• Alexi

    Någon som varit på Fritidsresor/Tui family life Playa Feliz (Gran Canaria)?

    Alla erfarenheter, bra och dåligt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-12 07:52
    Menar hela resorten på Bahia Feliz, inte bara just den del som heter Playa Feliz.

  • Svar på tråden Någon som varit på Fritidsresor/Tui family life Playa Feliz (Gran Canaria)?
  • Alexi
    Yosa skrev 2017-11-18 18:33:57 följande:
    Varit på Bahía Feliz 4 gånger och de två senaste gångerna har vi bott på playa Feliz. Kom hem därifrån 6/11 och hade stannat 2 veckor denna gång så fråga mig gärna om
    Ni undrar något. Maten på playa Feliz och orqudea är likvärdig till kvalité. Men på orqudea är det de dubbla att välja på men den restaurangen är också mer än dubbelt så stor och också livligare. På playa Feliz är det mindre att välja på men också lugnare och mer personligt. De flesta kvällar var drycken bordsbeställning på playa Feliz medan man på orqudea tar själv i tappkran. Vi brukar variera mellan de olika matställena. Ibland tog vi även lunch vid fata morgana som är en poolbar vid orqudea. Där finns olika köttgrytor, strips, korv, hamburgare, sallad, möjlighet att göra egen varm macka plus frukt och youghurt. Ibland föredrog vi det till lunch
    Vi kom hem därifrån 8/11.
  • Camsy

    Vi har beställt resa för första gången och ska bo på playa feliz 2 veckor.

    Har hört att det är blåsigt och kallt där, mer än andra ställen?

    Kul å höra vad ni andra har varit med om. Åker med barn på 5, 3 och en 7 månaders . Mannen åker för första gången utomlands, så det blir spännande! Själv har jag bara varit till grekland några gånger. Dessutom första gången med barn!

    Tycker det ser så fint ut, och bra för barnen ???? har valt all inclusive.

  • Camsy
    Camsy skrev 2017-11-19 13:37:43 följande:

    Vi har beställt resa för första gången och ska bo på playa feliz 2 veckor.

    Har hört att det är blåsigt och kallt där, mer än andra ställen?

    Kul å höra vad ni andra har varit med om. Åker med barn på 5, 3 och en 7 månaders . Mannen åker för första gången utomlands, så det blir spännande! Själv har jag bara varit till grekland några gånger. Dessutom första gången med barn!

    Tycker det ser så fint ut, och bra för barnen ???? har valt all inclusive.


    Vi åker i slutet på januari ???? någon som har varit där den tiden ?
  • Alexi
    Camsy skrev 2017-11-19 13:37:43 följande:
    Vi har beställt resa för första gången och ska bo på playa feliz 2 veckor.
    Har hört att det är blåsigt och kallt där, mer än andra ställen?
    Kul å höra vad ni andra har varit med om. Åker med barn på 5, 3 och en 7 månaders . Mannen åker för första gången utomlands, så det blir spännande! Själv har jag bara varit till grekland några gånger. Dessutom första gången med barn!
    Tycker det ser så fint ut, och bra för barnen ???? har valt all inclusive.
    Vi hade rejält blåsigt ett par dagar men i november är det så pass varmt fortfarande att det inte gjorde något. Mer än att alla grejor lätt blåste iväg.

    Två veckor skulle jag aldrig åka på ett sånt här ställe faktiskt. En vecka är toppen men också helt lagom.
  • Camsy
    Alexi skrev 2017-11-19 09:31:58 följande:

    Vi kom hem därifrån 8/11.


    Vad tycker ni ? Är ni nöjd med resan och allt Alexi?
  • Camsy
    Camsy skrev 2017-11-19 13:49:07 följande:

    Vad tycker ni ? Är ni nöjd med resan och allt Alexi?


    Jaha, ok. Inte kul med vinden alltså... men tror och hoppas ändå det är värd det!

    Tack för svar ????
  • Fru Darcy

    Har varit i Bahia Feliz flera gånger, bra och trevligt hotellområde och helt ok mat. Men blåsten....det blåser fan jämt! Senaste åren har vi varit i Puerto Rico/Amadores/Taurito/Puerto Mogan. Mycket lugnare och mer solsäkert. Har rest till Gran Canaria mellan november och februari varje gång så det är vintersemester jag pratar om.

  • tvillingmammaVastmanland
    Fru Darcy skrev 2017-11-19 14:02:52 följande:

    Har varit i Bahia Feliz flera gånger, bra och trevligt hotellområde och helt ok mat. Men blåsten....det blåser fan jämt! Senaste åren har vi varit i Puerto Rico/Amadores/Taurito/Puerto Mogan. Mycket lugnare och mer solsäkert. Har rest till Gran Canaria mellan november och februari varje gång så det är vintersemester jag pratar om.


    Vi var där i juli och då var det perfekt.
  • Fru Darcy
    tvillingmammaVastmanland skrev 2017-11-19 14:09:25 följande:
    Vi var där i juli och då var det perfekt.

    Ja som sagt...jag har ju bara varit på GC under vinterhalvåret. Bra att det är perfekt på sommaren.
  • Yosa
    Alexi skrev 2017-11-19 09:31:58 följande:

    Vi kom hem därifrån 8/11.


    Då va vi där samtidigt. Sonen lekte rätt mycket med andra barn i 9-11 års åldern. Hade du en av de pojkarna? Vår son hängde mycket i kuddrummet och vid biljarden.
  • Alexi
    Yosa skrev 2017-11-25 18:07:20 följande:
    Då va vi där samtidigt. Sonen lekte rätt mycket med andra barn i 9-11 års åldern. Hade du en av de pojkarna? Vår son hängde mycket i kuddrummet och vid biljarden.
    Nej det känns inte som vi. våra barn var på 6-11-klubben mycket och älskade Coco & Charlie och download på kvällarna.
  • LadyViolet

    Jag ska åka till Bahia Feliz i slutet av januari med sambo och son på 2 år. Bor på Orquidea och har bokat halvpension. Är det så att vi kan välja att äta på Playa Feliz istället om vi skulle vilka? Verkar vara lite stökigare på Orquidea.

    Undrar lite om avstånden också. Enligt vad jag har läst blåser det mindre västerut längs kusten och om man skulle vilja åka till någon lugnare strand rekommenderas taxi då eller buss? Hur lång tid tar det? Blir kanske knepigt med taxiresor tanke på bilstol till 2-åringen.

    Kom gärna med andra tips om området eller som är värt att tänka på!

  • Alexi
    LadyViolet skrev 2017-12-22 21:59:30 följande:
    Jag ska åka till Bahia Feliz i slutet av januari med sambo och son på 2 år. Bor på Orquidea och har bokat halvpension. Är det så att vi kan välja att äta på Playa Feliz istället om vi skulle vilka? Verkar vara lite stökigare på Orquidea.

    Undrar lite om avstånden också. Enligt vad jag har läst blåser det mindre västerut längs kusten och om man skulle vilja åka till någon lugnare strand rekommenderas taxi då eller buss? Hur lång tid tar det? Blir kanske knepigt med taxiresor tanke på bilstol till 2-åringen.

    Kom gärna med andra tips om området eller som är värt att tänka på!
    Ja man väljer fritt om man äter på Playa Feliz eller Orquidea men vi åt bara på Orquidea, det är mycket större. Med en tvååring gissar jag att ni kommer hänga på låset när middag och frukost öppnar och då är det lugnt, man kan välja bord nära maten så det är lätt att gå fram och tillbaka osv.

    Vi åkte buss en dag till Maspalomas, det tog typ en halvtimma (många busshållplatser!) och var väldigt smidigt.
  • Geminis

    Gillade Bahia Felix, dock alldeles för blåsigt och kommer nästa gång välja t ex Puerto rico el annat ställe åt det hållet på kusten.

    Trevligt för barnfamiljer men blir lite tråkigt efter ett tag. Iofs smidigt och inte dyrt med taxi till playa del sol.

Svar på tråden Någon som varit på Fritidsresor/Tui family life Playa Feliz (Gran Canaria)?