Anonym (Flytt) skrev 2017-07-11 12:20:11 följande:
Jag har försökt, jobbar bra, är glad och trevlig men inte påstridig.Trots lovord under praktiken så har man åkt ut illa kvickt efter perioden. (inga pengar finns att anställa, vi behöver ingen nu, vi sätter dig som vikarie, finns för lite jobb nu osv) Men kort tid efter så har de tagit in en ny praktikant. Som sagt, gratis arbetskraft är bra...
Sen känns det faktiskt pissigt att jobba full tid, göra precis samma saker som de andra och bara få 3000kr i månaden. Jag måste fortfarande betala busskort lr bensin, matlådor till frukost och lunch.
Sen att inte få fortsätta och få riktigt lön gör att man tappar motivationen en del.
Är du överviktig eller har andra synbara hälsorisker? Sånt spelar stor roll...tyvärr.
Jag såg att du svarade mig med att barnen alltid kommer först och att du därför inte köper kläder till dig själv. Vet du, för att vara en bra mamma så måste man ta hand om sig själv. Om du ser fräsch ut, går ut och raggar jobb och får ett jobb, så kommer det i förlängningen gå till dina barn.
Gå runt och visa att du finns så kanske du kan få ett timvick nånstans. Även om det bara är för några timmar i månaden, så kommer du ut och får de kontakter du behöver. Barnomsorg? Vården? Hotell? Affärer?
Sedan får du dra på dig jag-mår-bra-masken och göra ett jäkligt bra jobb. Jag har precis gjort det och tagit mig ifrån en arbetsplats som höll på att knäcka mig. jag har också haft perioder av arbetslöshet i mitt liv, så jag vet att det är tufft. Jag har dock en pedagogisk utbildning och en jäkla kämparvilja, så det löste sig. Fast jag har löst det själv, ingen har hjälpt mig.