SoulsWillRise skrev 2016-02-20 15:17:15 följande:
Ingen fara :) Hjälper gärna till om jag kan!
Min katt har aldrig varit sjuk (peppar peppar) och jag har därför inte behövt ta henne till veterinären mer än då när hon blev kastrerad och fick vaccinering.
Det är skit dyrt att gå till veterinären så det är bra med en försäkring även om självrisken är hög. Tror det är typ 2 eller 3000 kr i självrisk om katten skadar sig. Medicinska minns jag inte riktigt.
Men som jag skrev tidigare, hon har 5 liv kvar då hon är extremt klantig ;) Ramlat ner från balkongen 2 gånger, vi bor högst upp i ett höghus. Hon klarade sig utan skador båda gångerna. Sen la hon svansen i ett värmeljus så det började brinna i svansen och det var rena turen att jag fick tag i svansen då jag drog med handen över svansen så det slocknade. Sen luktade det bränt popcorn i hela lägenheten ;) Svansen klarade sig utan skador och idag har håret växt ut igen men hon gick länge och irriterade sig på svansen :p den värsta gången var när hon fick tag på ett snöre till ett par byxor och hon tuggade i sig hälften av snöret och innan jag fattade vad hon höll på med och så fick jag panik och försökte få tag i henne och hon stack iväg under sängen, under soffan ja överallt. Sen när jag fick tag på henne hade hon svalt halva snöret och andra hälften hängde utanför och jag höll i katten och försökte få ut snöret men det satt fast så gubben min fick försöka hjälpa och ju mer vi drog desto mer panik fick katten och hon hulkade, svalde och kräktes och snöret satt fast Och vi vågade inte dra då vi var rädd att inälvor och organ skulle följa med upp och jag minns att jag grät och skrek till gubben att han skulle ringa 112 för jag trodde hon skulle dö och att det var bråttom att få ut snöret :p Han blev arg på mig och sa att katter minnsan inte kan åka ambulans och det fattade ju jag också men jag hade sån panik :p Sen drog han till ordentligt och snöret lossnade äntligen och jag var så orolig för henne men veterinären sa att vi kunde avvakta och hon åt och drack bra men kunde inte jama på ett par veckor ;) Otäcka små odjur dom små liven :)
Sen kyckling ben. Herregud vad jag har fått jaga henne när hon fått tag i kyckling ben. Dom är roliga dom små liven :)
Haha, men oj, lilla plutten! Förstår att det måste varit hemskt med snöret!
Bra grejer man får lära sig här, akta värmeljusen

Antar att jag ska hålla dörren till mina barns rum stängd, där finns det ju en hel del småsaker som säkert är spännande att tugga på.
Har ni nätat in balkongen nu? Jag vill helst inte göra det eftersom jag tycker att det känns som att man själv sitter i em bur, men då gäller det ju att hålla dörren stängd!
Precis, alla försäkringar jag kollat på verkar det ändå vara så att man får betala minst 3000 kr själv för åkommor och sånt.
Känns väl ändå som att det är mindre risk för konstiga matförgiftningar, skador mm om det är en innekatt?
Förutom popcorn-svansen då ;)