• Anonym (Rådvill TS)

Han ska flytta LÅNGT, vill ha barnen halva tiden.

Jag och sambo är i separation. Han vill flytta till sin hemort, som ligger ca 130 mil från mig. Jag vill verkligen inte ta honom ifrån barnen på något sätt, de älskar honom och han älskar dom. Barnen är i förskoleåldern och vi har gemensam vårdnad.

Han menar att det enda rätta och självklara är att han ska ha barnen varannan vecka (och det skulle det givetvis vara, om vi bodde på samma ort), förstår mig öht inte när jag säger att det kan vara svårt att genomföra praktiskt och till viss del ekonomiskt.

Någon som varit med om liknande? Hur löste ni det med umgänge, resor etc? Vad säger familjerätt (som han inte vill blanda in, men jag) och hur ska jag tänka? Hjälp :(

• Svar på tråden Han ska flytta LÅNGT, vill ha barnen halva tiden.
  • Anonym (Rådvill TS)

Anonym (haha):

:o

Jag är mållös.

Du har så många fel om så mycket att jag inte kommer kommentera ett enda.

Angående att jag fortsätter skriva trots att Jag sa jag ska låta bli har du helt rätt men som jag även sa har jag fått de svar jag vill angående ämnet. Nu är jag mest chockad, förfärad och road på samma gång. Vilket ändlöst skitsnack! :o

Anonym (Haha) skrev 2017-04-03 07:06:22 följande:

Klart jag har rätt i det.

Jag har rätt i det övriga också, vänta och se.

Jag väntar med spänning :D
  • Anonym (---)
    Anonym (Haha) skrev 2017-04-03 07:06:22 följande:
    Klart jag har rätt i det.

Jag har rätt i det övriga också, vänta och se.
    Är du på riktigt???

Med så otroligt åsiktsbaserade och känslostyrda argument så är det klart att du inte får några logiska svar. Som man frågar får man svar.

Just nu känner jag mig otroligt tacksam över att vi alla på jobbet är civilingenjörer, alla resonerar logiskt.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Rådvill TS) skrev 2017-04-03 07:24:44 följande:

Anonym (haha):

:o

Jag är mållös.

Du har så många fel om så mycket att jag inte kommer kommentera ett enda.

Angående att jag fortsätter skriva trots att Jag sa jag ska låta bli har du helt rätt men som jag även sa har jag fått de svar jag vill angående ämnet. Nu är jag mest chockad, förfärad och road på samma gång. Vilket ändlöst skitsnack! :o

Jag väntar med spänning :D
    Du skrev samma inlägg en gång till i princip.

Jag fick rätt på envis också. Så vi kan bocka av den.
  • Anonym (Rådvill TS)
    Anonym (---) skrev 2017-04-03 07:29:00 följande:

Är du på riktigt???

Med så otroligt åsiktsbaserade och känslostyrda argument så är det klart att du inte får några logiska svar. Som man frågar får man svar.

Just nu känner jag mig otroligt tacksam över att vi alla på jobbet är civilingenjörer, alla resonerar logiskt.

Det allra bästa är att han har fel i de flesta av sina antaganden. Hoppas han inte har en dotter...
  • Anonym (Haha)
    Anonym (---) skrev 2017-04-03 07:29:00 följande:
    Är du på riktigt???

Den logiken har du valt att dölja väl i tråden i alla fall.

Vad gäller vad parter VÄLJER i en potentiell konflikt.

Om TS ex VÄLJER att flytta med barnen så löser sig ju allt eller hur...

Ni behöver nog en ny grundkurs på civilingejörsutbildningen.
  • Anonym (---)
    Anonym (Haha) skrev 2017-04-03 07:44:22 följande:
    Den logiken har du valt att dölja väl i tråden i alla fall.

Vad gäller vad parter VÄLJER i en potentiell konflikt.

Om TS ex VÄLJER att flytta med barnen så löser sig ju allt eller hur...

Ni behöver nog en ny grundkurs på civilingejörsutbildningen.
    Om mannen VÄLJER att inte flytta löser sig allting.
  • Anonym (---)
    Anonym (Rådvill TS) skrev 2017-04-03 07:40:26 följande:
    Det allra bästa är att han har fel i de flesta av sina antaganden. Hoppas han inte har en dotter...
    Ja, om den som skriver på det här sättet beter sig likadant i det verkliga livet hoppas jag verkligen att det inte finns några barn inblandade.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (---) skrev 2017-04-03 07:47:23 följande:
    Om mannen VÄLJER att inte flytta löser sig allting.
    Anonym (---) skrev 2017-03-29 16:49:10 följande:
    TS, det kan aldrig bli ditt ansvar att pappan VÄLJER att flytta bort från sina barn. Ansvaret för att barnen får en sämre kontakt med pappan ligger helt och hållet på honom.

Även om han inte klarar av att förstå det så är det inget som du behöver ha dåligt samvete för gentemot barnen.

Hur var det nu med logiken...

Det verkar nästan som att ordet VÄLJER är rätt poänglöst som begrepp i en konflikt eftersom det enkelt kan vridas åt båda håll.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Rådvill TS) skrev 2017-04-03 07:40:26 följande:
    Jag misstänker att jag helt rätt även där.

Det finns säkert ett skäl till varför du är så hemlig.
  • Anonym (---)
    Anonym (Haha) skrev 2017-04-03 07:54:58 följande:
    Anonym (---) skrev 2017-03-29 16:49:10 följande:TS, det kan aldrig bli ditt ansvar att pappan VÄLJER att flytta bort från sina barn. Ansvaret för att barnen får en sämre kontakt med pappan ligger helt och hållet på honom.

Även om han inte klarar av att förstå det så är det inget som du behöver ha dåligt samvete för gentemot barnen.

Hur var det nu med logiken...

Det verkar nästan som att ordet VÄLJER är rätt poänglöst som begrepp i en konflikt eftersom det enkelt kan vridas åt båda håll.
    Så varför använder du ordet väljer om det är poänglöst?

De två inläggen motsäger inte varandra. Det är pappans ansvar hur han väljer att göra, ingen annans ansvar.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (---) skrev 2017-04-03 07:58:49 följande:
    Så varför använder du ordet väljer om det är poänglöst?

De två inläggen motsäger inte varandra. Det är pappans ansvar hur han väljer att göra, ingen annans ansvar.
    Jag använde det som parodi på dig eftersom du valt att skriva det med versaler tidigare på exakt det sättet.

Men jag överskattade ditt intellekt tydligen och var för subtil. 

Ordet väljer är poänglöst i en konflikt eftersom man alltid kan kräva att motståndaren ska välja det som man själv vill.

Om du inte förstår så fråga dina kollegor, så kan de förklara för dig.
  • Anonym (Rådvill TS)
    Anonym (---) skrev 2017-04-03 07:49:12 följande:

Ja, om den som skriver på det här sättet beter sig likadant i det verkliga livet hoppas jag verkligen att det inte finns några barn inblandade.

Ja verkligen! Hoppas såklart han inte har en son heller.

Maken till nedlåtande besserwisser har jag sällan skådat! Han hänvisar till kvinnors labila känsloliv. Själv verkar han vara ett emotionellt vrak!
  • Anonym (---)
    Anonym (Haha) skrev 2017-04-03 08:07:13 följande:
    Jag använde det som parodi på dig eftersom du valt att skriva det med versaler tidigare på exakt det sättet.

Men jag överskattade ditt intellekt tydligen och var för subtil. 

Ordet väljer är poänglöst i en konflikt eftersom man alltid kan kräva att motståndaren ska välja det som man själv vill.

Om du inte förstår så fråga dina kollegor, så kan de förklara för dig.
    Vem är det som väljer flytten åt mannen om det inte är han själv? Är det någon som står med en pistol mot hans tinning och tvingar honom att flytta? Om inte, så är det faktiskt ett val mannen gör. Han är vuxen och är ansvarig för de val han gör.
Svar på tråden Han ska flytta LÅNGT, vill ha barnen halva tiden.