• Fkvi

BF April -17!

Jag och sambon hoppas att detta tredje försök lyckas och att vi äntligen får vänta barn utan missfall denna gång. Hade ÄL i måndags och vi har kört på dagen före, ÄL, och dagen efter nu. Någon mer som siktar på bf april nästa år? Hur går det? Vilket försök är detta för er? Första barnet? Hur gamla är ni? :)

• Svar på tråden BF April -17!
  • Fkvi
    Ängamat skrev 2016-08-06 13:19:21 följande:

Här på familjeliv finns det en :) www.familjeliv.se/ovulation/calendar

Jag har p-tracker på mobilen som jag tycker funkar himla bra! 

Nu är jag inne på BIM-6, och inbillar mig massa olika symtom... Jag hade tänkt att vänta med att testa till BIM, men har ett läkarbesök i början på veckan, och tänkte testa innan, utifall det blir tal om att jag ska ta nån medicin. 

Jag har också den men brukar testa för att vara säker men glömde som sagt denna gång! Ska ha haft, enligt appen då, den 1 aug men den 30 aug enligt betänkanden på olika sidor?

Ah, så har det varit för mig tidigare.. Hoppas så hårt att kroppen börjar spöka liksom, knas!
  • Fkvi
    MissMarvel skrev 2016-08-07 15:18:36 följande:

Massor med symtom! Ömma och tunga bröst med synligare ådror. Illamående, lågt sittande molvärk, humörsvängningar osv. Alldeles nyss fick jag dock liten blödning, inte alls som mens som brukar komma massor av och knallrött. Ljusare och mindre mängd men ändå blod. Vet inte alls vad det står för Känner mig verkligen jättegravid!

Det kan vara en vanlig blödning som kan komma i början på graviditeten. Tydligen kan en blöda lite i början, mellan vecka fyra och fem, mellan vecka sju och åtta och elva och tolv?! Låter på dina symptom som att det är ett plus på g :)
  • Fkvi
    Fkvi skrev 2016-08-07 17:35:57 följande:

Jag har också den men brukar testa för att vara säker men glömde som sagt denna gång! Ska ha haft, enligt appen då, den 1 aug men den 30 aug enligt betänkanden på olika sidor?

Ah, så har det varit för mig tidigare.. Hoppas så hårt att kroppen börjar spöka liksom, knas!

Menar såklart 30 juli haha!
  • prinsessan15

Tog ett test imorse som visade svaaaaagt positivt tror jag i alla fall ;) i såna fall är det bf runt 16-18 april :)

• MissMarvel
    Fkvi skrev 2016-08-07 17:37:26 följande:

Det kan vara en vanlig blödning som kan komma i början på graviditeten. Tydligen kan en blöda lite i början, mellan vecka fyra och fem, mellan vecka sju och åtta och elva och tolv?! Låter på dina symptom som att det är ett plus på g :)

Jag hoppas du har rätt! Har ju så mycket symtom, brösten har ömmat sedan 25/7 i samband med "ägglossningsdagarna" och har ömmat sedan dess. Dem är större och ådrorna framträdande. Mår illa, och känner mig allmänt annorlunda i kroppen. Aldrig någonsin känt så inför en vanlig mens. Mensen brukar snarare komma som en överaskning helt utan symtom.

Det som oroar mig är snarare mensvärken? Kan man ha det, eller är det tecken på missfall?
  • Fkvi
    prinsessan15 skrev 2016-08-08 08:23:13 följande:

Tog ett test imorse som visade svaaaaagt positivt tror jag i alla fall ;) i såna fall är det bf runt 16-18 april :)

Härligt!! Går ju testa om någon/några dag/dagar igen för att vara säker ;) grattis!!
  • Fkvi
    MissMarvel skrev 2016-08-08 09:40:15 följande:

Jag hoppas du har rätt! Har ju så mycket symtom, brösten har ömmat sedan 25/7 i samband med "ägglossningsdagarna" och har ömmat sedan dess. Dem är större och ådrorna framträdande. Mår illa, och känner mig allmänt annorlunda i kroppen. Aldrig någonsin känt så inför en vanlig mens. Mensen brukar snarare komma som en överaskning helt utan symtom.

Det som oroar mig är snarare mensvärken? Kan man ha det, eller är det tecken på missfall?

Jag har varit gravid tidigare, närmare bestämt i juni som tyvärr slutade i missfall.. Men iallafall, då hade jag "mensvärk". Detta är bara värk som kommer för att livmodern håller på att växa osv :) så ingen fara
  • MissMarvel
    Fkvi skrev 2016-08-08 18:43:27 följande:

Jag har varit gravid tidigare, närmare bestämt i juni som tyvärr slutade i missfall.. Men iallafall, då hade jag "mensvärk". Detta är bara värk som kommer för att livmodern håller på att växa osv :) så ingen fara

Detta slutade också i missfall tyvärr. När jag satt på flyget till London, sämsta timingen ever! Fruktansvärd smärta i magen och blödde en hel del. Dagen efter, alltså idag är alla gravidsymtom borta. Brösten ömmar inte längre och illamåendet är som bortblåst. Jag får köra om 2 veckor igen på nästa ägglossning!
  • Fkvi
    MissMarvel skrev 2016-08-10 00:49:22 följande:

Detta slutade också i missfall tyvärr. När jag satt på flyget till London, sämsta timingen ever! Fruktansvärd smärta i magen och blödde en hel del. Dagen efter, alltså idag är alla gravidsymtom borta. Brösten ömmar inte längre och illamåendet är som bortblåst. Jag får köra om 2 veckor igen på nästa ägglossning!

Beklagar!! Men säger som läkaren sa till mig: det hände av en anledning, och tidigt. Det är ingenting som gör att det inte går fortsätta liksom, bara kör på! :)
  • Hanna 82
    Fkvi skrev 2016-08-03 12:27:56 följande:

Jag och sambon hoppas att detta tredje försök lyckas och att vi äntligen får vänta barn utan missfall denna gång. Hade ÄL i måndags och vi har kört på dagen före, ÄL, och dagen efter nu. Någon mer som siktar på bf april nästa år? Hur går det? Vilket försök är detta för er? Första barnet? Hur gamla är ni? :)

Samma här, första barnet, haft två MF senaste året och nu håller vi tummarna på 3e gången gillt, plussade förra veckan så är i 5+0 idag, men vågar inte hoppas för mycket. MF i v 13 och v10 de andra gångerna.

Håller tummarna för oss!!!
  • Fkvi
    Hanna 82 skrev 2016-08-10 12:46:30 följande:

Samma här, första barnet, haft två MF senaste året och nu håller vi tummarna på 3e gången gillt, plussade förra veckan så är i 5+0 idag, men vågar inte hoppas för mycket. MF i v 13 och v10 de andra gångerna.

Håller tummarna för oss!!!

Ah, hoppas på tredje gången gillt för er också! Håller tummarna :) grattis till plusset!
  • Min tur

Här är mensen på intågande. Så ingen aprilbebis. Vi kavlar upp ärmarna och försöker oss på en majbebis istället :)

• Fkvi
    Min tur skrev 2016-08-10 17:34:43 följande:

Här är mensen på intågande. Så ingen aprilbebis. Vi kavlar upp ärmarna och försöker oss på en majbebis istället :)

Vad tråkigt! Önskar er lycka till inför en majbebis istället! :)
  • MissMarvel
    Fkvi skrev 2016-08-10 08:56:35 följande:

Beklagar!! Men säger som läkaren sa till mig: det hände av en anledning, och tidigt. Det är ingenting som gör att det inte går fortsätta liksom, bara kör på! :)

Tack! Ja, det är ju så! Vi försöker vidare och håller tummarna för att det går vägen nästa gång
  • Fkvi
    Min tur skrev 2016-08-10 17:34:43 följande:

Samma här tyvärr.. Kroppen var som sagt skengravid :) en majbebis är vad vi hoppas på nu <3
  • vadelma
    vadelma skrev 2016-08-15 15:27:11 följande:

BMI på fredag och jag tror jag inbillar mig symptom hela tiden.

BIM såklart, gick lite väl fort.
  • vadelma

Plussade imorse, vårt första försök. Hade aldrig räknat med att det kunde gå så fort! Det måste ha varit pga att jag använt natural cycles så länge.

Svar på tråden BF April -17!