• Gurkan25

Tips på resa

Hej!

Jag och sambon skulle vilja åka på resa utomlands i vår/sommar, har ni något bra tips?

Vi har inga barn, vill helst njuta av all-inclusive, men det är inget måste.

Vi vill helst utanför Europa, ej Thailand.

• Svar på tråden Tips på resa
  • Anonym (Reser mycket)
    Duckan skrev 2017-01-19 13:13:40 följande:

Vi åker också till Playa de Palma i år igen (Reser mycket). Tyckte det var mysigt, nära in till Palma, fin strand och bra hotell. Provar ett nytt i år, HM Tropical.

Vet du om man kan hyra cykel där?
    Jag ska resa med en 18-årig son och tänkte att vi kanske skulle kunna cykla in till själva Palma.
    För shoppingen i PdP är väl inte så mycket med?
  • elyse
    Duckan skrev 2017-01-19 13:22:25 följande:

elyse, jag tackar för ditt Karibien-tips. En sån kryssning står högt på min lista.

Det är en unik upplevelse och så är det roligt att vara omgiven av en annan typ av turister än man vanligtvis är i Europa. På en sån här kryssning är skandinaver exotiska. :)
  • Anonym (Lotta)

Mauritius eller kap verde t ex om ni vill längre bort. Kanarieöarna är väl annars ett självskrivet alternativ även om det räknas till Europa... Blev mycket positivt överskad av både Gran canaria och Teneriffa om man väljer orter lite utanför turistghettona och hyr bil.

• John22

Kolla på Myanmar. Ett otroligt fint land som till turisternas förtjusning nu börjat öppna upp sig.

• Gurkan25

Tack för alla tips! Blir antagligen en resa till någon spansk Ö/Turkiet ell Grekland, trots att jag skrev utanför Europa!

Jättekul med så många bra svar!

• Nyfikna72
    Anonym (Reser mycket) skrev 2017-01-19 12:00:57 följande:
    Jag reser alltid utan barn, ibland med en äldre tonåring, och har alltid utan undantag all inclusive. Varför skulle ts välja bort det?

Nu har ju inte ts barn men all inclusive tycker jag passar de med barn, inga överraskningar och det finns mat som griniga ungar äter. Reser man med sin partner så tycker jag nog att man rent konkret skulle vilja vidga sina vyer och åtminstone vilja utforska annat än allincl menyerna och det som ingår. Resmålen är oftast tusen gånger mer än hotellet och närområdet. Men alla är ju olika såklart.
  • Anonym (Reser mycket)
    Nyfikna72 skrev 2017-01-20 08:03:23 följande:

Nu har ju inte ts barn men all inclusive tycker jag passar de med barn, inga överraskningar och det finns mat som griniga ungar äter. Reser man med sin partner så tycker jag nog att man rent konkret skulle vilja vidga sina vyer och åtminstone vilja utforska annat än allincl menyerna och det som ingår. Resmålen är oftast tusen gånger mer än hotellet och närområdet. Men alla är ju olika såklart.
    Precis, alla är olika.
    Jag reser aldrig med barn. Aldrig någonsin. Reser oftast ensam, min ultimata avkoppling. Och med all inclusive får jag allt jag önskar och lite till. Goda drinkar vid poolen är inte alls dumt en het och solig dag. Betalt och klart.

Skrikiga ungar undviks lätt med vuxenhotell.
    Man r inte inlåst på hotellet pga ai!
  • elyse
    Nyfikna72 skrev 2017-01-20 08:03:23 följande:

Det är ju en generell bild av All Inclusive-mål. Men kryssningar och i vissa områden/öar är det bara All Inclusive som finns, i alla fall om man bokar via ett bolag som Ving eller Apollo. T.ex. Zanzibar, Dominikanska republiken, Mexiko, Tahiti, Maldiverna... 
  • Anonym (Hepp)
    Nyfikna72 skrev 2017-01-19 11:50:42 följande:

Inga barn och ni vill ha all inclusive? Där tror jag nog att jag skulle tänka om.............

Varför då?
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Reser mycket) skrev 2017-01-19 11:52:03 följande:

Utanför Europa och inte Thailand... vad tycker ni om Turkiet?
    Det är jättefint där, speciellt i Alanya. Har varit där fler gånger än jag kan räkna.
    Mitt favorithotell heter Parador Beach och ligger på östra sidan av den underbara Cleopatrastranden.
    Det är inte barnfritt dessvärre men det finns vuxenhotell om man vill slippa en massa småbarn.

Jag väljer oftast barnfria  all-inclusive-hotell. Det är så himla avkopplade och skönt och allt är betalt i förväg!

Hoppas ni hittar en bra resa!

Jag skulle inte rekommendera detta förtryckarland som semesterort.
  • Anonym (Hepp)
    i-o skrev 2017-01-19 12:17:10 följande:
    Att om man åker på knullsafari som par kanske man riskerar att åka hem som singel, och då var det kanske inte så stor mening med att åka som par från första början. :)

Lärde du dig något nytt nu?
    Var har TS skrivit att det är det de är ute efter och vad har just den semesterorten med den saken att göra???
  • Anonym (Hepp)
    i-o skrev 2017-01-19 12:52:23 följande:
    Vad bra att du faktiskt läser och förstår inläggen, det är ju ett framsteg! Precis min tanke också rö. knullsafari.

Ja visst kan det ligga någon sanning där. Jag vet ingenting alls om att inte resa. Jag reser hela tiden i tanken, du verkar dock stå ganska still på den dimensionen. Kanske därför du erfarenhetsdroppar och försöker imponera. Kan ju nästan tro att du försöker ragga.
    Jag vet inte vad du menar med knullsafari all faktiskt. Om man som par är intresserade av partnerbyte och liknande har jag inget emot att de testar det på semestern och om det är ett gemensamt intresse de har blir deras relation i så fall stärkt av erfarenheten och inte tvärtom.
  • Anonym (Reser mycket)
    Anonym (Hepp) skrev 2017-01-20 11:10:55 följande:
    Jag skulle inte rekommendera detta förtryckarland som semesterort.
    Nehej?
    Men det gör jag som du vet.
    Om du bara hade en aning om hur hårt detta slår mot turismen och alla de som tjänar sitt levebröd på den.
    Du straffar dem när du försöker straffa Erdogan!
Svar på tråden Tips på resa