• Anonym (Anonym)

Fru som döljer mobilen

Hej!

Vill nog mest skriva av mig lite och höra andras tankar kring detta. Sedan ett par månader har jag upptäckt att min fru spenderar väldigt mycket tid med sin telefon. Hon sitter ofta uppe om nätterna efter att jag har somnat. Ibland har jag vaknat mitt i natten och upptäckt att hon fortfarande är vaken. Hon har även börjat gömma telefonen. Sova med den. Ha den i fickan och i regel alltid ha den i närheten. Jag har ibland gått förbi henne och då har hon snabbt klickat ned vad hon tittat på. Jag har förstått att hon sitter på ett forum (helgon). Jag har flera gånger påpekat det konstiga i hennes beteende och sagt att det sårar mig att hon döljer så mycket. Det varkar hon inte vilja ta in.

Till saken tillhör väl också att vi är i småbarnsåren och livet är hektiskt och tufft.

Jag känner mig ganska säker på att hon flörtar en del och kanske skickar en del nakenbilder som mest. Jag vill påpeka att jag verkligen inte att det är okej! Men varje gång jag försöker säga något så säger hon att jag inbillar mig eller skrattar åt mig samtidigt som hon inte verkar vilja ta in att detta sårar mig väldigt mycket. Jag tror också att ifall förhållanden hade varit de motsatta så hade det nog inte varit så glada miner.

Jag vet att man inte kan äga någon men visst bör man kunna förvänta sig lite ärlighet i en relation. Det är nog det där ljugandet som sårar mest.

• Svar på tråden Fru som döljer mobilen
  • Pentra
    Anonym (man) skrev 2017-12-28 17:48:41 följande:
    Eller hur, men å andra sidan så har ju du inget emot att knulla runt bakom ryggen på sin partner för du tror ju att alla är polly. Eller hur Pentra?

Nej, alla är verkligen inte polygama! Det har jag aldrig sagt. Var påstår du att jag har skrivit det någonstans? Inte heller så knullar jag runt bakom ryggen på min partner. Han är ok med att jag ligger med andra om jag vill; men senast det hände var för över 1,5 år sedan. Och, gällande gången innan dess, så får du nog lägga på ytterligare 5,5 år. Så, om du anser att den frekvensen skulle vara synonym med att knulla runt så vill jag nog påstå att du har en ganska skev världsbild i ämnet. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Pentra
    Shameless skrev 2017-12-28 22:10:25 följande:
    TS har all rätt i världen. Ett förhållande bygger på tillit och då ska man inte dölja nånting för sin partner. I vanliga fall så skulle jag inte drömma om att kolla igenom min sambos mobil men hade inte tvekat en sekund om hon hade börjat bete sig suspekt, magkänslan har en tendens att ha rätt.

Att man lever med en partner innebär inte att man per automatik avsäger sig rätten till ett privatliv. Du säger emot dig själv. Att "ett förhållande bygger på tillit" innebär ju faktiskt ist att man INTE skall tvingas visa sitt privata för sin partner. Att TS partner beter sig misstänkt ger honom inte rätten att (också?) bryta tilliten och således kränkande och otillåtet gå igenom hennes privata post! Att olovligen läsa annans e-post eller sms kan dessutom bestraffas som datorintrång (BrB 4 kap 9§). ... Jovisst, magkänslan är ofta rätt, men TS får lösa problemet på annat sätt. Två fel blir inte ett rätt! ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Samma beteende)

Jag har samma beteende som din fru.

Dock söker jag inte bekräftelse av män på dejtingsidor, utan jag skriver sexnoveller. Vilket jag helst vill hålla privat från min fästman.

• Anonym (Japp)
    Anonym (Samma beteende) skrev 2017-12-29 23:35:30 följande:

Jag har samma beteende som din fru.

Dock söker jag inte bekräftelse av män på dejtingsidor, utan jag skriver sexnoveller. Vilket jag helst vill hålla privat från min fästman.

Spännande jag läser mycket sånt
    Vill du säga under vilket alias skriver du?
  • Anonym (man)
    Pentra skrev 2017-12-29 20:20:15 följande:

Att man lever med en partner innebär inte att man per automatik avsäger sig rätten till ett privatliv. Du säger emot dig själv. Att "ett förhållande bygger på tillit" innebär ju faktiskt ist att man INTE skall tvingas visa sitt privata för sin partner. Att TS partner beter sig misstänkt ger honom inte rätten att (också?) bryta tilliten och således kränkande och otillåtet gå igenom hennes privata post! Att olovligen läsa annans e-post eller sms kan dessutom bestraffas som datorintrång (BrB 4 kap 9§). ... Jovisst, magkänslan är ofta rätt, men TS får lösa problemet på annat sätt. Två fel blir inte ett rätt! ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Det beror ju på om privatlivet går emot förhållandets gränser. Det går ju knappast att använda "privatliv" som ursäkt för att göra saker man VET går emot det man har kommit överens om?

Och vilket "annat sätt" menar du skulle vara ett effektivt sätt att få reda på sanningen?
  • Anonym (man)
    Pentra skrev 2017-12-29 19:46:10 följande:

Nej, alla är verkligen inte polygama! Det har jag aldrig sagt. Var påstår du att jag har skrivit det någonstans? Inte heller så knullar jag runt bakom ryggen på min partner. Han är ok med att jag ligger med andra om jag vill; men senast det hände var för över 1,5 år sedan. Och, gällande gången innan dess, så får du nog lägga på ytterligare 5,5 år. Så, om du anser att den frekvensen skulle vara synonym med att knulla runt så vill jag nog påstå att du har en ganska skev världsbild i ämnet. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Du missionerar ju i var och varannan tråd om att människans "sanna jag" är polly.
  • Pentra
    Anonym (man) skrev 2017-12-31 16:32:36 följande:
    Du missionerar ju i var och varannan tråd om att människans "sanna jag" är polly.

Nej, det gör jag inte. Då har du inte läst ordentligt. Och, bara för att något är generellt, eller är överlag, så betyder det alltså att det finns de som, då helt normalt, avviker ifrån detta. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Al
  • Pentra
    Anonym (man) skrev 2017-12-31 16:30:46 följande:
    Det beror ju på om privatlivet går emot förhållandets gränser. Det går ju knappast att använda "privatliv" som ursäkt för att göra saker man VET går emot det man har kommit överens om? Och vilket "annat sätt" menar du skulle vara ett effektivt sätt att få reda på sanningen?

Om nu TS fru har en flirt bakom hans rygg så gör hon fel, men man får ändå inte förgripa sig på någons privatliv, och än mindre pga misstanke. Två fel gör fortfarande inte ett rätt! ... När jag skrev att TS får lösa det på "annat sätt", så menade jag inget specifikt annat sätt, bara sättet är lagligt. Vilket annat sätt han väljer är eg upp till honom. Men, innan man river upp himmel och Jord så bör man förslagsvis pröva något sunt sätt att mötas på. T.ex. skaffa barnvakt, någon gång ibland, och vara hemifrån tillsammans 1-2 nätter och göra något på tu man hand, som avbräck i den annars så inrutade och ansträngda vardagen; något som för parterna närmare varandra, bidrar till ömsesidig förståelse och där man gemensamt laddar batterierna. Eller, någon form av par-terapi om han, i sina egna försök, har svårt att nå fram till sin fru och få henne att förstå att han faktiskt vill möta henne men ist känner sig sårad och åsidosatt iom hennes nya och smusslande beteende. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Skild och gift)
    Pentra skrev 2018-01-03 18:09:58 följande:

Om nu TS fru har en flirt bakom hans rygg så gör hon fel, men man får ändå inte förgripa sig på någons privatliv, och än mindre pga misstanke. Två fel gör fortfarande inte ett rätt! ... När jag skrev att TS får lösa det på "annat sätt", så menade jag inget specifikt annat sätt, bara sättet är lagligt. Vilket annat sätt han väljer är eg upp till honom. Men, innan man river upp himmel och Jord så bör man förslagsvis pröva något sunt sätt att mötas på. T.ex. skaffa barnvakt, någon gång ibland, och vara hemifrån tillsammans 1-2 nätter och göra något på tu man hand, som avbräck i den annars så inrutade och ansträngda vardagen; något som för parterna närmare varandra, bidrar till ömsesidig förståelse och där man gemensamt laddar batterierna. Eller, någon form av par-terapi om han, i sina egna försök, har svårt att nå fram till sin fru och få henne att förstå att han faktiskt vill möta henne men ist känner sig sårad och åsidosatt iom hennes nya och smusslande beteende. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Provade exakt det du sa Pentra. Gick på par-terapi, fixade dejter osv. Jag till och med frågade rätt ut om hon hittat någon annan och hon sa nej.

Så när man har provat alla "rätt" sätt och magkänslan finns kvar då finns det inte mycket att välja på. Att få fram sanningen blir då enormt stor för det tär otroligt mycket på psyket att veta att någon är fel och den människan man ska lita på mest är den som ljuger.

Då kan iallafall jag tala om att brottet under BrB 4 kap 9§ hade fett kastats ut genom dörren.

Själv installerade jag ett spion program på våran gemensamma dator och jävla vad mycket jag fick reda på där som jag garanterar aldrig hade vetat annars.

Idag är jag lyckligt gift med en ny människa. Men skulle min magkänsla ta över igen skulle jag inte ha några problem med att ta reda på sanningen, lagligt eller olagligt... Flört

• Anonym (man)
    Pentra skrev 2018-01-03 18:09:58 följande:

Så den som är otrogen får förgripa sig på det gemensamma förhållandet, men den som drabbas får absolut inte förgripa sig den otrognes privatliv? Hur har du tänkt dig att den som misstänker att sin partner är otrogen ska kunna veta sanningen?

Om man misstänker att ens partner är otrogen så är mysiga aktiviteter tillsammans det sista man vill göra, varför skulle man vilja premiera otrohet?
    Typ du sviker och ljuger, och som kompensation bjuder jag dig på en fin middag. Inte så logiskt va?

Ingen terapi i världen hjälper om man inte kan vara ärlig. Terapi söker man EFTER man fått reda på sanningen och vet vad man har att förhålla sig till, inte före. För det blir ju rätt fel om en sitter och försöker lösa eventuella problem och den andra sitter och ljuger.
  • KHE

Lite gammal tråd men då jag själv råkat ut för det så ville jag skriva lte.

En som döljer telefonen gör det garanterat av en orsak. Känner igen mig 110% då min fru gjorde samma för 2 år sen, var en konstant springande på toaletten, vinklande av skärmen, smålog ibland men kom man nära så var det ett spel direkt.
    Till slut fick jag nog och kollade en tidig morgon, att hon inte bytte skärmlås var hennes misstag. Anser att man har rätt att kolla ibland och hennes anklagelser att jag ska lita på henne och inte kolla väger lätt då jag fick mina misstankar bekräftade.

Idag är allt bra, vi har gått vidare men skulle reagera direkt om det hände igen.

Svar på tråden Fru som döljer mobilen