• freja231

    Hur var sommarvädret?

    Den här frågan kanske verkar lite konstig, men jag och min man kan inte komma överens. En av oss minns sommaren, den sommar som precis tog slut, alltså, som en bra sommar med många fina och varma dagar. Den andra minns sommaren som en dålig sommar, med många svala och regniga dagar. Så vi tänkte att vi skulle fråga er hur ni upplevde sommaren. Om ni är lantbrukare som vill att det ska regna ganska mycket eller om ni är sådana som ogillar värme så måste ni inte svara, utan frågan är riktad till er som hade lite semester och som ser en bra sommar som en varm sommar med många grillkvällar och dagar på stranden. 

    Den ena av oss tror att den allmänna uppfattningen hos svenska folket är att sommaren var fin, medan den andra tror att den allmänna uppfattningen är att sommaren var dålig. Därför är vi också nyfikna på hur folk i er omgivning pratar om sommaren, alltså om de var nöjda med den eller inte.

    (Inser att det finns lokala skillnader, men hoppas på att ni bor ganska utspritt så att antalet människor som tillbringade sin tid på platser där det var extra kallt är ungefär lika många som de som tillbringade tiden på platser där det var extra varmt.)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur var sommarvädret?
  • lövet2

    Rätt dålig. Det blev bad 2 gånger på hela sommaren och inga lata dagar i hammocken. Några fina dagar utspritt på 3 månader, men inte var det många inte ...

  • Tecum

    Folk som gillar sol och värme men gnäller på den gångna sommaren borde utvisas till Saudiarabien eller något annat ökenland! Sommarvärmen började i halva maj och så sent som förra veckan var det 25 grader varmt i luften och 19 i havet. Alltså fint badväder. Det ger fyra månaders högsommar, kan inte det duga?

  • Linnis92
    Tecum skrev 2016-09-25 20:19:40 följande:

    Folk som gillar sol och värme men gnäller på den gångna sommaren borde utvisas till Saudiarabien eller något annat ökenland! Sommarvärmen började i halva maj och så sent som förra veckan var det 25 grader varmt i luften och 19 i havet. Alltså fint badväder. Det ger fyra månaders högsommar, kan inte det duga?


    Håller med här!!
  • Aniiee

    Jag tycker att det var alldeles lagom sommarväder i Stockholm i år, men jag får absolut 0 medhåll.


    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Pastella

    Det var en bra vår och bra sensommar men juni-juli-augusti var ju ruskigt. Regn och kyla, jag hade höstjackan på hela sommaren.

  • fluu

    Lite väl varmt på sina ställen, men ändå fint tycker jag.Nu är det alldeles för varmt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • IsDimma

    Bra. Men vi var borta under dom veckor här i Göteborg då det var dåligt väder och där vi var var det fint

  • Sommarnatt10

    Beror nog väldigt mycket på när du hade din semester... Det var jättefint redan i maj och juni... Midsommar slog ju något slags rekord, sen blev det regnigt och kallt.. Hade du din semester då fick du en rätt kass sommar. Men gick du på semester v28 fick du en bra sommar, den veckan blev det fint väder igen, ingen super värme, men fint. Sen har det varit riktigt fint väde sen dess typ. Lite kyla kring skolstart precis..

Svar på tråden Hur var sommarvädret?