Den patriakaliska julen
Jag tycker det inte är oki. Jultiden ska vara som en enda lång mansdyrkan. Det ska vara sånger till Jesus, det ska vara jultomte, alla djurkaraktärer på muses jul är såklart hanar, cark bertills julafton är inte ett undantag. Män ska representera som hjältar och utgöra stora uppoffringar som inte stämmer med verkligheten, nä det är inte något nytt under solen, jag vet!!
Men ändå är det så viktigt för alla mina feministiska systrar att fira den här "familjära" högtiden. Som de heeelt plötsligt tycker är jättefin med deras "jämställda" pojkväner.
Det skulle vara som att jag föreläste emot sexism och sen på kvällen ha sex med min man så är det oki att han inte blundar och objektifiera mig.
Jag uppfattar det som dubbelmoral, vars är julmor i bilden? Att inte tänka på konsikvensen genom att upprätthålla en patriakal högtid . för "en måste ju få ha lite myssigt nu, det är ju ändå Jull". Nä fy fan!!!
Jag undrar hur resonerar ni angående detta?
Är det så att era rika medelålderskillar köper er med diamanter inlindat i dyrt silverpapper från NK. Därigenom blir ni inlindat i en ekonomisk fälla? Jag försöker förstå, vad har ni för ursäkter?!!