• Anonym (v 9)

Abort imorgon, bara gråter

Gravid, pappan och jag är inte tillsammans men han stöttar mig om jag vill behålla. 

Ska göra abort imorgon pga massa omständigheter men jag bara gråter och har en otrolig ångest. Ingen i min familj vet att jag är gravid.. Känner mig så ensam och ledsen just nu.

• Svar på tråden Abort imorgon, bara gråter
  • Anonym (v 9)
    Anonym (sant) skrev 2017-08-19 13:47:58 följande:

Jag tror att hon genomförde aborten :( 

Nej jag har inte det, jag sket i att gå dit imorse och sen ringde jag och frågade om det fanns möjlighet för mig att komma nu istället. När jag väl kom dit så grät jag så mycket att hon inte lät mig göra det, jag ska ringa kurator på måndag.
  • jagärjagvemärdu
    Anonym (v 9) skrev 2017-08-19 15:43:47 följande:
    Nej jag har inte det, jag sket i att gå dit imorse och sen ringde jag och frågade om det fanns möjlighet för mig att komma nu istället. När jag väl kom dit så grät jag så mycket att hon inte lät mig göra det, jag ska ringa kurator på måndag.
    Var bor din partner? När kommer han flytta hit? Hur gammal är du? Har du fast jobb? Bostad?
  • Nej2222

Men kära du Ts! Jag blir såklart väldigt glad över att du aldrig gjorde det, men tråkigt att du är så ledsen. Det låter bra att du ska prata med en kurator på måndag. Där kan du få ännu mer stöd.

Vad är det du är mest ledsen över? Tänker du behålla ditt barn nu? Jag lovar dig att allt kommer lösa sig då du verkar ha goda förutsättningar och stöd även från pappan. Ni kanske kan ordna så att han får komma hit?

• Anonym (v 9)
    jagärjagvemärdu skrev 2017-08-19 15:46:38 följande:
    Var bor din partner? När kommer han flytta hit? Hur gammal är du? Har du fast jobb? Bostad?
    Han bor inom eu, vill inte säga för mkt då jag har bekanta som hänger på fl och jag inte berättat för många. Han kommer inte flytta, snarare jag kommer åka dit och hälsa på med barnet en del och ev flytta. Min plan har hela tiden varit att flytta dit innan jag blev gravid, men inte för hans skull utan för min egen eftersom jag fick jobb där. Jag är 29 och han 30, jag har fast jobb och ett hem ja. Han har också fast jobb och en lägenhet i landet han bor i.
  • Nej2222
    Anonym (v 9) skrev 2017-08-19 16:35:04 följande:

Han bor inom eu, vill inte säga för mkt då jag har bekanta som hänger på fl och jag inte berättat för många. Han kommer inte flytta, snarare jag kommer åka dit och hälsa på med barnet en del och ev flytta. Min plan har hela tiden varit att flytta dit innan jag blev gravid, men inte för hans skull utan för min egen eftersom jag fick jobb där. Jag är 29 och han 30, jag har fast jobb och ett hem ja. Han har också fast jobb och en lägenhet i landet han bor i.

Men Ts, det låter ju som en dröm! En saga! Detta kan ju bli hur bra som helst! Förstår om du är rädd och orolig inför framtiden med barn men jag tror på detta. Jag håller tummarna för er!
  • jagärjagvemärdu
    Anonym (v 9) skrev 2017-08-19 16:35:04 följande:
    Varför flyttar du inte till honom nu?
  • Anonym (v 9)
    jagärjagvemärdu skrev 2017-08-19 17:26:45 följande:
    Varför flyttar du inte till honom nu?
    Kommer inte få jobbet som gravid, 100 % och jag behöver jobba här för att få ihop mammapenningen. Och sen även om han är där så är hela min familj här, väljer jag att behålla barnet kommer jag behöva min mammas stöd.
  • Anonym (Behåll)
    Anonym (v 9) skrev 2017-08-19 17:31:46 följande:

Kommer inte få jobbet som gravid, 100 % och jag behöver jobba här för att få ihop mammapenningen. Och sen även om han är där så är hela min familj här, väljer jag att behålla barnet kommer jag behöva min mammas stöd.

Behåll barnet snälla ts. Finns många som har mycket värre situation! Jag gjorde en abort för 11 år sen i ren panik. Jag tänker på den aborten varje dag, undrar hur barnet hade sett ut osv. Att göra en abort är en enormt tuff upplevelse som är mycket svår att bearbeta. Jag tror att du kommer ångra dig om du gör det. Låt det här landa istället, jag lovar att allt löser sig för dig. Kram!
  • Anonym (Dee)

Jag har tyvärr två aborter i bagaget.

Den ena var jag tvärsäker på, och gjorde redan i vecka 5. Har aldrig ångrat.

Den andra höll jag på och velade fram och tillbaka, ville egentligen inte... Slutade med att jag gjorde den i vecka 12, efter många om och men så trodde jag att det var den bästa lösningen.

Mådde så sjukt dåligt, och det blev bara värre efter aborten. Ångrade mig något ofattbart.

Gör det inte om du tvekar, är mitt råd!

• Anonym (Stötta)

Lyssna på ditt hjärta! Känn efter varför du känner som du gör.

Om, jag säger om, det ör så att du får ångest för att du faktiskt känner att det är ett litet barn där inne, så lyssna på det.

Man klarar så mkt mer än man tror.

• Anonym (agda)
    Anonym (v 9) skrev 2017-08-18 23:58:56 följande:
    Jag vet inte om den går att avboka? Gör man det nu då eller :( Jag har så blandade känslor, jag tror det är för mina hormoner också. Jag berättade för pappan om att jag är så ledsen och gråtit hela kvällen, han sa att han också är jätteledsen och inte kan visa för mig hur ledsen han är för vi är långt ifrån varandra. 
    Självklart kan du avboka. Tänker du att om man beställt tid för abort så MÅSTE man göra den? Du har väl fått prata med en kurator?
  • Anonym (v 9)
    Anonym (agda) skrev 2017-08-20 06:50:11 följande:

Självklart kan du avboka. Tänker du att om man beställt tid för abort så MÅSTE man göra den? Du har väl fått prata med en kurator?

Nä men eftersom tiden var på kk akut en helg och jag skrev inlägget 8 timmar innan min bestämda tid. Nä, har inte pratat med kurator, planen är att boka en kurator tid imorgon
  • Lord Hans

Självklart ska du behålla barnet om du känner som du gör. Och du behöver inte berätta att du är gravid när du söker jobb. Fult mot arbetsgivaren men familjen måste få gå först.

Svar på tråden Abort imorgon, bara gråter