Följa bebis eller bebis hänga med?
Hej!
Jag är mamma till en tjej på snart 8 månader och vill öppna upp och höra om fler har det som vi. ??
Hon är den mest underbara och snälla, lättsamma bebis man kan tänka OM hon får sina mat- och sovrutiner.
Vi upplever att hon är bunden till fasta rutiner med vila och mat och får hon inte sova sina 1,5h på förmiddagen och 1h på eftermiddagen så är hon en gnällig och kinkig bebis som inte tycker något är roligt och stupar i säng tidigt...
-Nu till min undran...är det fler än vi som upplever att "alla andra föräldrar" kan göra det mesta med sina barn t.ex, gå på Babycafé, babysång och göra andra utflykter?
Oftast ligger ju arrangerade aktiviteter på förmiddagen och det passar inte vår tjej alls.
Är det så att man ska ut på stan i nåt ärende gäller det att tajma in så det passar mittemellan sovtider och att hon nyss har ätit.
Jag undrar hur andra föräldrar tänker, går ni efter en "omedveten" klocka, som anger att "nu passar det bra att göra en aktivitet" ELLER kör ni ert eget race och låter bebis hänga med och äta och sova när det passar?!
Vi är lite delade i detta jag och sambon då han hävdar att "alla andra" är så okomplicerade i sitt förhållningssätt till bebisen och gör det mesta med den...
Jag å andra sidan försöker anpassa mig efter henne å se till hennes behov och låter de styra, det är ju så hon blir en nöjdare å gladare bebis, så som jag upplever det...
Hur tänker ni?