• Längtar efter en bebis

Ska börja med pergotime

Heej tjejer , Ska börja med pergotime inväntar mensen bara.

Med min första barn gick det på första enkel kur så nu vill vi ha ett syskon till henne.

Någon mer som ska börja med pergotime ?

Första barn eller syskon försök hihi

• Svar på tråden Ska börja med pergotime
  • Mareld

Hej, jag har också Pco som jag fick reda på förra veckan, aldrig någon som sagt det tidigare vid besök på kvinnoklinik eller gyn, men min nya gyn sa alltså detta. Tydligen en mild variant för jag får ändå mens men efter avslutad amning har den varit allt ifrån 20-35 dagar, dock tror jag inte att jag ägglossade som jag ska,, spottings veckan innan mens.

Fick inte perfotime utskrivet, ville att vi skulle försöka själva innan vi skulle utredas vidare: . Va det svårt att få Pergo utskrivet ? Detta tar knäcken på mig. Min son blev till på 5 försöket, men då hade jag superpunktlig mens och alltid ägglossning dag 14.

Nu verkar det va lite huller om buller...

Vilje - visste du om att du hade Pco innan du fick barn?

• Längtar efter en bebis

[quote=76544320][quote-nick]LängtandeV skrev 2016-04-17 20:18:50 följande:[/quote-nick]Förresten, tror ni att det spelar någon roll hur mycket mens en har innan en startar med tabletterna? Jag har rätt lite mens nu, knappt så att jag behöver tampong hela tiden. Men det kanske inte spelar någon roll? Eller vad tror ni?[/

Tror de spelar ingen roll det är ju olika person till person , jag blöder som fan iallafall.... Hmm fick min mens 16-20

Nu ska jag ta Pergo 20-24 sen boka jag tid för ulttaljud , fick tid den 28...

• Längtar efter en bebis

[quote=76544442][quote-nick]Mareld skrev 2016-04-17 20:59:34 följande:[/quote-nick]Hej, jag har också Pco som jag fick reda på förra veckan, aldrig någon som sagt det tidigare vid besök på kvinnoklinik eller gyn, men min nya gyn sa alltså detta. Tydligen en mild variant för jag får ändå mens men efter avslutad amning har den varit allt ifrån 20-35 dagar, dock tror jag inte att jag ägglossade som jag ska,, spottings veckan innan mens.

Fick inte perfotime utskrivet, ville att vi skulle försöka själva innan vi skulle utredas vidare: . Va det svårt att få Pergo utskrivet ? Detta tar knäcken på mig. Min son blev till på 5 försöket, men då hade jag superpunktlig mens och alltid ägglossning dag 14.

Nu verkar det va lite huller om buller...

Vilje - visste du om att du hade Pco innan du fick barn?[/

Heej hur länge ska ni försöka själva då innan ni får hjälp ? Hur gammal är ditt barn nu dååh : ) ?

Vi försökte med mer första barnet 3 år utan resultat till sist sökte vi hjälp så vi gick på besök där de inte hitta inga fel på oss både på mig och min man, dom misstänkte att jah har ej regelbunden ÄL de kanske är väl pco som de kallas ?

Men vi blev gravida på första enkel kur , nu försöker vi med en syskon till henne på onsdag ska jag börja igen med första enkel kur

• Längtar efter en bebis

tjeejer har en vän också som ska börja med Pergo men hos deras kommun får hon ingen ultraljud , dom kör helt enkel själva ? Men hon har en otrovile spruta alltså ÄL sprutan kan man ta den utan ultraljud ?

• LängtandeV

Min menns försvann igår, på dag 4. Det blev en kortis. Hoppas att pergo funkar ändå. Tar första tabletten idag nämligen. Ul inbokat 26/4.

Hur går det för er som redan börjat? Några biverkningar?

• Längtar efter en bebis

[quote=76548621][quote-nick]LängtandeV skrev 2016-04-19 07:46:29 följande:[/quote-nick]Min menns försvann igår, på dag 4. Det blev en kortis. Hoppas att pergo funkar ändå. Tar första tabletten idag nämligen. Ul inbokat 26/4.

Hur går det för er som redan börjat? Några biverkningar?[/

Får du ägglossning spruta sen oxå eller kör ni på bara ?

• LängtandeV
    Längtar efter en bebis skrev 2016-04-19 11:42:32 följande:

[quote=76548621][quote-nick]LängtandeV skrev 2016-04-19 07:46:29 följande:[/quote-nick]Min menns försvann igår, på dag 4. Det blev en kortis. Hoppas att pergo funkar ändå. Tar första tabletten idag nämligen. Ul inbokat 26/4.

Hur går det för er som redan börjat? Några biverkningar?[/

Får du ägglossning spruta sen oxå eller kör ni på bara ?

Ingen ägglossningsspruta, vad jag vet i alla fall.
  • Längtar efter en bebis

[quote=76549400][quote-nick]LängtandeV skrev 2016-04-19 12:29:32 följande:[/quote-nick]Ingen ägglossningsspruta, vad jag vet i alla fall.[/Okej jag fick utskriven på recept ÄL spruta oxå

• LängtandeV
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-25 10:22:13 följande:

Några ny heter hur gick det för er

Blev överstimulerad med pergo dubbeldos (4äggblåsor) men de tog bort två ägg och sen fick jag ovitrell så blev ett försök ändå, men utan resultat. Har bytt till letrozol nu men blev överstimlerad med den också så nu är det paus över sommaren så får vi se vad som händer sen. Hur har det gått för dig?
  • Längtar efter en bebis
    LängtandeV skrev 2016-07-11 22:32:54 följande:

Blev överstimulerad med pergo dubbeldos (4äggblåsor) men de tog bort två ägg och sen fick jag ovitrell så blev ett försök ändå, men utan resultat. Har bytt till letrozol nu men blev överstimlerad med den också så nu är det paus över sommaren så får vi se vad som händer sen. Hur har det gått för dig?

Okej :) så du körde med dubbel kur Pergo och fick 4 st hur stora var dom ?

Vad äre för klinik du går på ?

Jag själv körde på företa enkel kur men blev inget så nu kör jag på dubbel kur Pergo började från 9 juli ...

Finns det stor chans tror du till tvillingar ? :)
  • frestelsen
    LängtandeV skrev 2016-07-11 22:32:54 följande:

Måste bara fråga blev du överstim av letrozol enkelkur? Har du egen äl?
  • LängtandeV
    frestelsen skrev 2016-07-12 07:13:08 följande:

Måste bara fråga blev du överstim av letrozol enkelkur? Har du egen äl?

Nej på enkelkur hände inget så körde på med dubbelkur direkt, utan mens mellan. Har bara haft egen äl ett fåtal gånger
  • LängtandeV
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-11 22:38:16 följande:

Okej :) så du körde med dubbel kur Pergo och fick 4 st hur stora var dom ?

Vad äre för klinik du går på ?

Jag själv körde på företa enkel kur men blev inget så nu kör jag på dubbel kur Pergo började från 9 juli ...

Finns det stor chans tror du till tvillingar ? :)

Ja jag körde först enkel, hände inget så fick köra dubbel på en gång utan mens mellan. Alla 4 var över 20 mm om jag inte minns fel så risk för fyrlingar :p fick välja själv om jag ville ta bort två eller tre ägg, valde att att bort två och göra ett försök på två ägg så risk för tvillingar fanns ju. Men blev inget.

Går på landstingets fertilitetsmottagning.

Det finns ju alltid risk/chans för flerbörd med pergotime så det kan det ju absolut bli!
  • Längtar efter en bebis
    LängtandeV skrev 2016-07-12 20:11:32 följande:

Ja jag körde först enkel, hände inget så fick köra dubbel på en gång utan mens mellan. Alla 4 var över 20 mm om jag inte minns fel så risk för fyrlingar :p fick välja själv om jag ville ta bort två eller tre ägg, valde att att bort två och göra ett försök på två ägg så risk för tvillingar fanns ju. Men blev inget.

Det finns ju alltid risk/chans för flerbörd med pergotime så det kan det ju absolut bli!

Aah okej okej ,, faan oxå lycka till nu iallafall :)

Aah jag hoppas på tvillingar Hahaha
  • Längtar efter en bebis

• Längtar efter en bebis

• LängtandeV
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-12 21:37:52 följande:

Det gjorde jag också, lite i smyg, när vi hade chans till det. Men vill egentligen inte ha de då det är större risk för komplikationer.
Svar på tråden Ska börja med pergotime