HippHipp skrev 2017-02-04 09:29:04 följande:
Tack anonym och Felicia. Framför allt är jag glad att jsg faktiskt inte fått ett enda påhopp här- det är ju annars så himla vanligt på FL.
Såklart skäms jag lite. Jag skriver ju tex här istället för att prata med mina vänner... Men min man, familj och närmaste vänner vet.
Men som du säger, det är så lätt hänt att man fastnar- jag hade troligen fått abstinens även efter att jag tagit dem av behov efter min operation (tror jag behövde dem mot smärtan i 3-4 mån).
Vi har haft tur och inte fått hit någon duktig person som tror smärta är bara att stå ut med.
Men de kan återkomma när de haft en smärta som ligger på en nia och varaktigt en nia.
Så kan vi ta en sådan diskussion igen.
Sen är det vanligt med de som nu får din erfarenhet, att de minsann ska berätta att de inte behöver några sådana här tabletter och det finns alvedon, treo eller ipren att ta istället.
Men ska tillägga det tror jag inte sker med dig, dock om det kommer upp så varnar jag folk för varaktig konsumtion av dessa mediciner.
Och just att det är jobbigt att sluta med, och de problem som kan följa om man inte slutar.
Själv har jag lagt min kraft på att hjälpa de som verkar behöva hjälp och vill ha hjälp, och gör detta förutsättningslöst, då arbetet ska göras av den som tar dessa mediciner.
Och funnit den synen och utan stigman har hjälpt bäst.
Och det är ett antal man har slussat igenom på detta område nu, och fått kontroll över sin konsumtion av opioider.
I USA har man en gigantisk epidemi av opioider, där läkare skriver ut av rätt anledning.
Men så fastnar patienten i ett beroende, och till slut tar läkaren bort medicinen och det är här problemen startar.
I börjar försöker dom få tag i oxy(vilket är en av de vanliga här), vilket gjort att priserna är löjliga på gatan på oxy.
Sen när pengarna börja sina så går de över till nån sorts heroin, då heroinet är så mycket billigare.
Detta drabbar samtliga demografiskt, i nån stad var 50% missbrukare.
Enda ställen man ser en stagnering/minskning, är i de delstater som har legaliserat eller har frikostig medicinsk cannabis.