• Hallonpaj

Börja med Syskonförsök under hösten 2016

Hej där glada mammor Solig

Nu börjar längtan riktigt sprudla efter ett syskon till vår flicka född i december 2015. Några fler som känner att det är dags och vill följas åt? Hur gamla är era förstfödda?

Trots att längtan är stor för mig så har jag två ganska avgörande hinder just nu 1. Jag har inte fått tillbaka min mens än 2. Min man är oftast bortrest i jobbet. MEN min magkänsla säger att mensen snart är på ingång och jag hoppas verkligen det {#emotions_dlg.flower} 

Kort om mig:

27 år, Glad, gift och lycklig. Gillar att stöka i köket, shoppa, umgås med vänner och omringa mig med ljuvliga ting i dova pastellfärger. Är en småstadstjej i själen men bor just nu med min man och dotter bland skyskrapor i en annan del av världen. Vem är du? Glad

• Svar på tråden Börja med Syskonförsök under hösten 2016
  • Monstermama

Svagt positivt test idag 2 dagar innan bim. Tredje försöket, tredje barnet. Jag är 37 år.

Fick aldrig något starkt streck på äl-test men det verkade ha funkat ändå, att ha sex var 3e dag.

• lisohl
    Monstermama skrev 2016-12-14 08:50:45 följande:

Svagt positivt test idag 2 dagar innan bim. Tredje försöket, tredje barnet. Jag är 37 år.

Fick aldrig något starkt streck på äl-test men det verkade ha funkat ändå, att ha sex var 3e dag.

Grattis!
  • carrolinea
    lisohl skrev 2016-12-13 13:44:20 följande:

Någon som har nåt positivt att dela med sig av? :)

Jag fick positivt förra veckan så bf 15/8 om allt går som det ska :)
  • carrolinea
    Monstermama skrev 2016-12-14 08:50:45 följande:

Grattis :) det finns en augustigrupp på Facebook, skicka meddelande om du vill gå med :)
  • lisohl
    carrolinea skrev 2016-12-15 13:25:01 följande:
    Jag fick positivt förra veckan så bf 15/8 om allt går som det ska :)
    Grattis! :)
  • Hallonpaj

Min användare slutade fungera. Men nu är jag tillbaka och lyckligt gravid i v5. Fler som har bf i september? :D

• Lynxsa

Grattis till er som plussat!

Undrade just vart du Hallonpaj tagit vägen. Roliga nyheter. Själv går jag in i v 15+0 idag

• Hallonpaj
    Lynxsa skrev 2017-01-20 19:29:33 följande:

Grattis till er som plussat!

Undrade just vart du Hallonpaj tagit vägen. Roliga nyheter. Själv går jag in i v 15+0 idag

Åh Grattis!! Vad roligt <3

När har du bf?

Ja Microsoft stängde ner min mail i höstas. Men nu lyckades jag återställa den och FL :D
  • Lynxsa
    Hallonpaj skrev 2017-01-20 23:56:30 följande:

Åh Grattis!! Vad roligt <3

När har du bf?

Ja Microsoft stängde ner min mail i höstas. Men nu lyckades jag återställa den och FL :D

Bf 14/7. Rul 13/2 så då lär de väl justera datumet. Inga kromosom avvikelser på mkp och ett barn så det känns bra.
  • carrolinea
    lisohl skrev 2016-12-15 13:52:31 följande:

Grattis! :)

Tyvärr slutade det med mf. Slutade blöda i förra veckan och tror jag hade äl eller att ett nytt ägg fastnade i söndags. Det kom lite blod sen var det som en kniv som stack i livmodern. Så nu ör det 2 jobbiga veckor kvar innan man kan testa igen.
  • anas998
    carrolinea skrev 2017-01-24 12:31:02 följande:
    Tyvärr slutade det med mf. Slutade blöda i förra veckan och tror jag hade äl eller att ett nytt ägg fastnade i söndags. Det kom lite blod sen var det som en kniv som stack i livmodern. Så nu ör det 2 jobbiga veckor kvar innan man kan testa igen.
    Usch jag beklagar. Håller tummarna för er igen!
    Själv är jag i vecka 16+6 och jag har haft många blödningar, 3 rejäla och sist var för 2 veckor sen. Allt ser bra ut med bebis men det är riktigt påfrestande. Speciellt med tanke på att jag har en 9månaders hemma som är född med akut kejsarsnitt pga fel med moderkakan och jag blödde då också och var inlagd flera gånger... jag hoppas att detta ska gå över!
  • lisohl
    Åh va tråkigt! Hoppas det tar sig för er på en gång! <3
  • Hallonpaj

Beklagar och hoppas att det blir ett plus om två veckor <3 kram
  • carrolinea
    Hallonpaj skrev 2017-01-26 09:02:35 följande:

Beklagar och hoppas att det blir ett plus om två veckor <3 kram

Tack :) kram

Återkopplar så fort jag får svar ;)
Svar på tråden Börja med Syskonförsök under hösten 2016