• Anonym (Ledsen)

Det fattas 1000:- ??

Aldrig har jag varit med om något konstigt i hela mitt liv.

1000:- har blivit slukade från planeten eller så har dom fått vingar och flugit iväg.

Jag brukar månadsspara och denna månaden hade jag 12.000:- i plånbok som jag lägger dom. Det är en sån här liten plånbok med zip, ni vet som man kan låsa sina fickor tex så det är helt omöjligt att dom ramlar därifrån.

JAG HAR ALDRIG ALDRIG GÅTT UT MED DESSA PENGAR, så att jag har tappat dom ute kan vi utesluta.

I morse när jag vaknade räknade jag pengarna som jag alltid brukar göra. Då var det 12.000:- och jag la dom tillbaka.

Därefter visade jag pengarna för min mamma. Jag tog ut alla pengar och la dom på soffan som mamma satt på. Vi satt och pratade om hur mycket jag skulle ge ifrån mig varje månad. Så vi la ifrån vissa sedlar och la dom på bordet, sen tog vi dom och la dom på soffan, när vi till slut kom överens om hur mycket jag skulle ge så la jag tillbaka pengarna i plånboken utan att räkna hur mycket jag hade.

Därefter gick jag till mitt rum med plånboken och jag lämnade aldrig rummet.

En halvtimme senare kommer min kusin och min lilla syster på besök, dom sätter sig på soffan där jag och mamma hanterade pengarna idag. Dom satt där hela tiden och ingen av dom reste sig alls.

Dom satt hos oss i kanske 1 timme sen hade min lilla syster bråttom, ingen aning varför,men hon hade bara bråttom hem till sin man så dom reste sig och gick.

Jag gick sen till mitt rum och tog ut pengarna ur plånboken. Jag ville bara räkna en sista gång innan jag tänkte gå lägga mig sova, men då var det bara 11.000:-

Jag gick till min mamma och jag sa att jag har tappat bort pengar, hon började irritera mig eftersom hon flinade, så jag trodde att hon skämtade med mig och att hon hade dom, men det hade hon inte.

Jag räknade minst 10 gånger till och det var 1000:- som fattades !

Jag började misstänka att det var min syster eftersom hon hade så bråttom hem. Dels har hon en del skulder hos kronofogden också. Och hon är riktigt pengar galen, det går inte en dag utan att hon skickar SMS och frågar om jag kan swisha henne 20:-

Ja, hon är riktigt fattig kan man säga och får inte CSN eftersom hon inte sköter skolan.

Min kusin är den underbaraste, hon misstänker jag INTE ALLS ! Det har hänt att hon hittat pengar och sagt till att hon hittade dom.

Jag började misstänka starkt min syster eftersom som hon som sagt hade bråttom hem och för att hon är pengar galen, mest för att hon satt på den soffan där jag grejade med pengarna med mamma idag.

Jag har frågat systern på facebook och hon blev sur. Hon säger att hon aldrig i hela sitt liv hade tagit så mycket pengar ifrån mig, att det är respektlöst osv. Så hon svor på gud att det inte är hon som har tagit.

Jag misstänker starkt att jag glömde bort 1000:- på soffan när jag visade pengarna för mamma idag efterom jag tog allihop, och därefter räknade jag dom inte när jag skulle lägga tillbaka dom i plånboken.

Jag var aldrig i vardagsrummet när dom kom in, och det är då jag misstänker att systern såg 1000:- och la dom i fickan, jag kom ut när jag hörde deras röster och jag satt där med dom, och dom satt i vardagsrummet hela tiden.

Detta är helt jävla konstigt. Det var 2 stycken 500 hundra sedlar som har försvunnit.

Dom kan inte bara försvinna så. Som jag skrev förut så gick jag aldrig ut med pengarna utan dom har bara varit inomhus i denna plånbok som jag sparar dom i.

Det finns bara ett alternativ. Att jag har tappat dom nånstans när jag räknade dom med mamma idag. Men nu har jag vänt hela vardagsrummet upp & ner och jag hittar inte de två stycken 500 hundra sedlarna som fattas.

Jag är utan ord. Dom är bara borta. POOOOOFFF. Som om dom har fått vingar och flugit iväg.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Det fattas 1000:- ??
  • Anonym (Ledsen)

Liten uppdatering : jag vaknade och gick igenom hela lägenheten. Helt i onödan eftersom jag inte ens haft pengarna med mig överallt. Jag fokuserade just på vardagsrummet och sofforna. Jag letade och letade men hittade ingenting. Jag började anklaga mamma och hon blev vansinnig vilket slutade med att hon slängde ut mig ur bostaden.

Jag känner mig hemsk. Jag kanske anklagar fel person men detta är helt jävligt skumt. 2 stycke sedlar är borta. Slukade.

• Anonym (Tyra)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-08-29 14:13:44 följande:

Liten uppdatering : jag vaknade och gick igenom hela lägenheten. Helt i onödan eftersom jag inte ens haft pengarna med mig överallt. Jag fokuserade just på vardagsrummet och sofforna. Jag letade och letade men hittade ingenting. Jag började anklaga mamma och hon blev vansinnig vilket slutade med att hon slängde ut mig ur bostaden.

Jag känner mig hemsk. Jag kanske anklagar fel person men detta är helt jävligt skumt. 2 stycke sedlar är borta. Slukade.

Så nu sover du på en "kompis" ?
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (Tyra) skrev 2016-08-29 14:15:25 följande:

Så nu sover du på en "kompis"

Soffa
  • Anonym (Isch)
    Anonym (märkligt av dig) skrev 2016-08-29 13:52:40 följande:

Du borde inte tagit fram alla pengar och räknat med din mamma. Varför liksom?? Det går väl att diskutera hur mycket du skall betala utan att titta på sedlarna?

Det låter som om din mamma blev frestad när hon såg alla pengar och så tog hon 1000 kr.

För det första är det inte troligt att du bara skulle råka glömma bort 2 st sedlar på soffan. Du verkar ju rätt besatt av att titta på dina pengar. Hade någon sedel slunkit ner på golvet eller mellan soffkuddarna borde det bara varit en sedel, inte två.

Skulle något legat kvar på soffan hade naturligtvis din mormor sett dem innan din syster kom. Din syster skulle inte heller lätt kunnat hitta två sedlar och ta dem utan att kusinen märkte något.

Nej, det är helt klart din mamma som snott dina pengar.

Låt pengarna stanna på banken i fortsättningen. Vill du absolut ha dem hemma så skall du inte plocka fram dem och visa andra.

Tror också att det gick till såhär och har trott det hela tiden.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-08-29 14:13:44 följande:

Men ts. Ge dig nu. Du kommer aldrig se dom pengarna igen. Lär av detta och sluta vifta runt med 12000:- framför andra kanske? Är du väldigt ung? Får en känsla av det. Du har inte betett dig normalt under någon del av detta.
  • Anonym (Didi)

Låt dina pengar stå på kontot människa. Överför pengar till din mamma varje månad. Hade också blivit irriterad om jag var hon. Sluta springa runt med dina pengar hemma.

• Anonym (Underligt)

Tycker det är lite underligt att du räknar dina pengar flera gånger per dag, inför andra dessutom. Brukar du glömma hur mycket pengar du har efter några timmar, eller har du anledning att misstänka att beloppet skulle ändras efter några timmar av någon annan anledning?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Didi) skrev 2016-08-29 19:32:26 följande:

Låt dina pengar stå på kontot människa. Överför pengar till din mamma varje månad. Hade också blivit irriterad om jag var hon. Sluta springa runt med dina pengar hemma.

Ja, nu ligger dom inne på sparkontot, inte tänker jag gå runt med dom hemma mera när det uppenbarligen finns någon tjuv.
    Anonym (Underligt) skrev 2016-08-29 22:14:42 följande:

Tycker det är lite underligt att du räknar dina pengar flera gånger per dag, inför andra dessutom. Brukar du glömma hur mycket pengar du har efter några timmar, eller har du anledning att misstänka att beloppet skulle ändras efter några timmar av någon annan anledning?

Jag räknar dom eftersom 12.000:- är en jätte stor summa för mig. Så jag räknar dom för se om någon har tagit, hade jag aldrig räknat dom hade jag ens aldrig fattat att det försvunnit pengar...
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-08-30 08:39:00 följande:
    Ja, nu ligger dom inne på sparkontot, inte tänker jag gå runt med dom hemma mera när det uppenbarligen finns någon tjuv.
    Anonym (Underligt) skrev 2016-08-29 22:14:42 följande:

Jag räknar dom eftersom 12.000:- är en jätte stor summa för mig. Så jag räknar dom för se om någon har tagit, hade jag aldrig räknat dom hade jag ens aldrig fattat att det försvunnit pengar...
    Och ändå går du runt och viftar med dom?! Förlåt men du har dig själv att skylla. Sluta vifta med dina pengar i fortsättningen. Se detta som en läxa.
  • Anonym (tt)

hoppas det löser sig, men jag förstår inte varför man har så mkt kontanter! Du skriver du inte gillar ha dem på kortet men det är ju bra mkt säkrare ha dem där än i soffan/plånboken

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Haha) skrev 2016-08-30 12:32:40 följande:

Och ändå går du runt och viftar med dom?! Förlåt men du har dig själv att skylla. Sluta vifta med dina pengar i fortsättningen. Se detta som en läxa.

Jag ville bara visa henne hur mycket jag har lyckats spara

Jag har letat hela natten igår och idag med. Mamma lovar att hon inte tagit pengarna och jag kan inte skylla på någon när jag inte vet vem som tagit. Jag har aldrig varit med om detta , att oengar bara försvinner så. 2 stycken sedlar borta. Jag börjar tro att dom fått ben och gått i väg. Men det känns som om dom är nånstans i lägenheten och väntar på att jag ska hitta dom
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-08-30 12:59:03 följande:
    Jag ville bara visa henne hur mycket jag har lyckats spara

Jag har letat hela natten igår och idag med. Mamma lovar att hon inte tagit pengarna och jag kan inte skylla på någon när jag inte vet vem som tagit. Jag har aldrig varit med om detta , att oengar bara försvinner så. 2 stycken sedlar borta. Jag börjar tro att dom fått ben och gått i väg. Men det känns som om dom är nånstans i lägenheten och väntar på att jag ska hitta dom
    Dom är borta. Din syster eller din mamma tog dom. Eller din kusin eller mormor. Oavsett kommer du aldrig se dom pengarna igen.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Haha) skrev 2016-08-30 13:32:28 följande:

Dom är borta. Din syster eller din mamma tog dom. Eller din kusin eller mormor. Oavsett kommer du aldrig se dom pengarna igen.

Men dom säger att inte dom tagit pengarna? Och att anklaga är inte fint av mig när jag inte vet till 100 ven det är. Jag kan bara misstänka thats it

Hur kan man ens sno 1000:- av en familjemedlem som har sparat i flera månader???
  • Aikido
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-08-30 14:00:57 följande:
    Men dom säger att inte dom tagit pengarna? Och att anklaga är inte fint av mig när jag inte vet till 100 ven det är. Jag kan bara misstänka thats it

Hur kan man ens sno 1000:- av en familjemedlem som har sparat i flera månader???
    Din syster kanske bekänner färg på sin dödsbädd om många år. Se det som lärpengar för att du valde att inte ha pengarna på banken alt. visa upp och hantera en massa kontanter på olämpligt sätt.
  • Anonym (Lovisa)

Lite OT kanske man jag är nyfiken på vilken bank du bara kunde gå till och sätta in så mycket pengar? Det finns ju en lag om penningtvätt och jag trodde att bankerna var väldigt skeptiska och ställde frågor om man kom och ville sätta in pengar, t o m en sådan summa som 11000.

• Anonym (Belopp)
    Anonym (Lovisa) skrev 2016-08-30 14:24:25 följande:

Lite OT kanske man jag är nyfiken på vilken bank du bara kunde gå till och sätta in så mycket pengar? Det finns ju en lag om penningtvätt och jag trodde att bankerna var väldigt skeptiska och ställde frågor om man kom och ville sätta in pengar, t o m en sådan summa som 11000.

Lagen om penningtvätt rör belopp från motsvarande 15 000 ?, dvs knappt 150 000 kr.
  • Kuddebarn

Förstår inte varför så många säger att ts skulle ha haft sina pengar på kontot. Ja, det hade väl varit snart, men det hör inte hit då skadan redan är skedd nu. Man räknar väl ändå inte med att familjemedlemmar ska gå och ta pengar av en, så det ska inte spela någon roll om man visar upp sina pengar för sin familj eller ej. Det hade varit en annan sak om ts gick och viftade med sina pengar för massa främlingar på stan.

Svar på tråden Det fattas 1000:- ??