• HippHipp

Tradolan- nu nollat jag!

Efter att ha trappat ner Tradolan ganska snabbt hade jag tänkt att nolla helt när jag har en ledig vecka (utan familjen) om 2 veckor.

Men jag har ändrat mig. Jag testar nu! Är kanske för ivrig att bli fri från detta, men visar det sig att AT blir för svår för att kombinera med omsorg om barn så börjar jag ta tabletterna igen i 2 veckor till.

Nu ikväll tar jag den sista (halva) tabletten.

Wish me luck.

Detta är alltså egentligen ingen frågetråd utan ett sätt att göra det mer motiverande för mig själv. Kanske kan jag få ännu mer bra tips än jag redan fått- och gärna gärna lite pepp!

// Jennifer

• Svar på tråden Tradolan- nu nollat jag!
  • HippHipp

Klyban: Ja det kan jag verkligen. Så oerhört trött på mig själv just nu. Fattar om andra blir trött på mig med mina käcka inlägg. Fast förstår också att jag känner så just nu eftersom ATn verkligen kommit ifatt. De första 3 dagarna kände jag mest fysisk AT. Nu börjar den psykiska komma också. Måste vara noga och inte vara arg eller ledsen runt barnen- då avbryter jag nollandet direkt.

Ska klara mig sittande genom melllot (1 timme?), glatt, engagerat hejande med man och barn. Det är en sv deras höjdpunkter på året. Kanske får jag spontandansa om jag inte kan sitta still...

Det är svårt för det går liksom inte att sortera vilka känslor som är AT och vilka som är riktiga. Allt känns riktigt.

Inatt vill jag få sova lite.

• HippHipp

Kära dagbok:

Idag har jag varit mycket arg och ledsen. Jag har tittat på melllon. Rätt låt vann. Jag har inte ätit någon annan tablett än min dinosaurievitamin.God natt.// Jennifer

• Felizia

Hoppas du får/fick sova. Själv är jag uppe med astma... - Du har kämpat på så bra hitills så hoppas du håller ut!
    Tips jag fått är alvedon/ipren, dextrosol, varmt te och att promenera sig trött. Om det går. Och om magen strular (diaree) så ta immodium. Hjälper mot mage och lite till. Och så kan Resorb vara till nytta.

Men framförallt en järnvilja! Det har du, ts!!

• HippHipp

Felicia: Nej usch, stackars dig. Hoppas att du sover nu.

Jag somnade vid 2 och har sovit till nu, 6 timmar, rekord- hurra (kan inte skiva utropstecken, de blir ju frågetecken).

Gör alla dina tips, hjälper alla lite på sitt sätt. Förutom dextrosol- det är druvsocker va? När ska msn ta det? Nät benen känns sega? Ska ut på löprunda nu- hade gärna haft lite dextrosol, benen känns som stockar...

Hoppas du mår bättre.

• HippHipp

..... Jag har för övrigt tappat ganska mycket i vikt, 4 kg. Och har inte direkt något att ta av. Säkert därför jsg känner mig orkeslös också. Magen är väl det som sakta blir sönre istället för bättre. Långpromenader och träning blir svårare och svårare, men också det vänder väl tids nog.

• Felizia
    HippHipp skrev 2017-02-05 08:02:37 följande:

Felicia: Nej usch, stackars dig. Hoppas att du sover nu.

Jag somnade vid 2 och har sovit till nu, 6 timmar, rekord- hurra (kan inte skiva utropstecken, de blir ju frågetecken).

Gör alla dina tips, hjälper alla lite på sitt sätt. Förutom dextrosol- det är druvsocker va? När ska msn ta det? Nät benen känns sega? Ska ut på löprunda nu- hade gärna haft lite dextrosol, benen känns som stockar...

Hoppas du mår bättre.

Tack! Bättre nu.

Dextrosol är fruktsocker, små vita fyrkanter i ett litet paket. Finns i mataffärer. Tydligen hjälper lite extra socker mot abstinens av olika slag. Vet inte varför men läst om det när jag letat efter tips.

Skönt att du fick sova lite mer. Så snart du mår lite bättre får du försöka äta lite mer men en sak i taget. Heja dig, ts!
  • klyban

Låter som du är på väg ur den jobbiga fasen, med tanke på att du fick 6h sömn.
    Sen som jag förstått det, så har du tränat en hel del, och det är väl inte så konstigt att man går ned i vikt då.
    Samtidigt som man inte är lika hungrig.
    Om du verkligen klivit ur den första fasen, så går det mer mot en oro i kroppen.
    Där man känner det inte är riktigt som det ska vara, men att det går rätt bra och göra det mesta.
    Men du kommer vara matt och orkeslös stundtals, men dessa vansinniga myrkrypningarna bör vara över när du gått ur denna första fas.

Istället för dextrosol, så skulle jag äta ordentlig mat istället, har svårt för att äta socker.

• roligkillejapp

Hej,

Fört och främst vill jag säga STARKT JOBBAT! Jag har tidigare i mitt liv tampats med missbruk men är idag fri fast på medicinering med Metadon.

Mitt första beroende jag hade var nämligen Tramadol, det jag tyckte var bra när man skulle gå av Tramadol i jämförelse med att gå av tex benzo eller Heroin var att man i princip kunde trappa ur sig beroendet och inte behöva må dåligt mer än 1-2 dagar. Innan jag slutade åt jag ungerfär 2500-3000mg tramadol om dagen, jag vet brutala mängder. Läkaren jag träffade då skrev ut en nedtrappningschema från ungerfär 2000mg till 0mg på ungefär 1 månads tid.

Det funkade bra för mig, tyvärr trillade jag dit senare i livet igen på andra droger men det är ju en annan historia. Hoppas det går bra för dig :)

• HippHipp

Rolig kille: Tack för pepp :) Och bra jobbat själv.

Det värsta rent fysiskt verkar över för mig. Sover och sover idag. Men idag är längtan efter Tradolan paradoxalt nog större än någonsin- antar att jag börjar bli deppig. Saknar den 'mysiga' känslan.

Försöker se på det som något som måste läka och en obalans som måste bli normal igen.

Jag är oerhört glad att jag har min träning. Så länge jag har lite ork kan jag alltid ta en löprunda eller ett hårt spinningpass och bli lite hög på endorfiner för en stund i alla fall. Jag känner att det 'dämpar' suget efter Tradolan lite.

• HippHipp

Det blir en tuff natt igen trots allt. Myrkrypningar deluxe.

Jag kan ta de flesta av AT-symtomen. Magproblemen. Energilösheten. Till och med det där galna zappandet i huvudet (för det är väl AT? Eller är det bara jag som fått så?).

Men myrkrypningarna. SÅ jobbigt. Räknar sekunderna. Står framför TVn och gör knäböj för att försöka trötta musklerna. Hjälper medans jag gör det men krypet är tillbaka direkt jag stannar.

Bara att bita ihop. Det kan inte vara många nätter av detta 'värsta' kvar.

Svar på tråden Tradolan- nu nollat jag!