Tips på resa
Hej!
Jag och sambon skulle vilja åka på resa utomlands i vår/sommar, har ni något bra tips?
Vi har inga barn, vill helst njuta av all-inclusive, men det är inget måste.
Vi vill helst utanför Europa, ej Thailand.
Hej!
Jag och sambon skulle vilja åka på resa utomlands i vår/sommar, har ni något bra tips?
Vi har inga barn, vill helst njuta av all-inclusive, men det är inget måste.
Vi vill helst utanför Europa, ej Thailand.
Vi åker också till Playa de Palma i år igen (Reser mycket). Tyckte det var mysigt, nära in till Palma, fin strand och bra hotell. Provar ett nytt i år, HM Tropical.
Sunprime hyr ut i alla fall och säkert finns det flera ställen som gör det:
http://www.ving.se/traningsresor/hyr-cykel-mallorca
Sunprime hyr ut i alla fall och säkert finns det flera ställen som gör det:
http://www.ving.se/traningsresor/hyr-cykel-mallorca
elyse, jag tackar för ditt Karibien-tips. En sån kryssning står högt på min lista.
Mauritius eller kap verde t ex om ni vill längre bort. Kanarieöarna är väl annars ett självskrivet alternativ även om det räknas till Europa... Blev mycket positivt överskad av både Gran canaria och Teneriffa om man väljer orter lite utanför turistghettona och hyr bil.
Kolla på Myanmar. Ett otroligt fint land som till turisternas förtjusning nu börjat öppna upp sig.
Tack för alla tips! Blir antagligen en resa till någon spansk Ö/Turkiet ell Grekland, trots att jag skrev utanför Europa!
Jättekul med så många bra svar!
Japan!!
Inga barn och ni vill ha all inclusive? Där tror jag nog att jag skulle tänka om.............
Utanför Europa och inte Thailand... vad tycker ni om Turkiet?
Det är jättefint där, speciellt i Alanya. Har varit där fler gånger än jag kan räkna.
Mitt favorithotell heter Parador Beach och ligger på östra sidan av den underbara Cleopatrastranden.
Det är inte barnfritt dessvärre men det finns vuxenhotell om man vill slippa en massa småbarn.
Jag väljer oftast barnfria all-inclusive-hotell. Det är så himla avkopplade och skönt och allt är betalt i förväg!
Hoppas ni hittar en bra resa!