• Sheltielife

Planerar barn - Unga föräldrar

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker få barn som kanske vill följas åt! :)

Jag är själv 24 år och planerar barn nummer två samman med min sambo. Vi bor i ett litet hus i Skåne med våran dotter och hund.

När vi planerade dottern tog de 8 månader att bli gravid och är nu inne på försök 2 med syskon. Hoppas ju självklart att de ska gå fortare att bli med syskon ;)

Tänkte att vi här inne kunde prata om allt mellan himmel o jord. Stötta varandra mellan äl och bim och glädjas när vi får våra plus och kanske även följas åt under graviditeten!

Just nu är jag inne på äl+2 och har beräknad bim 6/10

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • saijda

Hej allesammans! :) Jag och min man är på första försöket. Jag är 23 år och min man 22 år. Jag slutade med mini piller den 9 augusti och hade mens mellan 20-23 september. Chans till gravid enligt appen är mellan 25 september och 5 oktober med ÄL 3 oktober- Hoppas vi prickade in rätt tycker det är rätt svårt när man inte har haft mens och ägglossning på länge.

Just nu är Mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda. Spänner i brösten också.

BIM idag men ingen mens i sikte ännu. Hoppas innerligt att det är ett litet frö i magen :o

• Emselie
    saijda skrev 2017-10-18 06:37:00 följande:

Hej allesammans! :) Jag och min man är på första försöket. Jag är 23 år och min man 22 år. Jag slutade med mini piller den 9 augusti och hade mens mellan 20-23 september. Chans till gravid enligt appen är mellan 25 september och 5 oktober med ÄL 3 oktober- Hoppas vi prickade in rätt tycker det är rätt svårt när man inte har haft mens och ägglossning på länge.

Just nu är Mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda. Spänner i brösten också.

BIM idag men ingen mens i sikte ännu. Hoppas innerligt att det är ett litet frö i magen :o

Åh spännande! Verkligen många symptom! Du måste testa :D
  • saijda
    Emselie skrev 2017-10-18 12:16:14 följande:

Åh spännande! Verkligen många symptom! Du måste testa :D

Hehe ja verkligen är så nervös för att kroppen spelar mig ett spratt :0 jag ska försöka hinna beställa test idag!
  • UngmammatillE

Hej alla! Lite sen här! Men jag är 18 år och planerar mitt Andra barn. Har en dotter som är 1,5 år. Killen är 21. Är på ÄL+1 så om 6 dagar tar jag ett tidigt test eftersom jag nyligen tog ut min P-stav och inte fått min första mens än. Hopps de går bra för all. Kan va kul med lite test och uppdateringar så man kan skiljas åt. Kram

• Belliiz

Hej! Jag är en tjej på 22 år och min sambo är 27. Vi försöker nu med mitt första och hans andra barn, han har en dotter på 4 år :)

Fick tyvärr missfall i vecka 12 nu den 18/10. Nu vill vi försöka igen och hoppas det går lika fort att bli gravid den här gången som första.

Lycka till alla!

• ellinorwe

Tjenixen!

Jag är 23 och är inne på första försöket. Jag har googlat runt som en galning om nidblödning.

Jag fick rosa på pappret äl + 10 och efter det har jag haft ont i magen och gasig. Har även ont i tjejmagen.

Tror ni det var en nidblödning?

Ni som har haft det vad hade ni för symtom efter??

Jag vet inte när jag har bim då jag har oregelbunden cykel.

kram

• UngmammatillE
    ellinorwe skrev 2017-11-07 10:01:17 följande:

Tjenixen!

Jag är 23 och är inne på första försöket. Jag har googlat runt som en galning om nidblödning.

Jag fick rosa på pappret äl + 10 och efter det har jag haft ont i magen och gasig. Har även ont i tjejmagen.

Tror ni det var en nidblödning?

Ni som har haft det vad hade ni för symtom efter??

Jag vet inte när jag har bim då jag har oregelbunden cykel.

kram

Hej! Jag är 18 år och har nu dotter som ör 1,5 år. Inne på första försöker med andra barnet. När jag var gravid med min dotter fick jag en liten blödning i vecka 3 så blödningar kan uppkomma. Sålänge de inte är en ?mensblödning? så ska man nog inte oroa sig. Du kan ju ta ett tidigt grav-test eller vänta 4 dagar. :)
  • ellinorwe
    UngmammatillE skrev 2017-11-07 10:57:53 följande:

Hej! Jag är 18 år och har nu dotter som ör 1,5 år. Inne på första försöker med andra barnet. När jag var gravid med min dotter fick jag en liten blödning i vecka 3 så blödningar kan uppkomma. Sålänge de inte är en ?mensblödning? så ska man nog inte oroa sig. Du kan ju ta ett tidigt grav-test eller vänta 4 dagar. :)

Tack för svar!

Mensblödning kan det inte vara för då borde jag ha mens redan tycker jag. Fick du några symtom efter det? om du kmr ihåg!
  • UngmammatillE
    ellinorwe skrev 2017-11-07 11:07:53 följande:

Tack för svar!

Mensblödning kan det inte vara för då borde jag ha mens redan tycker jag. Fick du några symtom efter det? om du kmr ihåg!

Inte direkt. Hade lite spänningar och så. men de är ju ganska normalt med växtvärk. Var uppmärksam men inte orolig tycker jag. Ta gravtest och se efter! :)
  • UngmammatillE
    ellinorwe skrev 2017-11-07 11:07:53 följande:

Tack för svar!

Inte direkt. Hade lite spänningar och så. men de är ju ganska normalt med växtvärk. Var uppmärksam men inte orolig tycker jag. Ta gravtest och se efter! :)
  • Rydén91

Hej jag är 26 år och min man 33 år vi är gifta sen 2014 och varit ihop sedan 8 feb 2012 och nu äntligen har vi planer på skaffa barn?? Jag tog ut min p stav 10/11-2017 och ska försöka så fort mensen går till det normala just nu har man fått någon blödning jag inte vet exakt vad det är ännu men jag hoppas på att allt ska bli normalt ganska så snart. Detta blir våran första barn tillsammans så ser väldigt mycket fram emot detta. Min man har 2 döttrar sen tidigare

• Rydén91

Jag hade min mens 24 okt slutade 3 nov ungefär vet inte om de räknas riktigt som ?riktig mens?

• Anonym (Anonym)
    Rydén91 skrev 2017-11-16 23:26:28 följande:

Hej jag är 26 år och min man 33 år vi är gifta sen 2014 och varit ihop sedan 8 feb 2012 och nu äntligen har vi planer på skaffa barn?? Jag tog ut min p stav 10/11-2017 och ska försöka så fort mensen går till det normala just nu har man fått någon blödning jag inte vet exakt vad det är ännu men jag hoppas på att allt ska bli normalt ganska så snart. Detta blir våran första barn tillsammans så ser väldigt mycket fram emot detta. Min man har 2 döttrar sen tidigare

Hej förlåt, men jag vill bara säga att min mamma är 33 och jag har en dotter som är 1,5. Nu väntar jag mitt andra barn. Bara undrar vad som räknas som ?unga föräldrar? för dig? :)
  • Rydén91

Okay. Jag vet inte men när man är typ 15 år uppåt är man rätt ung för att få barn tycker jag. Min mamma var typ 18 när hon fick mig och när kag var 19 skulle fylla 20 var ha gravid så de är oxå rätt ungt

• Claraaa

Hejsan! Skriv privat till mig om du vill så kan vi följas åt tillsammans ! :) Är i samma sits!

• Baraentilligen

Var 19 när jag fick första och nu åtta år senare försöker vi oss på en fyra! Vet inte om jag räknas som ung, men kanske ung fyrabarnsmamma. Blir lite av en sladdis för yngsta blir fem snart. Tredje försöket nu och är på äl+5. Håller tummarna för alla!

• Feliziah

Jag är 22 år och jag och min sambo har börjat försöka på första barnet! Tredje försöket som vi var inne på nu lyckades inte för mensen kom idag :( Så hoppas februari har mer tur!

• Sheltielife

Jag han inte mer än göra denna tråden innan jag plussade! Insåg att jag inte skrivit! Men går in i vecka 21 på fredag och är halvvägs redan! Så kul att de är flera unga som planerar barn och att ni hittade hit <3

• TrueLove12

Hej är 26 år och min man 33 vi har vart ihop i 6 år imorgon och började försöka i november då jag tog ut min p stav förra månaden missade jag äl helt och hållt hade lång mens osv men nu denna vecka någon gång har jag äl och ska börja testa med äl tester imorgon tänkte jag för att inte missa denna gång.

Jag har längtat väldigt länge på detta så hoppas väntan inte blir alltför länge.

Jag har vart gravid en gång tidigare innan ja träffade min man men det gick tyvärr inte vägen tog 6 mån innan ja blev gravid den gången så får se hur de går denna gång :)

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar