• Anonym ((Upprörd Fru))

    min man har levt "dubbelliv"

    Hej.. jag ska försöka att inte bli helt hysterisk i denna tråden. men jag är så jävla upprörd just nu. 

    Jag och min man har varit gifta i 7 år nu i sommar, vi har ett barn tillsammans (15 år) som vi fick när vi fortfarande var sambos då.
    Jag tycker att våran relation har varit/ÄR bra (fram tills nudå...!!!). Vi har haft våra upp-och-ner gångar men vi har alltid klarat oss bra. Sexlivet kanske har varit lite lugnare nu på de senare åren då vi båda har fullt upp med våra jobb.

    Igår eftermiddag så åkte min man och dotter hemifrån för att handla lite. Jag satt i köket och sydde lite och så hörde jag någonting som plingade till - ljudet av hans iPhone. Han hade glömt den i köket. Jag gick fram till köksbänken och så såg jag ett sms och en bild på skärmen.
    Vi kan säga att kontakten hette "Monica". På sms:et stod det "När ska du komma förbi? Var ett tag sedan nu". Och så var det en bild på ett barn!! En bebis runt 1-2 år skulle jag tro. Mitt hjärta slutade slå för en sekund och jag blev så jävla arg. 
    När han kom hem så skickade jag dottern till mormor & morfar då jag ville konfrontera honom. Och ja, SE PÅ FAN!!! Han erkände att han hade ett annat barn som var 2 år. Att han hade varit otrogen!!!!!!!!! Det var tydligen när han hade gått ut på krogen med några vänner som den där jävla slynan hade tagit sig an honom.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag är så jävla arg och upprörd, JAG ÄR BESVIKEN! Jag litade så mycket på honom. Jag förstår nu varför han ibland var "sen från jobbet" och vad han gjorde då.

    Jag har inte sagt något till min dotter då jag inte vet vad jag ska säga. 

    Någon som satt i en liknande situation?? jag behöver råd.

  • Svar på tråden min man har levt "dubbelliv"
  • Anonym ("Dubbelliv" eller "trippel"?)

    Män som lyckas med sådant och kan hålla ihop detta i 2-3 år utan att deras egen fru som känt honom i 15-20 år fattat något kan ha lyckats med mer grejer. Kan man ljuga så, så kan man attrahera många brudar också. man är slipad, jävligt slipad.

    Han kanske inte har bara ett "barn på bygden"? Utan 2? 3? 8? Hur många andra har han knullat med utan att ha fått barn tror du? Tror du det bara är "Monica"? Just hon blev gravid dessutom? Nej, han har antagligen vänstrat med en jävla massa.

  • Anonym (Stopp NU.)

    Vilket äckel.
    Vad bra att du ska lämna honom, du kommer sakna honom lika mycket som en böld i röven. 
    Med andra ord, din livskvalite kommer höjas rejält utan äcklet. 

  • Anonym (Stopp NU.)
    Anonym ("Dubbelliv" eller "trippel"?) skrev 2017-06-18 18:41:46 följande:

    Män som lyckas med sådant och kan hålla ihop detta i 2-3 år utan att deras egen fru som känt honom i 15-20 år fattat något kan ha lyckats med mer grejer. Kan man ljuga så, så kan man attrahera många brudar också. man är slipad, jävligt slipad.

    Han kanske inte har bara ett "barn på bygden"? Utan 2? 3? 8? Hur många andra har han knullat med utan att ha fått barn tror du? Tror du det bara är "Monica"? Just hon blev gravid dessutom? Nej, han har antagligen vänstrat med en jävla massa.


    Och han kommer dö ensam, ingen bryr sig om honom när han blir äldre och tröttare.
    Då har kvinnorna för längesen genomskådat honom och dragit.
    Bra för dom. 
  • Kirenaj68
    Anonym (Rut) skrev 2017-06-18 17:17:28 följande:
    Kirenaj68 skrev 2017-06-18 16:10:01 följande:
    Hur fick du hennes adress? Gav han den till dig frivilligt? Hade han hemlighållit för henne att han redan var gift? Om hon nu mådde dåligt över att hon fick barn med en gift man. När fick hon reda på att han var gift?
    Förstår om TS inte vill svara på dina (många) frågor eftersom du börjar med att ifrågasätta hennes trovärdighet.

    Eller så kan hon inte svara..........
  • molly50
    Anonym ((Upprörd Fru)) skrev 2017-06-18 11:26:57 följande:

    Hej igen allihopa..
    Ja, somsagt så åkte jag till hem till hans älskarinna. Jobbigt var det men jag tror detta är ett steg i processen att gå vidare.
    Det var svårt att hålla ilskan inne men jag höll mig lugn under vårat samtal, för barnets skull och för min egen..
    Hon har mått rätt så dåligt över vetskapen att hon har fött ett barn till en redan gift man. Och ja, det blev väldigt känslosamt. 

    Jag har bestämt mig för att skilja mig från det jävla äcklet till gubbjävel. Har ställt mig i bostadskö men sålänge så måste jag bo kvar med dottern i vårat hus.. känns förjävligt. 
    Det som känns mest jävla sjukt är att han inte visar så mycket ånger.. han har sagt förlåt en jävla gång.. han blev sur i morse för att jag inte gjorde någon frukost till honom.. tycker han själv kan göra sin jävla frukost.. han verkar inte fatta  vad han har gjort!! HAN SÄGER att han gjorde det han gjorde för att vårat sexliv inte var "på topp" under den perioden... är det jag som har gjort fel??


    Du har absolut inte gjort fel.
    Men han försöker säkert lägga skulden på dig för att själv slippa ta ansvar för sina handlingar.
    Det är tyvärr ganska typiskt för otrogna som inte vågar stå för vad de har gjort.
    Att skylla sina handlingar på att ert sexliv inte var så bra är så lågt att man får gå på knä för att hitta sämre ursäkter.
    Bra att du tänker skilja dig från honom.
    Tills du har möjlighet att flytta så låt honom sköta sina sysslor själv.
    Fixa sin egen mat,tvätta sin egen tvätt osv.
    Gör inget åt honom!
    Han kan inte förvänta sig det av dig efter att ha behandlat dig så illa.
    Vad det gäller älskarinnan så undrar jag om hon visste om att han var gift när de inledde en relation?
    Hon visste ju uppenbarligen om att han var gift när hon valde att behålla barnet och då tycker jag att hon får skylla sig själv.
    Synd om barnet dock som får hamna mitt emellan.

    Jag hoppas det ordnar sig till det bästa för dig och din dotter.

    Styrkekramar!
    Carpe Diem
  • Anonym ("Dubbelliv" eller "trippel"?)
    Anonym (Stopp NU.) skrev 2017-06-18 18:49:07 följande:
    Och han kommer dö ensam, ingen bryr sig om honom när han blir äldre och tröttare.
    Då har kvinnorna för längesen genomskådat honom och dragit.
    Bra för dom. 
    Det kan man ju hoppas, men "såna" brukar ju kunna charma lvinnor även högt upp i åldern tyvärr. Så han kommer säkert hitta någon även på ålderdomshemmet, och bedra denne med ytterliggare någon.
  • Anonym (Rut)
    Kirenaj68 skrev 2017-06-18 20:15:09 följande:
    Eller så kan hon inte svara..........
    Hmm, tar tillbaka - nu ligger tråden i sandlådan.

    Tar och serverar mig själv en bit humble pie. Skäms
  • Anonym (eh va?)
    Anonym ("Dubbelliv" eller "trippel"?) skrev 2017-06-18 20:52:51 följande:
    Det kan man ju hoppas, men "såna" brukar ju kunna charma lvinnor även högt upp i åldern tyvärr. Så han kommer säkert hitta någon även på ålderdomshemmet, och bedra denne med ytterliggare någon.
    Håller med karma är bara önsketänkande, i verkligheten brukar den sortens människor vara duktiga på att manipulera andra människor och har inga problem med att skaffa sig nya kvinnor, drar den ena så finns det alltid någon ny redo att ta den andras plats
  • Anonym (Eh!)
    Anonym ((Upprörd Fru)) skrev 2017-06-17 16:41:19 följande:
    Det var tydligen när han hade gått ut på krogen med några vänner som den där jävla slynan hade tagit sig an honom.
    Jävla slynan?! Han hade kanske tagit av sig ringen? I vilket fall är det HAN som bär skuld till att HAN var otrogen. Visst är det fel att strula med en gift man men det är HAN som har största skulden. Vem vet vilka lögner han slagit i henne?
  • Anonym (Eh!)
    Anonym ("Dubbelliv" eller "trippel"?) skrev 2017-06-18 18:41:46 följande:

    Män som lyckas med sådant och kan hålla ihop detta i 2-3 år utan att deras egen fru som känt honom i 15-20 år fattat något kan ha lyckats med mer grejer. Kan man ljuga så, så kan man attrahera många brudar också. man är slipad, jävligt slipad.

    Han kanske inte har bara ett "barn på bygden"? Utan 2? 3? 8? Hur många andra har han knullat med utan att ha fått barn tror du? Tror du det bara är "Monica"? Just hon blev gravid dessutom? Nej, han har antagligen vänstrat med en jävla massa.


    Min tanke exakt!
  • Anonym (eh va?)
    Anonym (Eh!) skrev 2017-06-19 11:32:15 följande:
    Jävla slynan?! Han hade kanske tagit av sig ringen? I vilket fall är det HAN som bär skuld till att HAN var otrogen. Visst är det fel att strula med en gift man men det är HAN som har största skulden. Vem vet vilka lögner han slagit i henne?
    Om man vill slippa få skit så är det kanske bäst att låta bli att knulla upptagna gubbar oavsett vem som bär den största skulden. Deltar man i andras skit så lär det förr eller senare stänka upp skit på en själv också.

    Förstår mig inte på människor som på allvar tror att de kan delta i att göra vafan de vill mot andra och sen bara friskriva sig allt ansvar genom att peka finger på någon annan, så jäkla lågt.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (eh va?) skrev 2017-06-19 12:10:44 följande:
    Om man vill slippa få skit så är det kanske bäst att låta bli att knulla upptagna gubbar oavsett vem som bär den största skulden. Deltar man i andras skit så lär det förr eller senare stänka upp skit på en själv också.

    Förstår mig inte på människor som på allvar tror att de kan delta i att göra vafan de vill mot andra och sen bara friskriva sig allt ansvar genom att peka finger på någon annan, så jäkla lågt.
    Jag håller med, men vill samtidigt flika in att vi inte vet vad mannen tutat i kvinnan han var otrogen med. En del män kan vara väldigt manipulativa när det gäller att få sex. De tar av sig ringen eller påstår att de nyligen skilt sig men inte tagit av ringen än eller att de är änkemän. You name it.
  • Anonym (eh va?)
    Anonym (Eh!) skrev 2017-06-19 14:31:28 följande:
    Jag håller med, men vill samtidigt flika in att vi inte vet vad mannen tutat i kvinnan han var otrogen med. En del män kan vara väldigt manipulativa när det gäller att få sex. De tar av sig ringen eller påstår att de nyligen skilt sig men inte tagit av ringen än eller att de är änkemän. You name it.
    Ja, man kan inte klandras för sånt man inte vet om, men jag tror diskussionen utgår ifrån att hon var medveten om att han var upptagen. Och då tycker jag hon får skyla sig själv.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (eh va?) skrev 2017-06-19 15:00:29 följande:
    Ja, man kan inte klandras för sånt man inte vet om, men jag tror diskussionen utgår ifrån att hon var medveten om att han var upptagen. Och då tycker jag hon får skyla sig själv.
    Tycker jag också, men barnet kan ju inte hjälpa detta.
  • Anonym (sand)

    Jag har bara läst TS och sista sidan, är detta ett skämt eller varför ligger tråden i sandlådan? 

  • Anonym (eh va?)
    Anonym (Eh!) skrev 2017-06-19 15:11:15 följande:
    Tycker jag också, men barnet kan ju inte hjälpa detta.
    Ja, barnen på båda sidor är ju de som tyvärr får ta det största lasset med skit. 15-åringen lär ju inte heller få det så kul nu, det andra barnet kommer växa utan utan pappa. Så ofattbart jäkla egoistiskt och korkat Kräks
  • Anonym (dfghjklöä)

    Jag har varit i den situation du är i nu, men som barn till den som var otrogen. Jag fick två syskon som jag inte fick veta om förrän de var ca ett år samt 3 år.

    Jag är arg för att jag inte fick chansen att lära känna mina syskon från början och att vi än idag inte har någon direkt relation eftersom det inte blev en naturlig kontakt iom pappas svek mot mamma. Och svek mot mig, det kändes som att han skaffade nya barn, även fast jag var vuxen som kändes det rejält.

    Min mamma satte sig aldrig på tvären, hon var alltid situationen vuxen och sa inte ett ont ord om min pappa inför mig. Det enda hon sa var att han är min pappa och att jag givetvis skulle ha kontakt med honom som jag ville.
    Jag var dock vuxen vid det tillfälle då jag fick veta detta och hade nyss flyttat hemifrån.
    Jag gjorde försök att lära känna dem, men mamman till barnen är inte riktigt 'my cup of tea' och situationen i sig var konstig och obekväm.

    Jag är dock oändligt tacksam för att min mamma aldrig sa ett ont ord om pappa. Jag avskyr det pappa gjorde, det är oförlåtligt tycker jag, men jag fick själv välja hur jag reagerade på det hela.
    Mitt råd till dig TS är att inte klanka ner på pappan inför ditt barn. Försök aldrig förhindra umgänge så länge ditt barn mår bra av umgänget med pappan. Låt henne själv bestämma och visa henne att du finns där och älskar henne oavsett hur hon väljer.

    Om du klarar av det och din dotter vill så kunde ni ju träffa hennes syskon så de får lära känna varandra.

    Att han försöker lägga skulden på dig ska du inte lyssna på, bara tala om frö honom att HAN har svikit dig och han är ensam ansvarig för att ha skaffat ett barn på annat håll.
    Jag undrar dock hur han (och hur min pappa) tänkt sig framtiden? Hur länge tror han hans andra barn skulle finna sig i att vara en hemsk hemlighet? Hur bra skulle det vara för det barnet att veta att hen är oönskad av pappan och dessutom hemlighållen?

  • Nandez
    Anonym (sand) skrev 2017-06-19 15:14:20 följande:
    Jag har bara läst TS och sista sidan, är detta ett skämt eller varför ligger tråden i sandlådan? 
    Frågar mig detsamma.
  • Tecum
    Anonym (sand) skrev 2017-06-19 15:14:20 följande:
    Jag har bara läst TS och sista sidan, är detta ett skämt eller varför ligger tråden i sandlådan? 
    Det är en trolltråd, annars hamnar den inte i sandlådan.
  • Anonym (Arnold.)
    Tecum skrev 2017-06-19 19:43:51 följande:
    Det är en trolltråd, annars hamnar den inte i sandlådan.
    Så klart en trolltråd. Ingen vettig människa hör väl av sig till FL i ett sådant här läge?
Svar på tråden min man har levt "dubbelliv"