MissKelli skrev 2018-10-05 09:40:29 följande:
Jag har faktiskt sluppit undan frågan. Däremot har min mamma och min sambos mamma flera gånger pratar om hur mkt de längtar till barnbarn. Det tycker jag bara är roligt dock :) men när jag var arbetslös berättade jag i början när jag sökt ett nytt jobb och när jag varit på intervju. I början gick det inte så bra Och det var jättejobbigt att bli kontaktad av olika personer dagligen för att förklara att jag inte fått jobbet osv. Så vill inte hamna i samma sits med detta, det var så psykiskt ansträngande. Sen så längtar jag till att kunna överraska dem för jag tror nog att dom tror att det är en bit bort :) Tycker för övrigt det är rätt sjukt att vissa som du beskriver tycker att man ska skaffa barn för att det är synd om DOM hahahah.
Ja, men egentligen är det främst för att min familj bor här som jag vill bo här. Är inte så förtjust i den tunga vintern här:/ men vill bo nära min familj när vi får barn.
Vad skönt för dig :) Jag tycker dock synd om min sambo, sist han fick frågan ledsnade han på henne och fräste ifrån och sa "vi kommer aldrig skaffa några" bara för att få tyst på henne. Ja men det är ju mysigt, min mamma är ju redan mormor en gång då min lillasyster har en liten grabb på 3 år :) Så när hon nu fick veta att syrran väntar nummer två så skrek hon ju av glädje haha! Ah jag förstår, nej det är aldrig kul :(
Men visst är det sjukt, och det är fult tycker jag. Som om hennes situation att inte ha blivit mormor än skulle röra oss i ryggen. Då får hon väl tjata på sina egna ungar!
Ja det brukar vara vanligt att vilja bo nära sin familj när man får barn, jag känner lite så jag med men skulle aldrig få min sambo att flytta upp dit pga olika omständigheter. Men och andra sidan så kommer det bli bra här också, är 2 timmars bilfärd till oss och sen har vi sambons barnkära familj nära :)