• fritil9

Efter hur många inseminationer fick du/ni +?

Efter att vi, jag och min flickvän, gjort ett första inseminationsförsök med fryst donerad sperma på klinik med 15 milj. spermier, men fått både mens och negativt på stickan, undrar vi nu lite hur lång tid det tog för er andra att bli gravida med insemination?

Ålder vid insemination?

Hur många milj spermier?

Tacksamma för svar! :)

Vi är 22 och 23. Trodde verkligen det skulle ta sig denna gången.. Kändes verkligen så. Hade konstant mensvärk i ca 1 vecka innan mens, vilket aldrig hänt tidigare. Har bara värk första dagen i vanliga fall.

• Svar på tråden Efter hur många inseminationer fick du/ni +?
  • HoppasPåEnTill

5:e försöket misslyckades. Beviset kom idag. Ska göra en fertilitetspanel på tisdag för att se om det ens är idé att försöka.

• AlexSthlm

Blir så trött på kroppen!! Det är 12 dagar sen äl och insemination idag, mensen borde komma absolut tidigast på tisdag.. men idag har jag fått en del mensvärk/molande i magen och typ en ljusljusrosa flytning på pappret när jag var på toa... orkar inte om mensen kommer igen, och dessutom flera dagar för tidigt...!!

• Anonym (mamma)

Är det inte så att hormontillskottet kan orsaka småblödningar som är ofarliga för en ev graviditet? Eller är det bara progesteron som gör det?
    Annars kan ju mensvärk extra tidigt vara ett gott tecken.

• AlexSthlm
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-05 13:09:56 följande:

5:e försöket misslyckades. Beviset kom idag. Ska göra en fertilitetspanel på tisdag för att se om det ens är idé att försöka.

Vad tråkigt! Hoppas allt ser bra ut och att det "bara" tar lite tid :)
  • AlexSthlm
    Anonym (mamma) skrev 2017-02-05 17:39:27 följande:

Är det inte så att hormontillskottet kan orsaka småblödningar som är ofarliga för en ev graviditet? Eller är det bara progesteron som gör det?

Annars kan ju mensvärk extra tidigt vara ett gott tecken.

Hoppas på det! Men känner att jag håller nere förväntningarna mycket nu. Det värsta är att tidigare idag så kände jag mig typ gravid, som att det verkligen var nåt den här gången..
  • fritil9
    FiaLisa81 skrev 2017-02-05 12:36:20 följande:

Än så länge har vi inte fått nåt + och vi har gjort 2 inseminationer.

Jag fick också molvärk ca en vecka efter inseminationen. O mensen var försenad flera dagar så vi hann verkligen börja hoppas på graviditet! Dessutom fick vi ett svagt + på de 2 första graviditetstesten, ca 17 dar efter insemination. Men sen kom mensen efter några dar.. och ett tydligt negativt grav-test samma dag.

Har förstått att detta med graviditet kan ta tid. Vanliga (man+kvinna) par kan ju få försöka i flera månader, upp till ett år eller mer innan de blir gravida. Jag tror man får helt enkelt räkna med att det tar tid. Ägglossning är ingen garanti för graviditet. Utan det är ett lotteri, det är mycket som ska klaffa. Men det är ju stressande att man har begränsade försök på sig (via Landstinget) som samkönat par. O jag är 35 år så det är ju också en bidragande orsak till att det kanske tar längre tid.

Men ni är ju unga, så jag tror inte ni ska oroa er om det tar lite tid. Det är normalt. Lyssna inte på alla som lyckas första gången, de flesta gör inte det. För de flesta tar det lite tid. O ni har definitivt åldern på er sida!!

Lycka till!! Kram

Nej vad tråkigt! Jobbigt med ett plus innan mens och negativt. Måste vara jobbigare med falska förhoppningar kan jag tro :( tack för stöttande ord!

Nu håller jag tummarna för att vi alla får till en varsin bebis snart!

Kram <3
  • fritil9
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-05 13:09:56 följande:

Nej vad tråkigt.. styrkekramar till dig <3
  • fritil9
    AlexSthlm skrev 2017-02-05 17:29:39 följande:

Blir så trött på kroppen!! Det är 12 dagar sen äl och insemination idag, mensen borde komma absolut tidigast på tisdag.. men idag har jag fått en del mensvärk/molande i magen och typ en ljusljusrosa flytning på pappret när jag var på toa... orkar inte om mensen kommer igen, och dessutom flera dagar för tidigt...!!

Tänkte på nidblödning men 12 dagar är ju lite sent.. hoppas det är någon "mens" flytning bra och att det tagit sig! Håller tummarna! <3
  • AlexSthlm

Kom lite mer "riktigt" blod på pappret idag så nu inväntar jag mensen...

Är det nån som har koll på var i Stockholm som man kan få hjälp med de här proverna?

• Anonym (mamma)

Du kan ta dem hos alla gynekologer som gör fertilitetsutredningar.
    Du kan testa att ringa Sophiahemmet, men de brukar ha rätt lång kö, jag tror även att man kan få ta dem hos Mama Mia, men börja med att fråga din egen gynekolog

• HoppasPåEnTill
    AlexSthlm skrev 2017-02-06 10:45:43 följande:

Kom lite mer "riktigt" blod på pappret idag så nu inväntar jag mensen...

Är det nån som har koll på var i Stockholm som man kan få hjälp med de här proverna?

Kolla werlabs online. De har samarbete med flera kliniker i Stockholm. Det är de proverna jag ska ta i morgon.
  • AlexSthlm
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-06 15:54:16 följande:

Kolla werlabs online. De har samarbete med flera kliniker i Stockholm. Det är de proverna jag ska ta i morgon.

Jag fick en remiss till ett labb genom "min" gynekolog (som samarbetar ned kliniken i Danmark) så ska göra proverna på onsdag, första riktiga mensdagen idag.

Du gör ju heminsemination, vi har börjat fundera i de banorna för att det börjar bli väldigt dyrt nu. Hur hittade du donatorn? Och hur ska ni göra med faderskapsutredningen och så? Och hur går själva överlämningen till? Är han anonym?
  • HoppasPåEnTill
    AlexSthlm skrev 2017-02-06 20:08:05 följande:

Jag fick en remiss till ett labb genom "min" gynekolog (som samarbetar ned kliniken i Danmark) så ska göra proverna på onsdag, första riktiga mensdagen idag.

Du gör ju heminsemination, vi har börjat fundera i de banorna för att det börjar bli väldigt dyrt nu. Hur hittade du donatorn? Och hur ska ni göra med faderskapsutredningen och så? Och hur går själva överlämningen till? Är han anonym?

Jag skickar privat meddelande till dig.
  • coffeeandcats

Gjorde inseminationsförsök nr 3 för 1 vecka sedan. Har alltid fått göra insemination dagen efter glad gubbe på ägglossningstest. Gör via västerbottens landsting. De första gångerna fick vi komma in på eftermiddagen dagen efter men nu senast redan kl 11 på förmiddagen.

Fyllde 34 i år. Aldrig fått reda på antalet spermier.

Den här tiden är den värsta när man väntar på om mensen kommer att dyka upp eller inte. Svårt att inte tänka på det typ konstant.

• fritil9
    coffeeandcats skrev 2017-03-13 17:02:23 följande:

Gjorde inseminationsförsök nr 3 för 1 vecka sedan. Har alltid fått göra insemination dagen efter glad gubbe på ägglossningstest. Gör via västerbottens landsting. De första gångerna fick vi komma in på eftermiddagen dagen efter men nu senast redan kl 11 på förmiddagen.

Fyllde 34 i år. Aldrig fått reda på antalet spermier.

Den här tiden är den värsta när man väntar på om mensen kommer att dyka upp eller inte. Svårt att inte tänka på det typ konstant.

Okej, håller alla tummarna för att det går vägen denna gången!! :) ja tiden är hemsk! Har bara gjort ett försök tyvärr då kliniken haft stängt lördagar när äl stickan varit positiv. Var och gjorde ett vul idag och enligt det sker ägglossningen på måndag, vilket betyder positivt på lördag denna månad också.. :'(
Svar på tråden Efter hur många inseminationer fick du/ni +?