• Babybel

Vi som räknar ner till bim mars 2017

Hej vänner,

Nu har jag blivit en sån här :D Vore dock kul med sällis i överanalyserandet av symptom och överdrivet fördjupat intresse i bli-gravid-fakta.
    Jag hade troligen ägglossning i lördags (positivt ältest i fredags morse) och har därmed 12 smarriga dagar fram till bim. Jag har haft galet, alltså g a a a l e t ömma bröstvårtor i 2,5 dagar vilket jag tolkar som ett kvitto på att ägglossning faktiskt skett (inte alltid säkert för mig). Idag har jag fått vita flytningar vilket oxå är ovanligt för mig som oftast är helt torr.
    Jag är 37 år och har en 3-åring.

Shoot, vilka är ni och var är ni i processen?

• Svar på tråden Vi som räknar ner till bim mars 2017
  • Jsv17
    tomten12 skrev 2017-03-16 08:22:03 följande:

Det är ingen inbillning eller hur?

Nej definitivt inte! Wow! Grattis! Härligt med ett pluss i tråden!
  • Isathe

Nej ingen inbillning, vilken dag har du tagit testet på?

För min del är det långa dagar i väntan på BIM på torsdag nästa vecka.

• tomten12
    Isathe skrev 2017-03-16 13:19:30 följande:

Nej ingen inbillning, vilken dag har du tagit testet på?

För min del är det långa dagar i väntan på BIM på torsdag nästa vecka.

Vet inte.. kan bara allt från BIM-1 till BIM+1 Så därikring! Men dock inte morgonurin.. för jag är redan tvungen å kissa på nätterna.. så hade bara ngn timme på mig och samla nytt i sömnen. Ska ta nytt test i morgon tror jag för att dubbelbevis för mig själv
  • ungafruahlberg
    Måste ju skriva grattis i den här tråden också ;) ;D Grattis!
  • ungafruahlberg
    sw1986 skrev 2017-03-15 19:58:54 följande:
    Jag hade nästan inga symptom nu när jag plussade. Mer pms humör, lite stickningar i brösten nära bim, annars inget ;)
    Det är så skönt att höra för man får känslan när man kollar runt att folk blev illamående på ÄL+6 typ (nej kanske inte men det känns så), grattis till ditt plus :) jag ska testa lör (BIM-5) mån (BIM-3) och därefter på BIM tänkte jag för jag är lite av en testnarkoman :) hoppas såklart på plus redan på lördag!
  • Isathe

Jaha, få tog jag mitt första gravtest i morse.....

Tyvärr negativt, beräknad mens på torsdag, tror jag, inga känningar än men bara vänta in den och sen nästa ägglossning och bara hålla tummarna att min pco inte sätter käppar i hjulen.

• Jsv17
    Isathe skrev 2017-03-19 19:31:38 följande:

Jaha, få tog jag mitt första gravtest i morse.....

Tyvärr negativt, beräknad mens på torsdag, tror jag, inga känningar än men bara vänta in den och sen nästa ägglossning och bara hålla tummarna att min pco inte sätter käppar i hjulen.

Men om BIM inte är fören Torsdag så kan det ju vara alldeles för tidigt för att få ett pluss? Jag har BIM på torsdag (kommer troligen bli förskjuten ngn dag om man ser till utslag på ÄL test) och jag har inte haft en tanke på att testa ännu, och skulle inte lägga så mycket vikt vid ett test taget så tidigt, så ge inte upp riktigt än
  • Isathe

JVS17:

Ååå du tänker så????? När tänkte du testa?

När räknade du med att du hade ägglossning? Jag tror att jag hade det runt den 10/3, hade då känningar med ont i äggstockarna och magen, hade dock även lite känningar i måndags men inte lika kraftigt. Ja, tänk om ????

• Jsv17
    Isathe skrev 2017-03-19 20:32:28 följande:

JVS17:

Ååå du tänker så????? När tänkte du testa?

När räknade du med att du hade ägglossning? Jag tror att jag hade det runt den 10/3, hade då känningar med ont i äggstockarna och magen, hade dock även lite känningar i måndags men inte lika kraftigt. Ja, tänk om ????

Ja, det verkar som vissa plussar väldigt tidigt, men långt ifrån alla. Hur mycket hormon kroppen producerar och hur koncentrerat det blir i din urin tror jag är väldigt individuellt. BIM -4/5 är tidigt, ägget fäster ju olika fort också, hade du ett ägg som zoomade runt lite längre innan det fäste så har det ju knappt hunnit börja producera hcg ännu. Från BIM dagen är tester ganska tillförlitliga om man har regelbunden cykel, som för mig där det diffar några dagar kan det vara knepigt.

Jag testar tidigast BIM +2, mycket för att jag blir så besviken av negativa test men också för att jag vill få ett tillförlitligt resultat, och slippa kastas mellan hopp och förtvivlan. Jag skulle kunna tänka mig att testa på BIM om jag kände väldigt stark att tror det skulle bli pluss, men förra månaden bestämde jag mig för att jag inte vill ta ett enda mer negativt graviditetstest, så jag väntar in lite extra Men neg före BIM betyder ingenting iaf inte som jag ser det
  • Isathe
    Jsv17 skrev 2017-03-19 22:30:01 följande:
    Ja, det verkar som vissa plussar väldigt tidigt, men långt ifrån alla. Hur mycket hormon kroppen producerar och hur koncentrerat det blir i din urin tror jag är väldigt individuellt. BIM -4/5 är tidigt, ägget fäster ju olika fort också, hade du ett ägg som zoomade runt lite längre innan det fäste så har det ju knappt hunnit börja producera hcg ännu. Från BIM dagen är tester ganska tillförlitliga om man har regelbunden cykel, som för mig där det diffar några dagar kan det vara knepigt.

Jag testar tidigast BIM +2, mycket för att jag blir så besviken av negativa test men också för att jag vill få ett tillförlitligt resultat, och slippa kastas mellan hopp och förtvivlan. Jag skulle kunna tänka mig att testa på BIM om jag kände väldigt stark att tror det skulle bli pluss, men förra månaden bestämde jag mig för att jag inte vill ta ett enda mer negativt graviditetstest, så jag väntar in lite extra Men neg före BIM betyder ingenting iaf inte som jag ser det

Så sant, du har så himla rätt Glad 
    Som sagt så tror jag att BM är på torsdag, men absolut kan det vara på fredag. Får vänta till och se om den kommer annars testa tidigast på söndag igen. Försöker att inte bygga upp för mkt förhoppningar men klart de är svårt.

Håller alla tummar jag kan för dig att du plussar denna månad Glad

• Jsv17
    Isathe skrev 2017-03-20 08:05:36 följande:

Så sant, du har så himla rätt  

Som sagt så tror jag att BM är på torsdag, men absolut kan det vara på fredag. Får vänta till och se om den kommer annars testa tidigast på söndag igen. Försöker att inte bygga upp för mkt förhoppningar men klart de är svårt.

Håller alla tummar jag kan för dig att du plussar denna månad

Tack! Jag vet det är så svårt, man vill ju bara veta! Haha

Jag håller tummarna för dig med
  • Hedblomster

CD 30 men ingen mens än, negativt test dock... Brukar ha oregelbunden mens så inget konstigt :( Men det borde betyda att ÄL var senare än jag trodde så kanske missade vi den. Definitivt ÄL-test nästa cykel. 

• Jsv17
    Hedblomster skrev 2017-03-20 11:03:26 följande:

CD 30 men ingen mens än, negativt test dock... Brukar ha oregelbunden mens så inget konstigt :( Men det borde betyda att ÄL var senare än jag trodde så kanske missade vi den. Definitivt ÄL-test nästa cykel. 

Jag har också oregelbunden cykel, ÄLtest kan jag verkligen rekommendera då det faktiskt visade att jag dessutom har kortare lutealfas (de flesta appar har 14 dagar som standard) så jag har alltid haft ÄL utsatt fel :-/ Så provs ÄL test, perfekt för att få mer koll på kroppen, andra säger samma om att tempa, men det orkar jag inte riktigt hålla på med, än iaf
  • kvinna29årskåne

Har bim idag. Ingen mens i sikte än. Hoppas verkligen på ett plus. Hade varit skönt att kunna avboka tiden för utredning i maj för att man är gravid. Men hoppas ju inte på alltför mycket..

????????

• Jsv17
    kvinna29årskåne skrev 2017-03-27 14:23:22 följande:

Har bim idag. Ingen mens i sikte än. Hoppas verkligen på ett plus. Hade varit skönt att kunna avboka tiden för utredning i maj för att man är gravid. Men hoppas ju inte på alltför mycket..

????????

Jag är på cd 33 och ingen mens... (brukar som längst vara 31 dagar) Men jag testade negativt/ev. ett spökstreck som skullle kunna vara ett svagt positivt igår, men så sent borde det ju vara mkt starkare i så fall.

Men ingen mens verkar ens vara på ingång, men å andra sidan så känner jag mig inte gravid heller så vet inte riktigt vad min kropp håller på med, så förvirrande.

Hoppas verkligen på ett plus för dig!
Svar på tråden Vi som räknar ner till bim mars 2017