Jag funderar på att rösta på Feministiskt initiativ 2018.
Fråga mig vad du vill.
Fråga mig vad du vill.
Vad vill du i allmänhet uppnå med en sådan röst?
Vad vill du i allmänhet uppnå med en sådan röst?
Har du funderat på det faktum att (F!) och (sd) är principiella tvillingpartier?
Bägge bygger sin samhällsmodell på att en utpekad grupp är huvudansvarig för samhällsproblemen där den avgörande faktorn är att man föds till gruppen. Sedan skiljer de sig åt beträffande vilken grupp de vänder sig emot, men det är ingen principiell skillnad.
Jag gissar att du aldrig skulle kunna få för dig att rösta på (sd) så varför då rösta på dess tvilling?
Har du funderat på det faktum att (F!) och (sd) är principiella tvillingpartier?
Bägge bygger sin samhällsmodell på att en utpekad grupp är huvudansvarig för samhällsproblemen där den avgörande faktorn är att man föds till gruppen. Sedan skiljer de sig åt beträffande vilken grupp de vänder sig emot, men det är ingen principiell skillnad.
Jag gissar att du aldrig skulle kunna få för dig att rösta på (sd) så varför då rösta på dess tvilling?
Principiella tvillingar var det. Det ena partiet är emot invandrare, det andra emot män. I bägge fallen är det grupper man föds till. Att det är olika grupper är ingen principiell skillnad så jag kan bara konstatera att du inte gillade frågan.
Fundera på den.
Jag förstår att du inte gillar jämförelsen, sympatisörer till (sd) och (F!) brukar inte göra det men den är i alla fall giltig. (sd) och (F!) är, principiellt sett, tvillingpartier.
Visserligen skulle jag hävda att du har fel i att (m) är emot sådana som har det svårt i samhället men den avgörande skillnaden här är det jag skrev i mitt första inlägg: Du föds inte till det. Däremot föds du till man eller invandrare.
Hur tänker du?
Det är extremiströrelser som FI och SD som sänker Sverige.
Du har fortfarande missat poängen, eller snarare vill kanske inte se den eftersom jag har påpekat den flera gånger: De grupper (sd) och (F!) vänder sig emot definieras av att man föds till dem.
För all del, (sd)-anhängare brukar inte vilja se den principiella likheten heller. Vi som inte har någon särskild sympati för endera har lättare att se den.
Hur tänker du?
Det är extremiströrelser som FI och SD som sänker Sverige.
Jag tänker som så att den nyliberala frälsningsläran är en religion. "Jobba, jobba jobba! Sluta aldrig konsumera! Nöjd dig aldrig med någonting!"
Samt givetvis tron på lika rättigheter och möjligheter för både kvinnor och män. Samt en del annat också.
Känns Vänsterpartiet som ett alternativ? Hade personligen inte röstat på någotdera eller ja, inte som det ser ut exakt just nu iallafall, men om vänsterblocket stärker sig så hade nog Sverige mått bättre av en skarpare vänstersväng - om det ändå ska göras en - än dagens halvmesyrer. Jonas Sjöstedt vore nog även en bättre ledare än Stefan Löfven, om han nu fick chansen på statsministersätet.