Pirr i händer, fot som är lite konstig
I början av hösten sökte jag läkare för att jag misstänkte karpaltunnelsyndrom.
Läkaren trodde det kunde vara det men även att det kunde sitta i nacken så jag blev skickad både till arbetsterapeuten och till sjukgymnasten. Sjukgymnasten behandlade mig tre gånger och tryckte ut nacke och så fick jag lite övningar för att hålla igång axlarna. Det hjälpte mot stel nacke och stela skuldror men inte mot händerna.
Arbetsterapeuten gav mig skenor som skulle avlasta handlederna och därmed karpaltunnel. Sex veckor hade jag dem utan att det hjälpte och då ville arbetsterapeuten att jag skulle ringa vc igen för att få ett återbesök. Men maken ville även att jag skulle nämna att min vänstra stortå har samma pirr som händerna men inte lika starkt och att jag under hösten börjat snubbla mycket med just vänster fot. Jag är van att röra mig i terräng och på ojämnt underlag men under hösten har vänster fot gärna vikit sig när jag kliver ner i ett litet hål. Gör jag samma med höger fot händer inget. Bara den här veckan har jag snubblat 2-3 gånger.
Förutom det är jag ofta väldigt trött men kag ahr hela tiden trott karpaltunnel, taskiga leder i foten och stress på jobbet som gör mig trött.
Så jag nämnde det för vårdcentralen som bokade in ett återbesök för händerna och check på foten.
Men nu sitter jag och tycker jag är löjlig.
jag kanske inbillar pirret i foten och snubblingar är säkert bara klumpighet.
Händerna är säkert bara karpaltunnel. Var det dumt att nämna foten?
Kommer läkaren stämpla mig som hyprokondriker?
Borde jag koppla ihop sakerna eller?
Avskyr läkarmottagningar, känner mig alltid missförstådd och löjlig. Folk får cancer och jag gnäller över pirrande, domnade händer som är fumliga och en vänsterfot som är fumlig.
Gjorde jag rätt som berättade om foten?