Anonym (Hanna) skrev 2017-03-28 16:32:24 följande:
Nej, om hyn har jag nog inte fått kommentarer men är inte så superblek på sommaren, får färg i ansiktet i alla fall. Men förväntningar om häftigt humör har jag stött på många gånger och jag åkte alltid dit när jag hittade på bus som barn eftersom alla visste vem "den rödhåriga flickan" var.
Just det med att jag var "alldeles för ljus" en väldigt solig sommar var från en utländsk man. Svarade ju ärligt att jag inte blev brunare än jag var (och för att vara mig var jag väldigt brun) men det gick han inte med på. Slutade med att jag sa att jag var solallergiker. DET var ett acceptablet svar däremot.... Mysko man.
Anonym (Strawberry) skrev 2017-03-28 16:33:40 följande:
Hmm kan bara komma på att jag fått kommentar om hudfärgen (på sommaren) av en lätt förståndshandikappad man, då känns det ju ok och man förklarar bara. Alla andra fattar väl att folk har olika pigment? Och många blonda är ju precis lika ljusa.
Det där med humöret har jag bara stött på en gång av en full gubbe (det sexuella flera gånger) men det beror kanske på att jag är lugn inifrån och ut. Får snarare höra att jag är för lugn :)
Åh, humöret har jag stött på flera gånger just pga att jag är väldigt lugn och blir sällan arg så det syns. Då blir det genast "Men, du har ju inte humör som en rödhårig" från vissa...