• Linusonline

    Nästan ingen kommer på kalaset

    Min dotter fyller 5 år hon har längtat sedan hon fyllde 4 år efter att ha kalas, jag bor litet så har jag har sparat så hon kunde få kalas på Lekland. Bjöd hela klassen på 20 barn och bara 1 har tackat ja och sista svarsdag är i morgon. Skrev allt klart och tydligt som det brukar stå på kalas korten. Och lämnade dem i torsdags för 6 dagar sedan.

    Vet inte vad jag har gjort för fel har alltid varit allmänt trevlig men aldrig varit hemma hos någon mer än när det varit kalas. Har frågar flera gånger personalen hur min dotter är på förskolan och de har sagt att hon är snäll och är inne i gemenskapen. Och att hon är lätt att ha med att göra.

    Det är få ensamstående här om det kan bero på de.

    Jag är extremt förtvivlad min dotter kommer bli förkrossad när det inte blir något kalas. Vet inte hur jag ska mildra allt för henne. Har legat vaken hela natten för detta och funderat och funderat.

  • Svar på tråden Nästan ingen kommer på kalaset
  • josefins853

    När vi hade kalas fattade inte folk att man skulle höra av sig oavsett om man skulle komma eller inte utan det dök upp barn vi inte räknat med (just pga uteblivet svar) på kalaset o vi fick göra extra godispåsar i sista minuten. Ja vi skrev "hör av dig om du kommer eller ej" på korten.

    Kan ju eventuellt varit lite för kort varsel, 6 dagar liksom. Folk kan ju redan hunnit planera något annat. Men oavsett vad så borde dom ju höra av sig med ett svar. Dålig stil annars.

  • Spegelbilden

    Varför skickar ni ut inbjudningarna så sent? Jag och många med mig har säkerligen ofta planer på helgen så om något ska kunna planeras in behövs några veckors framförhållning. När jag var liten så fick vi alltid inbjudningskorten lång tid i förväg och det var sällan någon som var bjuden inte kom.

  • Frontline

    Vet ju inte vart ni bor, men vi bor 5 mil från närmaste lekland och våra barn har fått inbjudningar till kalas på leklandet där och då står det att vi träffas utanför klockan 12.
    Tror inte alla har tid att skjutsa sina barn den sträckan för att sen vänta på att det ska bli klart och sen köra hem igen.

    Vi har avböjt tack vare det men sagt att det är ok om det ordnas skjuts..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Linusonline

    Vi bor 10 min från leklandet så de är nära, det var 2 barn till som anmälde sig nu på morgonen dagen efter sista datum, så de blir 9 st barn.

    De flesta här skickar ut inbjudningar samma vecka så jag tänkte vara lite tidigare och lämna ut dem ut dem 11 dagar tidigare. Så de hade 7 dagar på sig att svara för man,öste ju svar på torsdagen till leklandet hur många som kommer.

    Man känner sig verkligen hållen på halster när de gäller ens barns kalas, särskilt när man inte riktigt vet hur de går till nu för tiden. Folk har väldigt fullt upp vilket jag har förståelse för, men man kan ändå inte låta bli att bli lite smått förtvivlad när man inte tror de kommer någon :P

  • Mickan76

    När vi bjuder till barnkalas svarar typ alla i sista sekund, och några måste man själv höra av sig till för de missar att svara. Det sistnämnda är trist faktiskt.

  • Palestrina
    Mickan76 skrev 2016-02-04 10:28:25 följande:

    När vi bjuder till barnkalas svarar typ alla i sista sekund, och några måste man själv höra av sig till för de missar att svara. Det sistnämnda är trist faktiskt.


    Jag hör till dem som missar att svara! Det är ofrivilligt, och inget jag är stolt över. Ett stressymptom.
  • Palestrina
    Palestrina skrev 2016-02-04 15:48:14 följande:
    Jag hör till dem som missar att svara! Det är ofrivilligt, och inget jag är stolt över. Ett stressymptom.
    Har också hänt att jag har glömt bort att ta mitt barn till kalaset...
Svar på tråden Nästan ingen kommer på kalaset