Det fattas 1000:- ??
Aldrig har jag varit med om något konstigt i hela mitt liv.
1000:- har blivit slukade från planeten eller så har dom fått vingar och flugit iväg.
Jag brukar månadsspara och denna månaden hade jag 12.000:- i plånbok som jag lägger dom. Det är en sån här liten plånbok med zip, ni vet som man kan låsa sina fickor tex så det är helt omöjligt att dom ramlar därifrån.
JAG HAR ALDRIG ALDRIG GÅTT UT MED DESSA PENGAR, så att jag har tappat dom ute kan vi utesluta.
I morse när jag vaknade räknade jag pengarna som jag alltid brukar göra. Då var det 12.000:- och jag la dom tillbaka.
Därefter visade jag pengarna för min mamma. Jag tog ut alla pengar och la dom på soffan som mamma satt på. Vi satt och pratade om hur mycket jag skulle ge ifrån mig varje månad. Så vi la ifrån vissa sedlar och la dom på bordet, sen tog vi dom och la dom på soffan, när vi till slut kom överens om hur mycket jag skulle ge så la jag tillbaka pengarna i plånboken utan att räkna hur mycket jag hade.
Därefter gick jag till mitt rum med plånboken och jag lämnade aldrig rummet.
En halvtimme senare kommer min kusin och min lilla syster på besök, dom sätter sig på soffan där jag och mamma hanterade pengarna idag. Dom satt där hela tiden och ingen av dom reste sig alls.
Dom satt hos oss i kanske 1 timme sen hade min lilla syster bråttom, ingen aning varför,men hon hade bara bråttom hem till sin man så dom reste sig och gick.
Jag gick sen till mitt rum och tog ut pengarna ur plånboken. Jag ville bara räkna en sista gång innan jag tänkte gå lägga mig sova, men då var det bara 11.000:-
Jag gick till min mamma och jag sa att jag har tappat bort pengar, hon började irritera mig eftersom hon flinade, så jag trodde att hon skämtade med mig och att hon hade dom, men det hade hon inte.
Jag räknade minst 10 gånger till och det var 1000:- som fattades !
Jag började misstänka att det var min syster eftersom hon hade så bråttom hem. Dels har hon en del skulder hos kronofogden också. Och hon är riktigt pengar galen, det går inte en dag utan att hon skickar SMS och frågar om jag kan swisha henne 20:-
Ja, hon är riktigt fattig kan man säga och får inte CSN eftersom hon inte sköter skolan.
Min kusin är den underbaraste, hon misstänker jag INTE ALLS ! Det har hänt att hon hittat pengar och sagt till att hon hittade dom.
Jag började misstänka starkt min syster eftersom som hon som sagt hade bråttom hem och för att hon är pengar galen, mest för att hon satt på den soffan där jag grejade med pengarna med mamma idag.
Jag har frågat systern på facebook och hon blev sur. Hon säger att hon aldrig i hela sitt liv hade tagit så mycket pengar ifrån mig, att det är respektlöst osv. Så hon svor på gud att det inte är hon som har tagit.
Jag misstänker starkt att jag glömde bort 1000:- på soffan när jag visade pengarna för mamma idag efterom jag tog allihop, och därefter räknade jag dom inte när jag skulle lägga tillbaka dom i plånboken.
Jag var aldrig i vardagsrummet när dom kom in, och det är då jag misstänker att systern såg 1000:- och la dom i fickan, jag kom ut när jag hörde deras röster och jag satt där med dom, och dom satt i vardagsrummet hela tiden.
Detta är helt jävla konstigt. Det var 2 stycken 500 hundra sedlar som har försvunnit.
Dom kan inte bara försvinna så. Som jag skrev förut så gick jag aldrig ut med pengarna utan dom har bara varit inomhus i denna plånbok som jag sparar dom i.
Det finns bara ett alternativ. Att jag har tappat dom nånstans när jag räknade dom med mamma idag. Men nu har jag vänt hela vardagsrummet upp & ner och jag hittar inte de två stycken 500 hundra sedlarna som fattas.
Jag är utan ord. Dom är bara borta. POOOOOFFF. Som om dom har fått vingar och flugit iväg.
Vad tror ni?