Dotter gillar ej skolmaten...
Min 6.åring flicka har klagat på skolmaten sedan hon började i skolan i aug. Jag vet att hon är väldigt kräsen vad det gäller mat även om jag har alltid lagat svensk husmanskost och kryddiga rätter har hon alltid vägrat smakat. Har två barn till som äter absolut allt jag lagar. ex. hon hatar potatismos, det är ett absolut NEJ eller grönsaker/sallader eller kryddor som syns (oregano, basilika, koriander, svartpeppar osv) Hon äter helst pasta varenda dag med kycklingben (för annan kyckling funkar inte liksom) eller falukorv, någon gång har jag lyckats få henne att äta köttfärssås, men sällan. Nu till mina funderingar, hon är en väldig stor tjej på 130 och 29 kg och svettas mycket vid lek och aktivitet, hon är inte rund alls utan är hård och "muskulös" det har hon alltid varit, hon är i skolan mellan 7.50 - 14.00, hon har varit ledsen sista tiden för att hon går runt så hungrig hela dagen för att skolmaten är äckligt säger hon. Hon får en väldigt bra frukost och väcks i tid så hon hinner fylla på väl. Skickar flera frukter så hon kan äta det, för matlåda får man inte skicka. Jag försöker utmana henne att smaka nya rätter men hon totalt vägrar men det är synd att hon ska behöva gå runt med hunger. Hon får ont i magen av det säger hon. Vet inte vad jag ska göra... :( Jag förstår att det inte är skolans fel, men det är synd om henne. Hon är ju min dotter och hon går hungrig i flera timmar. tips, råd...?