Uppehållstillstånd med anknytning till barn?
Hej! Jag och min man.är gifta och har ett barn på 2 år tillsammans. Jag undrar om någon vet om det går att ansöka med anknytning till barnet?
Hej! Jag och min man.är gifta och har ett barn på 2 år tillsammans. Jag undrar om någon vet om det går att ansöka med anknytning till barnet?
Anknytning till minderåriga barn är ett mycket starkt skäl och då behöver du inte tänka på försörjningsplikten heller. Barnet är två år och ni har ännu ej gjort en ansökan? Ni har inte ens besvärat er om att ta reda på lättillgänglig fakta om vad som gäller avseende anknytningsskäl till barn. Det får ju en onekligen att undra hur i hela friden det står till med dig rent begåvningsmässiga? Är du mycket ung? Finns det någon funktionsnedsättning som barnets pappa utnyttja för att få uppehållstillstånd? Skulle du klara av att ta hand om ett barn ensamt utan mamma eller partner?
Som sagt prövar man då mot barnet och då finns inget försörjningskrav. Generellt sett beviljas då ett tidsbegränsat uppehållstillstånd, undantag kan göras om man anser att familjen kan bosätta sig i ett annat land och där vara tillsammans eller om den sökanden har underåriga barn i sitt hemland. Det handlar om en avvägning till vilket land man har störst anknytning, dvs var det är skäligt att kräva att familjen återförenas.
Ja det kan han. Det kommer att bli undantag från försörjningskravet eftersom han ansöker på anknytning till ett barn.
Problemet med migrationsverket när man pratar med dem är att man får olika svar beroende på vem man talar med.
Är just inne i en sån process. Fattar verkligen att du dragit dig för att dra igång detta. Kan lätt säga att det är bland det jobbigaste jag gjort, trots att jag har ekonomin och huvudet med mig. Överlever vi de här två åren med all stress det innebär, kan vi nog klara allt.
Det är inte lätt att bli kär och skaffa barn med någon utanför Europa idag.
Men det är egentligen bara att starta processen och hålla tummarna! För det är svårt att få raka besked på förhand. Man kan ju tycka att ett barn är anledning nog, men det finns tyvärr ingen logik. Jag hoppas det löser sig för er!
Hej! Hur har det gått? Jag fick min son i mars i år och min man ansökte från Marocko i mars likaså. Han har varit på intervju och vi väntar på svar nu. Fick avslag första gången pga ekonomin. Men nu vet jag inte hur det blir. Jag är svensk och född i Sverige och vår son likaså. Migrationsverket säger olika saker och jag börjar sakta tappa hoppet om att min man får komma.
Hoppas det gått bra för dig.
Mvh sofia
Men varför i hela världen sätter man ungar till världen INNAN allt är klart?
Otroligt oansvarigt och tyder på extremt usel föräldraförmåga. Flytta till männens länder istället!
Det kallas "putbarn".
Skulle jag glädjeligen göra om jag inte haft barn i sverige sedan tidigare. Hoppas på det bästa för alla mina barn.