• sabia

riktigt ledsen idag

hej på er. visst känns så hopplöst ibland? har ni känt er så deprimerad att man nästan vill ge upp? så känner jag mig idag. allt är bara skitttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt. varför kan man aldrig blir gravid själv? ibland tror jag att Gud har eller vill straffa mig för något dumt som jag har gjort utan att tänka mig för urderligt.

• Svar på tråden riktigt ledsen idag
  • Kiss From A Rose

ja det är kanonskönt... låg senast inatt och kännde att allt bara mörknade men sen idah köänns det bättre

• seafree

Det är som att sitta i en berg o dalbana! Upp och ner i humör och känslor!

• Kiss From A Rose

finns det inget annat som kan hjälpa nu innan det har gått ett år ? förutom äl-test och temp

• Lilla Hjärtat

Kiss from a rose; Har inte läst hela tråden men såg att ni vill ha hjälp innan det ha gått ett år. Ett tips är att gå till en privat IVF-klinik och betala en utredning där, så får ni snabbt reda på om nåt är fel. Där kan man ju även få hjälp med åtgärder, t ex insemination, hormonbehandling eller IVF.
    Betalar man själv så går det mesta...

Vi gjorde en utredning på Öresundskliniken i Malmö, beställde tid ena veckan och fick komma nästa. Efter ett par dagar visste vi vad som var fel...(ingenting som man hittade då.)

Har för mig hela utredningen kostade 4000-6000, som de sen drog av eftersom vi gjorde en IVF-behandling sen där utredningen ingick.
    Tycker inte att det är jättemycket, då de gör en fullständig utredning med både spermaprov, ultraljud, äggledarkontraströntgen och blodprovsanalys. Så har ni en slant över så slå till;=)

• Kiss From A Rose

känner mej mer och mer pressad !

japp nu är det lågt igen ... min sambos pappa tycker att livets mening är att skaffa barn så han har ju hur många som helst (visst jag håller med om att det är viktigt).

Igår satt dom i telefon och pratade och då sa hans pappa till honom att han tyckte att vi skulle skaffa barn snart och självklart svarar min sambo -vi jobbar på det.

Det känns så himla jobbigt för jag vet att det är mitt fel att vi inte blir med barn, men han verkar ha sina förhoppningar öppna hela tiden, men samtidigt ser jag hur besviken han blir varje gång min mens kommer och det gör så ont !

japp det gör ju bara att jag känner mej ännu mer pressad! kan det inte bara hända nångång så att allt bara kan (rulla på) !?

• seafree

Hur vet du att det är ditt "fel" att ni inte kan bli med barn?
    Det är ingens fel! Det är inte bra att tänka i de termerna för då kommer man in i en ond cirkel! Ni mådte fokusera er mer på lösningar! Om ca 6 mån(eller tidigare privat) så kan ni ta reda på vilka möjligheter ni har att få barn.... inte vem det är fel på! Jag önskar jag kunde ge dig en bamse kram!

/seafree

• fiffi84

Kiss From A Roese man kan visst få hjälp innan det gått ett år om man har probem med oregelbenden mens och andra saker som synligt krånglar. har pricis fått pergo utskrivt har försökt 8 mån.

• sabia

just nu skulle bara vilja dö. jag har väntat min jävla mens i massa med dagar å den kom inte. nu bara för att jag gjorde gravtest då kom den. jag sitter här å bara gråtter. jag är så jävla ledsen på det hela.

• seafree

sabia: Usch och fy! Sitter själv och inväntar fröken Röd! Har all möjliga symptom... men hon kommer med bestämda steg den där fröken! Vi kanske kan gråta tillsammans? Vi kan deppa ett par dagar men sen måste jag ta nya tag och jobba på framemot ÄL! Vi lyckas nog snart ska du se vännen! Kram och snyft!

• sabia

hej seafree. jag gråtter mest för att jag blir så jävla besviken på mig själv att jag nästan skäms. vaörför kan vi inte blir gravida? varför måste vi gå igenom detta smärtsamma behandling? varför kan vi inte få ett sötnos så vi kan pissla med? jag är så biter just nu. han där upp får förlåta mig för mina kärslor.

• orzia1

Massa kramar till dig sabia..

Livet är bra orättvisst mot vissa av oss...

Sila mina tårar i silkesduk och låt min sorgsna melodi leta sig ut i skogens dimma
  • Skrollisen

gråter med mig.. vet precis hur det känns.. jvi är ensamma kvar på ickehabarn-sidan av bekantskapskretsen.. känns hopplöst.. ivf sommaren 07.. typ 100 år kvar..

Svar på tråden riktigt ledsen idag