• elaijna

    Oväntat gravid, 21 år gammal och upptäckte sent i graviditeten

    Hej, 
    Jag är 20 år, fyller 21 i Augusti, jag studerar mitt andra år på universitet i England där jag bor och lever med min pojkvän som är 2 år äldre än mig. Vi har endast varit tillsammans i 6 månader men varit bästa vänner sedan vi började universitetet. Båda har (hade) en väldetaljerad plan för våran framtid, vi skulle ta våra masters och flytta till Leeds, tjäna pengar och kunna resa och leva gött tillsammans. 

    För några veckor sedan fick jag problem med magen som vi trodde berodde på gallsten och jag skickades på ultraljud. Vid det här laget hade magen svullnat upp ordentligt på bara någon vecka. Väl på ultraljudet visar det sig att där är inga gallstenar, bara "något" som trycker på min högra njure. Trots att jag varit flitig med mina minipiller och sedan p-stav så visade graviditetstestet ett plus. Och min värld rasade samman. Dock fanns fortfarande hoppet om abort. Jag vet att det finns många delade åsikter om detta, men för mig var det den enda utvägen. 

    Igår när jag kom till gynmottagningen får jag reda på att jag är långt över gränsen för abort, nämnligen att jag är ca 6 månader gravid och har inget annat val än att fullfölja graviditet, och barn.