och spelar halva nätterna och sen skyller på barnen när han är trött på morgonen och sover till eftermiddagen. "Ja, men 1åringen var uppe till halv tre!" När Jsg vaknade av att han lade henne i sin säng halv ett. Hon är i en period då hon ofta vaknar sent på kvällarna. Han tar upp och med henne till vardagsrummet där Tvn står igång på hög volym för att söva om henne.... Men hur? Hur säger man för tredje gången att man vill skiljas? Hur ska jag kunna stå på mig mot en "man" som är duktig på att manipulera mig och få mig att känna mig som en stor skit som vill separera?