sportpappa skrev 2016-08-29 10:26:05 följande:
För du svarar inte på den mest uppenbara frågan: Hur kan du veta anledningen till uppsägningen? Oavsett vad någon sagt till dig så kan det ju vara något helt annat som är den riktiga anledningen.
Om jag hade en anställd som var ett stort svin och inte gick att samarbeta med så är det ju enklare att säga att han blev uppsagd enbart på grund av rökning istället för att säga sanningen. Konflikträdd? Ja, men också för att slippa såra personen. Bara jag blir av med honom så slipper jag problemet. Om jag avskedar utan att såra en labil person så slipper jag repad bil och punkterade däck.
Det skrev jag redan i trådstarten
Hur jag vet är inte relevant för fem öre. Att du inte vill tro på det enbart för att jag inte vill berätta hur är ju inte mitt problem. Att du sen drar upp allehanda ting som inte är relevant är bara löjligt.
Men ett hett tips enbart för dig! Tala alltid sanning för de vinner ni alla på i slutändan. Att hålla på och ljuga leder ingenstans och nej, det sårar inte mindre om det är det du tror och dessutom förhindrar man dåligt rykte också. Kanske ska du sätta en videokamera i bilen om du är så rädd av dig, men allvar, det är faktiskt lika gott å dig när/om du ljugit personen rätt upp i fejset, då får du faktiskt skylla dig själv!
I vilket fall så vet jag orsaken till varför personen ifråga inte fick fortsätta så du kan sluta spekulera.
Förresten har jag löst det här på annat sätt så nu har de fått sett på fan
Kan säga så mycket som att de valde fel personer och lär aldrig göra om något sånt igen