Anonym (//) skrev 2016-10-07 13:00:18 följande:
Aha, precis som att alla kärleksfulla mammor inte vill att deras barn ska fästa sig vid förskolepersonal eller lärare för personalen kan ju säga upp sig och då blir barnen ledsna. Låter ju som en sund inställning till livet.
Får barn ha kompisar? För de kommer ju bli ledsna om kompisen flyttar iväg. Får tonåringar bli kära? För det kan ju ta slut med pojk-/flickvännen.
Liiiite skillnad mot någon som intar en MAMMA roll! Pappas sambo räcker väl gott och väl?
Nu var min bonusdotter så pass gammal så när jag och ex-sambon bröt ett tag så höll vi kontakt på eget initiativ! Idag är vi tillsammans igen och barnen är lyckliga över det. Men jag intog aldrig nån mamma roll utan var pappas gulliga, roliga sambo.
Den hon pratade med mig om var saker man kanske inte pratar med mamma om? Kärleksproblem, oskulden, första mensen ringde hon mig - inte mamman. Åkte från jobbet och hämtade henne, sedan handlade vi och pratade. Hon har en underbar mamma, jag är bara en extra vuxen som älskar henne och alla (dottern, min man, och mamman+hennes nya man) uppskattar mig!
Någon annan skrev om målade naglar. Känner igen det där. Med mig lärde sig flickan sminka sig, måla naglarna, gav henne extensions (på kul en gång i Thailand), mode tips gällande märkeskläder m.m. Sånt som mamman är totalt ointresserad av. Hon sminkar sig aldrig, målar inte naglarna m.m. Men vi tycker om varandra och båda ser till dotterns bästa!