Han vill inte ha barn nu. Kanske sen
Ännu en tråd om att ena partnern vill ha barn men inte den andra, inte nu iaf.
Vi har köpt hus o är i färd med att renovera det. Snart dags(typ idag måste vi bestämma oss) att sälja av lägenheten. Mäklare är inkopplad.
Vi har pratat om att skaffa barn i omgångar men min partner har hela tiden skjutit det på framtiden. Vänta tills vi har hus osv. Nu har vi hus o jag vill så gärna ha en familj tillsammans med honom. Men han är så osäker. Idag säger han att han absolut inte vill för det är så mycket med hus o också att han kan tänka sig ett liv utan barn. Han är 36 och jag 27 år.
Jag har sagt att jag måste lämna ifall han inte vill. Kan inte stanna kvar, drömmen är för stor. Han förstår det. Men båda mår väldigt dåligt. Vi vill ju inte dela på oss. Men båda vill olika.
Han frågade om jag kunde ge det ett halvår till, tills det lugnat sig med huset. Men känns som han bara skjuter det framför sig o jag blir bara mer ledsen över det.
Jag vill att vi kommer fram till något nu innan vi säljer av lägenhet för då har vi båda boende isåfall. Skulle vi sälja lgh så får han ta huset för jag kommer inte ha råd att bo där själv. O då kommer jag stå utan boende.
Frågade vad han gjort om jag var gravid nu, om han skulle velat att jag gjorde abort då? Nä det skulle han inte viljat. Han skulle ta sitt ansvar. Men han kan inte tänka sig att frivilligt, aktivt skaffa barn. Vi kör med avbrutet samlag.
Snälla finns det någon som kan ge oss vägledning, hjälp, råd på hur vi skall göra