Är du nöjd med barnets skola? Trivs barnet?
Är du nöjd med barnets/barnens skola? Hur trivs barnet/barnen? Vad beror missnöjet och vantrivseln på? Överväger du att byta skola? När tycker du att det är läge att byta skola? Om du har fler barn- trivs/vantrivs båda/alla eller bara ett?
Jag har 2 skolbarn, ett i fskl-klass o en i 3:an. Dom går i en friskola med hög lärartäthet. Det finns några i personalen som är riktiga eldsjälar men det finns också en hel del "kaffekärringar" som varken tycks se eller höra (konflikträdda?) när barnen bråkar eller blir utsatta. Jag har haft en bra kommunikation o gott samarbete med rektor o personal med skolan till en början men nu verkar de inte orka bry sig mer, min son i f-klassen trivs inte o det har varit en hel konflikter. Ett barn höll på att bryta hans arm i ett slagsmål o personalen upptäckte det hela när min son skrek rakt ut. Min dotter i 3:an trivs o har bra lärare men hon har inte direkt några kompisar. Hon upplever också att många barn i skolan har svårt att betee sig o gärna knuffas/tacklar till/säger fula ord etc. i förbigående. Eftersom det är en relativt liten skola (80 elever) väljer många den till sina barn som har olika problematik, flera av dessa barn verkar helt sakna empati o förståelse för andra. Dessutom har skolan ett erkänt problem med barnens attityd o språk. Det råder en fruktansvärt otrevlig jargång och otrevligt språk bland många vilket påverkar o smittar av sig till min son....