• HippHipp

Tradolan- nu nollat jag!

Efter att ha trappat ner Tradolan ganska snabbt hade jag tänkt att nolla helt när jag har en ledig vecka (utan familjen) om 2 veckor.

Men jag har ändrat mig. Jag testar nu! Är kanske för ivrig att bli fri från detta, men visar det sig att AT blir för svår för att kombinera med omsorg om barn så börjar jag ta tabletterna igen i 2 veckor till.

Nu ikväll tar jag den sista (halva) tabletten.

Wish me luck.

Detta är alltså egentligen ingen frågetråd utan ett sätt att göra det mer motiverande för mig själv. Kanske kan jag få ännu mer bra tips än jag redan fått- och gärna gärna lite pepp!

// Jennifer

• Svar på tråden Tradolan- nu nollat jag!
  • Felizia
    HippHipp skrev 2017-02-05 22:37:34 följande:

Det blir en tuff natt igen trots allt. Myrkrypningar deluxe.

Jag kan ta de flesta av AT-symtomen. Magproblemen. Energilösheten. Till och med det där galna zappandet i huvudet (för det är väl AT? Eller är det bara jag som fått så?).

Men myrkrypningarna. SÅ jobbigt. Räknar sekunderna. Står framför TVn och gör knäböj för att försöka trötta musklerna. Hjälper medans jag gör det men krypet är tillbaka direkt jag stannar.

Bara att bita ihop. Det kan inte vara många nätter av detta 'värsta' kvar.

Läste just att magnesium är bra innan sänggång mot restleg legs. Värt att testa..? Heja dig, ts!!
  • HippHipp

Idag mår jag riktigt bra. Har klarat en runda över 10 km, hittills under veckan var 5 max. För mig är det en indikator på måendet. Känns som att magen börjar stabilisera sig också.

Ja- allt är fakrifkt ganska toppen, finge jag bara ta en Tradolan också vore allt perfekt.... ;))

• roligkillejapp

Ja träning är guld värd när man ska till ett nykter liv, jag har bytt mitt beroende från droger till träning. Blir jag sjuk och inte kan träna blir jag fruktansvärt ledsen ;p, lite som när man inte fick tag i droger och låg sjuk 

• HippHipp

Rolig kille. Japp. Men det är det värt.

Jag har dock alltid tränat och har det som yrke, så jag hade nog det beroendet innan tabletterna...

• HippHipp
    Doktorniväst skrev 2017-02-06 22:57:23 följande:

Starkt jobbat, det är kul att se disciplin och beslutsamhet!

Tack Doktorn! Att få skriva av mig i denna tråd har fakriskt hjälpt. Har lite svårt att sova ikväll, men inga myrkrypningar. Har tagit alvedon mot kroppsvärken som fortfarande består. Och ätit magnesium, efter tips.

Samt lagt en skalad lök under sängen. Men det beror inte på AT utan på en seglivad rethosta och jag fick råd om lökmiraklet av en träningskompis. Blir intressant att se om det funkar.

Är så glad och tacksam att jag är på väg ur detta. Rävgift. Men ibland behövs det. Och det ÄR en bra medicin mot smärta. Och det känns som att jag alltid kommer sakna 'lyckokänslorna' under tuffa dagar. Men jag kommer aldrig mer ta dem (om inte skittumören dyker upp igen, men då finns det kanske något alternativ att ta).
  • Felizia

Hoppas natten blir lugn, ts! Bra jobbat..! Checkar in här och hejar på - så du vet att vi som följer dig tänker på dig och tycker att du är grym!

• HippHipp
    Felizia skrev 2017-02-06 23:47:38 följande:

Hoppas natten blir lugn, ts! Bra jobbat..! Checkar in här och hejar på - så du vet att vi som följer dig tänker på dig och tycker att du är grym!

Och pepp hjälper! Mer än man kan tro! Du tar dig tif from ditt liv bars för att heja på mig. Jsg hoppas att jsg får återgälda tjänsten någongång
  • HippHipp

Tjoho!

Usch vad jag varit dålig på att uppdatera. Det är för att jag sovit... Jag mår riktigt bra, men är galet trött. Bara sover och sover, dagar och nätter. Har ingen energi ännu. Men den kommer väl, får ha tålamod. Är så tacksam att jag tog mig igenom detta.

• Anonym (Abc123)
    HippHipp skrev 2017-02-08 22:23:53 följande:

Tjoho!

Usch vad jag varit dålig på att uppdatera. Det är för att jag sovit... Jag mår riktigt bra, men är galet trött. Bara sover och sover, dagar och nätter. Har ingen energi ännu. Men den kommer väl, får ha tålamod. Är så tacksam att jag tog mig igenom detta.

Du är riktigt grym!! Heja dig'!
  • HippHipp

Tack! Fast tror mest jag haft tur, min AT var jobbig men inte alls så överdjävlig som jag förväntat mig. Nu gäller det bara att stilla rösten i hjärnan som säger 'men nu vet du ju att du klarar att sluta, då är det ju inga problem att börja med Tradolanen igen (har inte ont, vill helt enkelt känna den glädjen och energin igen)'.

Men nix, ska inte. Misstänker att jag är en beroendepersonlighet. Så då är det nolltolerans som gäller.

Tack för pepp!

• Klickerträna
    HippHipp skrev 2017-02-08 22:43:54 följande:

Tack! Fast tror mest jag haft tur, min AT var jobbig men inte alls så överdjävlig som jag förväntat mig. Nu gäller det bara att stilla rösten i hjärnan som säger 'men nu vet du ju att du klarar att sluta, då är det ju inga problem att börja med Tradolanen igen (har inte ont, vill helt enkelt känna den glädjen och energin igen)'.

Men nix, ska inte. Misstänker att jag är en beroendepersonlighet. Så då är det nolltolerans som gäller.

Tack för pepp!

Vad du är stark och sund i din inställning. Kämpa på!
  • HippHipp
    Klickerträna skrev 2017-02-09 21:28:43 följande:

Vad du är stark och sund i din inställning. Kämpa på!

Tack! Ja, är så glad attt jag kommit ur detta.
Svar på tråden Tradolan- nu nollat jag!