• Tryhorn

Orolig kub test v 13

Någon som varit med om liknade som kan ge råd. Var på kub test idag, visade inte jättebra 1:168 var risken för kromosom ändring. Har tre friska barn sen tidigare, och aldrig gjort nått kub test. Nu blev vi erbjuden foster vattenprov. Är så orolig. Nån som har varit med om nått liknade och fått bra resultat. Mvh

• Svar på tråden Orolig kub test v 13
  • Tvåbarnsmamman79
    Tryhorn skrev 2016-06-28 18:40:16 följande:

Åå tack för svar, jag bara brast i gråt förut, då allt var nytt, då vi aldrig gjort detta förut. Gör de ont och ta fvp?. Ska ner på måndag och prata med läkaren, sen fått en tid för fvp den 18/7. Blir många oroliga veckor. Barnmorskan sa att hon räknade på mina blodprov och ålder mm, tror jag tog in hälften vad hon sa. Men vi får helt enkelt vänta .

Moderkaksprov gjorde inte ont trots en lång nål som de stack in och rotade runt med, det kändes bara lite obehagligt men ingen smärta. Däremot kunde jag få som små hugg i magen när jag satte mig på toa tex ungefär 1 v efteråt.
    Jag hade oxå låg risk för downs men högre på trisomi 13 & 18
  • Tryhorn

Okej, tack. Är så osäker hur vi ska göra, är väll bra och kolla oxå. Men vi har bara blivit erbjuden fvp, får man begära modekaksprov själv?. Ja hop verkar de finnas än i alla fall då kanske. Så nervös, vill bara de ska bli måndag så jag/vi får prata med läkaren

• Tryhorn

Ska träffa läkaren nu på måndag. Men känns som om jag har bestämt mig för att inte göra nått fvp . Som jag känner nu i alla fall

• Tryhorn

Ville bara meddela att vi gjorde aldrig nått foster vatten prov. Och allt såg jättebra ut på sista ultraljudet, vi väntar en frisk son <3 . Som är beräknad 4 januari. Tack för alla råd jag fått .

• Mirelle

Risk1:2 på alla tre (Downs, edwards etc. Frisk som en nötkärna och vackraste ungen i stan!

• Tryhorn

Ja skulle jag bli gravid igen , blir de inget kub test. Skapar bara oro. Är beräknad om ca 2 veckor. Och allt ser jättebra ut med bebisen <3

• LeyasMamma

Jag har aldrig gjort kub, men känner personer som gjort. De som fått sämre värden på kub har blivit erbjudna nipt-prov istället för fostervattensprov. Det känns säkrare för barnet då det är ett helt vanligt blodprov på mamman. Inget ni kanske kan få göra istället? Däremot hade de hög risk på downs syndrom så kanske är därför det funkade?

• LeyasMamma
    Tryhorn skrev 2017-06-08 06:58:07 följande:

De kom ut en helt frisk pojke, 1 januari :).

Åh grattis! Missade att tråden va lite äldre :) skönt att allt gick bra:)
Svar på tråden Orolig kub test v 13