HippHipp skrev 2017-02-03 07:11:58 följande:
Natt 2 avklarad. Hepp.
Den jävla oron i kroppen när man slutar med längre bruk av tramadol är inte rolig.
Men låter som du tacklar det rätt bra.
Så inte funnit mig att behöva skriva nått som så.
Om folk verkligen fattade dessa mediciner, så skulle dom inte sitta och äta dom i år.
För den AT som sen komemr är nått de aldrig fått uppleva innan, och är för en del omöjligt att komma ur.
Det som oroa mig över dig, det var ditt hattande med tramadolen.
Och att du kanske skulle känna dig svag och ta när så fort det tog emot, så kändes det i alla fall ett tag.
Hur man gör är inte så viktigt, huvudsaken är att man lägger upp en plan själv som man följer.
Och då under förutsättningen att man förstår vad som kommer hända.
Jag anser om man ska sluta rätt tvärt, så ska man sluta på ons/tors, och sen ta ledigt/sjukskriva sig veckan efter.
Och trappar man ned så kan man ta några dagar ledigt i samband och någon dag efter sista tabletten.
Sen har jag märkt när man har erfarenhet av smärta som jag har en del, så får man även erfarenhet av att sluta och ta AT som uppstår.
Men undvika längre ta det varje dag längre än 6-8 veckor, och tar en paus där oftast.
Allt man brukar känna då är en lättare AT några timmar, och sen kanske 1-2 dagars lättare oro i kroppen.