• Anonym (Trådstartaren)

Min 5-åriga dotter är polisanmäld!

Min 5-åriga dotter är polisanmäld. Hon har ADHD och aggressionsproblem. Hon blir lätt arg. Idag hände det en väldigt hemsk sak som gjorde mig arg och ledsen. På förskolan så var det några pojkar på förskolan som höll på att reta henne, slå och peta på henne samt säga en massa elaka kommentarer som "du är ful" och räcker ut tungan åt henne. Till slut fick hon nog och sparkade, rev och bet hon pojkarna så de började blöda. Pedagogerna såg tyvärr inte vad pojkarna gjort mot min dotter innan. Pedagogerna blev jättearga på min dotter och ringde till både mig och pojkarnas föräldrar. Vi hade ett möte om varför min dotter gjorde som hon gjorde, så hon berättade vad pojkarna hade gjort mot henne innan. Alla barnen grät högljutt och ilsket och en av barnens föräldrar (mamman) skällde på min dotter och sa att hon kommer polisanmäla min dotter. Min dotter började gråta ännu mer och man hörde att hon övergick från att gråta av ilska till att gråta för hon faktiskt var ledsen. Tyvärr var jag tvungen att försvara min dotter och sa att pojkarna faktiskt inte heller är helt oskyldiga enligt min dotters berättelse, men pojkarna förnekar det och mammorna sa att deras pojkar aldrig skulle göra något sådant och att min dotter måste ha hittat på allt. Dock tror jag inte att min dotter har hittat på. För hon brukar inte bli arg utan anledning. Min dotter bad om ursäkt till pojkarna iaf och jag ville att även pojkarna skulle be min dotter om ursäkt men de vägrade göra det och då blev jag arg och sa att det aldrig bara är ens fel att två träter. Då blev en av de andra mammorna arga och sa att jag var en dålig förebild som krävde "ursäkt utan anledning". Jag undrar nu, vad kommer att hända när min dotter är polisanmäld? Hur blir det med soc? Snälla inga påhopp nu både jag och min dotter mår jättedåligt just nu. Min dotter gråter väldigt ofta och säger att det inte bara var hon som bråkade och det känns faktiskt som att min dotter inte är den enda som bidragit till situationen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-06 13:07
    Jag ångrar att jag skrev här. Allt är min dotters fel enligt er TROTS att pojkarna höll på att knuffa henne så att hon hade kunnat slå sig ordentligt. Pojkarna började. Men fortfarande min dotters fel pga ADHDn som hon har. Hade hon inte haft det så KANSKE det hade varit lite allas fel, men nu när det står ADHD då är det ENDAST min dotters fel, enligt er..blir mörkrädd när jag tänker på att ni förmodligen har barn.

• Svar på tråden Min 5-åriga dotter är polisanmäld!
  • Bagar Bengtsson

Det skulle vara intressant och höra hur det gick. Vet att det är tre år sedan men TS kanske är inne och läser och då får du gärna svara här.

• Storkäft

Har läst igenom tråden nu...men hur fan kan vissa få det till att det är pojkarna som är offren här? De är ju dem som började trakassera flickan. Dessutom var det flera pojkar mot en ensam flicka. TS skriver dessutom att hon inte accepterar att man tar till fysiskt våld så jag förstår inte hur vissa kan få det till det genom att ifrågasätta ts uppfostran av dottern...Sedan är väl det förskolan som ska polisanmälas av någon? Det finns en anledning till att tystnadsplikten existerar, och det är för att skydda barnen. Nej detta hade jag anmält till skolinspektionen om jag var TS. Hur kränkande är inte det att behöva be om ursäkt till de som mobbar en? Och vilka signaler sänder inte det? Jag förespråkar inte våld, men jag kan förstå att barn tar till det om de känner sig trängda och behöver försvara sig.

• Storkäft
    Anonym (Mobbare) skrev 2019-03-23 11:51:49 följande:

Med vissa svar av tråden att döma är det inte konstigt att mobbning existerar. Dessutom är tråden faktiskt 3 år gammal!

• John22
    Djurvän03 skrev 2019-03-23 11:48:44 följande:
    Fast hur vet vi att pojkarna talar sanning om vi vänder på steken? Ingen rök utan eld liksom. Sen är TS dotter förmodligen inte längre 5 år...
    För att dottern har erkänt att hon har attackerat dem...

Om jag anklagar dig för våldtäkt, ska vi då utgå från att du är skyldig eftersom vi inte vet huruvida jag ljuger?
  • Djurvän03
    John22 skrev 2019-03-25 08:38:40 följande:

För att dottern har erkänt att hon har attackerat dem...

Om jag anklagar dig för våldtäkt, ska vi då utgå från att du är skyldig eftersom vi inte vet huruvida jag ljuger?

Ja för hon fick frågan varför enligt TS, och fick skäll utan att få en chans att ens få förklara sig. Och jag har svårt att tro att en ensam flicka ger sig på flera pojkar helt oprovocerat. Du vet, i det lugnaste vattnet...men pojkarna då, jag tror inte att de är så oskyldiga som de säger att de är. Det är aldrig bara ens fel att två träter. Hur kan du ens jämföra psykisk terror med våldtäkt?? Och tycker du inte förskolepersonalen kunde löst konflikten bättre? Tycker förskolepersonalen är dem som har gjort mest fel här...de kunde gott sagt åt pojkarna att när någon säger sluta då ska man också respektera det.
  • John22
    Djurvän03 skrev 2019-03-25 09:05:22 följande:
    Ja för hon fick frågan varför enligt TS, och fick skäll utan att få en chans att ens få förklara sig. Och jag har svårt att tro att en ensam flicka ger sig på flera pojkar helt oprovocerat. Du vet, i det lugnaste vattnet...men pojkarna då, jag tror inte att de är så oskyldiga som de säger att de är. Det är aldrig bara ens fel att två träter. Hur kan du ens jämföra psykisk terror med våldtäkt?? Och tycker du inte förskolepersonalen kunde löst konflikten bättre? Tycker förskolepersonalen är dem som har gjort mest fel här...de kunde gott sagt åt pojkarna att när någon säger sluta då ska man också respektera det.
    Återigen: vad du tror spelar ingen som helst roll och vi kan inte bara anta att pojkarna gjort något för att du har det på känn. Med tanke på att det rör sig om en flicka med problem med humöret är det knappast en omöjlighet att de inte gjort något för att förtjäna stryk. Du är redan fast besluten att pojkarna var de som startade allt, och då finns det inte mycket att diskutera. Jag väljer att titta på den fakta som faktiskt finns och vad vi vet har hänt istället för att låta fantasin flöda och måla upp ett scenario som passar vad jag tycker.

Att du inte fattade liknelsen utan desperat klamrade dig fast vid ordet våldtäkt kan jag inte göra mycket åt. Byt ut det mot misshandel, mord eller stöld om det blir lättare för dig att fatta.
  • Djurvän03
    John22 skrev 2019-03-25 15:51:06 följande:

Återigen: vad du tror spelar ingen som helst roll och vi kan inte bara anta att pojkarna gjort något för att du har det på känn. Med tanke på att det rör sig om en flicka med problem med humöret är det knappast en omöjlighet att de inte gjort något för att förtjäna stryk. Du är redan fast besluten att pojkarna var de som startade allt, och då finns det inte mycket att diskutera. Jag väljer att titta på den fakta som faktiskt finns och vad vi vet har hänt istället för att låta fantasin flöda och måla upp ett scenario som passar vad jag tycker.

Att du inte fattade liknelsen utan desperat klamrade dig fast vid ordet våldtäkt kan jag inte göra mycket åt. Byt ut det mot misshandel, mord eller stöld om det blir lättare för dig att fatta.

Jag fattar att du utfår från att TS dotter ljuger och då finns det inget att diskutera mer med dig heller. Jag målar inte upp någon fantasi utan utgår från TS säger och min erfarenhet säger att barn med adhd inte får utbrott utan anledning. Vad har du för erfarenhet av barn egentligen? Vet du hur barn med adhd fungerar? Jag tycker jämförelsen med att försvara sig på det sättet flickan kunde jämfört med våldtäkt var usel. Du måste tänka på att det är små barn det handlar om och inte alltid tänker sig för utan handlar impulsivt, speciellt om man har adhd. Flickan kände sig trängd punkt slut. Det var pedagogerna som gjorde fel här. Oavsett om flickan ljög eller inte kan vettiga pedagoger och vuxna förklara för barnen att oavsett vad som har hänt är det oacceptabelt att både ta till våld och lika oacceptabelt att reta/provocera fram en reaktion. Samt att vikten av att respektera någon som säger sluta. Men jag lägger ner diskussionen nu då vi inte kommer någon vart. Jag tycker dock inte man ska utgå ifrån att flickan ljuger.
  • Anonym (adhd autism)

Det var ju tre år sedan detta hände. Förvånad över att tråden är så aktiv. TS, vad hände sedan? Med polisanmälan, föräldrar, fröknar och allt?

• Anonym (adhd autism)

Det var ju tre år sedan detta hände. Förvånad över att tråden är så aktiv. TS, vad hände sedan? Med polisanmälan, föräldrar, fröknar och allt?

• Anonym (är det möjligt?)

1) flickan borde ha en resurs på skolan om hon har de diagnoserna och framförallt om hon är aggressiv vid den åldern (det hör INTE till vanligheten ena bland barn med adhd att man bits när man är 5 år).

2) polisanmäla 5-åring? ibland blir man mörkrädd för hur en del föräldrar resonerar. visst om man blir rädd när ens barn blivit attackerad på detta vis men det är ju knappast barnets fel utan snarare ligger detta "felet" som ett arbetsmiljöproblem hos pedagogerna. när vuxna människor inte vet bättre än en 5åring själv blir jag orolig för deras roll som föräldrar.

Svar på tråden Min 5-åriga dotter är polisanmäld!