• HippHipp

Tradolan- nu nollat jag!

Efter att ha trappat ner Tradolan ganska snabbt hade jag tänkt att nolla helt när jag har en ledig vecka (utan familjen) om 2 veckor.

Men jag har ändrat mig. Jag testar nu! Är kanske för ivrig att bli fri från detta, men visar det sig att AT blir för svår för att kombinera med omsorg om barn så börjar jag ta tabletterna igen i 2 veckor till.

Nu ikväll tar jag den sista (halva) tabletten.

Wish me luck.

Detta är alltså egentligen ingen frågetråd utan ett sätt att göra det mer motiverande för mig själv. Kanske kan jag få ännu mer bra tips än jag redan fått- och gärna gärna lite pepp!

// Jennifer

• Svar på tråden Tradolan- nu nollat jag!
  • HippHipp

Jaha. Här kommer uppdatering från natt nr 2.

Jag märker att det är skönt att skriva av mig även om det inte är så många som läser.

Fick mer energi framåt kvällskvisten. Kanske beroende på att jag fått ett sånt sockersug och bara vill äta choklad. Jag som aldrig gillat godis, konstigt.

Fast lika bra det, allt som hjälper är av godo.

Att jag just nu har myror i brallan är bara förnamnet. Men, med växling mellan att slumra på soffan och liksom Susanne Lanefelt stå med vevande armar framför TVn (och titta på film) är det faktiskt uthärdligt. Än så länge fixar jag det.

• Anonym (Abc123)
    HippHipp skrev 2017-02-02 23:30:14 följande:

Jaha. Här kommer uppdatering från natt nr 2.

Jag märker att det är skönt att skriva av mig även om det inte är så många som läser.

Fick mer energi framåt kvällskvisten. Kanske beroende på att jag fått ett sånt sockersug och bara vill äta choklad. Jag som aldrig gillat godis, konstigt.

Fast lika bra det, allt som hjälper är av godo.

Att jag just nu har myror i brallan är bara förnamnet. Men, med växling mellan att slumra på soffan och liksom Susanne Lanefelt stå med vevande armar framför TVn (och titta på film) är det faktiskt uthärdligt. Än så länge fixar jag det.

Hur gick natten?? Du är grym!!
  • klyban
    HippHipp skrev 2017-02-03 07:11:58 följande:
    Natt 2 avklarad. Hepp.

Den jävla oron i kroppen när man slutar med längre bruk av tramadol är inte rolig.
    Men låter som du tacklar det rätt bra.
    Så inte funnit mig att behöva skriva nått som så.

Om folk verkligen fattade dessa mediciner, så skulle dom inte sitta och äta dom i år.
    För den AT som sen komemr är nått de aldrig fått uppleva innan, och är för en del omöjligt att komma ur.
    Det som oroa mig över dig, det var ditt hattande med tramadolen.
    Och att du kanske skulle känna dig svag och ta när så fort det tog emot, så kändes det i alla fall ett tag.

Hur man gör är inte så viktigt, huvudsaken är att man lägger upp en plan själv som man följer.
    Och då under förutsättningen att man förstår vad som kommer hända.
    Jag anser om man ska sluta rätt tvärt, så ska man sluta på ons/tors, och sen ta ledigt/sjukskriva sig veckan efter.

Och trappar man ned så kan man ta några dagar ledigt i samband och någon dag efter sista tabletten.
    Sen har jag märkt när man har erfarenhet av smärta som jag har en del, så får man även erfarenhet av att sluta och ta AT som uppstår.
    Men undvika längre ta det varje dag längre än 6-8 veckor, och tar en paus där oftast.
    Allt man brukar känna då är en lättare AT några timmar, och sen kanske 1-2 dagars lättare oro i kroppen.

• HippHipp

Klyban: Jag vet, det oroar jag mig för också- eftersom jag hör till dem som mår så otroligt bra av 'uppåteffekten' med tramadol.

Jag fick det efter en svår operation av en hjärntumör så jag vet inte hur jag hade kunnat undvika detta (kanske hade jag fått ngt annat istället som jag blivit lika beroende av). Däremot tog jag det längre än jag behövde fysiskt.

Jag arbetar inte så behöver inte ta ledigt men har en barnfri vecka om 1,5 v som jag egentligen hade siktat in mig på och som på något sätt är en backup för nollning om detta inte skulle gå.

Tycker krypningarna är jobbiga men även värken i leder och muskler- försöker hålla detta borta med extrahård styrketräning samt varma duschar.

Vi får se hur det går. Än så länge ok.

• Påven Johanna II

Heja, heja! Bra gjort!

• HippHipp

Natt 3 avklarad. Värst hittills. Men nu avprickad. Räknar med att det vänder och blir lite lite lättare efter natt 5. Hoppas hoppas.

Vaken hela natten men somnade 6 och sov 3 underbara timmar.

Ha en fin dag hälsar jag mig själv och alla er därute!

• Anonym (Abc123)

Heja heja! Grymt gjort!

• Felizia

Mycket bra kämpat! Och skönt att du inte "skammar" dig själv så hårt. Många tycker att det är heeeelt obegripligt att man fastnar i tabletter men det är lätt. Jättelätt. Så du är stark som kämpar dig ur det, ts!

• HippHipp

Tack anonym och Felicia. Framför allt är jag glad att jsg faktiskt inte fått ett enda påhopp här- det är ju annars så himla vanligt på FL.

Såklart skäms jag lite. Jag skriver ju tex här istället för att prata med mina vänner... Men min man, familj och närmaste vänner vet.

Men som du säger, det är så lätt hänt att man fastnar- jag hade troligen fått abstinens även efter att jag tagit dem av behov efter min operation (tror jag behövde dem mot smärtan i 3-4 mån).

Svar på tråden Tradolan- nu nollat jag!