När pappan inte vill
Hej! Plussade för 4 dagar sedan och är i vecka 5-6. Varit tillsammans med pappan i ett år och har det helt fantastiskt tillsammans. Vi är fortfarande som nykära även fast det såklart övergått till en djupare sådan, har "suttit ihop" ända sedan första gången vi sågs etc. Jag kan rent och ärligt säga att han är mitt livs kärlek och den person jag vill dela det med. Även våra respektive familjer och vänner älskar oss båda.
Barn är något jag längtat och drömt om ända sedan jag själv var ett. Misstänker att jag inte är den enda här som förbrukar ett par tester i månaden, längtansfullt kollar bebiskläder, vagnar och allt vad det heter, kidnappar vänners barn så ofta det överhuvudtaget går osvosvosv. Det här är alltså en dröm som går i uppfyllelse. Dock en dröm som inte riktigt gått som jag önskat.
Pappan är förkrossad och vill absolut inte. Jag har hysterigråtit konstant i 4 dygn. Även han är ledsen. Han säger mer eller mindre att jag får välja mellan honom och barnet. Ett val jag inte kan göra. Jag förstår honom, respekterar att han inte vill, och älskar honom så djupt att jag inte kan ta ett beslut mot hans vilja som skulle -och jag citerar, "skulle förstöra hans liv". Han säger mycket kloka saker som jag håller med honom i. Att det mest optimala hade varit att väntat. Att vi skulle hinna med att hitta och flytta till hus/bygga ett etc. Just nu bor vi hos mig i veckorna och honom på helger (skiljer några mil). Jag håller med, men samtidigt går det att lösa. Saker går att kombinera om man vill, och jag kan även prioritera. Vi har båda fasta jobb, bilar, körkort, stabil och bra inkomst, närmar oss 25 osv. Rent praktiskt så finns inga definitiva hinder.
Jag vet varken ut eller in. Jag har varit gravid en gång tidigare vid 17 års ålder och gjorde då en abort i v 11. Jag vet vad det innebär. Jag älskar det här lilla lilla livet inuti mig och går sönder av tanken på att avsluta det. Dock tror jag att jag blir ensam om jag inte gör det och då får älska det för oss båda. Jag måste mer eller mindre välja att förlora mannen jag älskar mer än allt på jorden och inte kan föreställa mig en enda dag -än mindre ett liv utan, och föda vårat barn. Eller att ha kvar mannen, och döda det, vilket jag inte är säker på om vår relation skulle klara. Jag tror att jag aldrig skulle "förlåta honom" för att "tvingat" mig göra det, och att det skulle tära på oss som par. Vi må ha en oändligt stark kärlek, men om den är så pass stark vet jag inte, så en abort skulle mycket väl kunna innebära att jag förlorar dem båda.
Vad fan gör man? Jag kan inte göra det valet. Jag står inte ut av att se mannen så förkrossad och ledsen, jag kan inte utsätta honom för det här. Men samtidigt så kan jag inte göra en abort. Vi har sagt att vi ska avvakta, och jag sagt att vi båda måste tänka på den utgång vi inte vill och försöka se positiva saker i det. Jag i en abort och han i att bli pappa. Hur svårt det än är så måste vi försöka se fördelar i det respektive för den andras skull, och för att ta ett så rättvist beslut som möjligt.
Är det någon som varit i min sits? Vad har ni gjort och hur har det gått för er? Har ni ångrat ert beslut längre fram? (Åt vilket håll det än var. Förstår att man aldrig kan ångra ett barn givetvis, men om ni hade kunnat få honom/henne senare isåfall tex, hade ni valt det?) Har ni några.. Råd? Jag vet verkligen inte ut eller in. Det är en omöjlig situation jag (vi) befinner mig i