• Anonym (1)

Polisens nummer..eller?

Fått ett nummer smsat: 0105663239(ändrat några siffror så jag inte hänger ut någon) där dom ber mig ringa. Ska vara från polisen, kan det stämma? Brukar deras nummer se ut så?

Har polisen samma startsiffror, alltså: 0105(som riktnummer ex) eller olika beroende på län?

Googlat men inte hittat nått

Väldigt tacksam för snabba svar!

• Svar på tråden Polisens nummer..eller?
  • Anonym (1)
    LFF skrev 2018-04-03 11:01:22 följande:
    Strunta i numret då. Tänk inte mer på det.
    Ja jag gör nog så. Tycker dom kan ringa om det är något.
    Anonym (Troligt) skrev 2018-04-03 10:54:01 följande:

Många myndigheter har 010-nummer. De nummer som jag hittar till polisen för t.ex. presskontakt börjar alla på 010-56 så det är nog rätt troligt att det är ett nummer från polisen.

Jag hittade det precis också, så visst, kanske är polisen men känns konstigt att dom inte ens ringer först. Jag avvaktar helt enkelt.

Tack alla som svarat!

• Anonym (Som sagt)

Som sagt, polisen m fl myndigheter har det riktnumret.

• verosus

Det är från polisen. Har 010-56.......

Om du inte litar på det, ring via 11414 och be dom koppla dig.

Lycka till!

• Anonym (1)
    verosus skrev 2018-04-03 11:57:30 följande:

Det är från polisen. Har 010-56.......

Om du inte litar på det, ring via 11414 och be dom koppla dig.

Lycka till!

Ok. om det är så tycker jag att det är konstigt att dom inte ringt alls. Jag avvaktar, dom får ringa om det är viktigt.

Tack för svaret!
  • Anonym (så är det.)
    Kerubmamman skrev 2018-04-03 11:32:48 följande:
    Ring via växeln om du är osäker. Även om du inte anmält nåt så kan det ju vara viktigt.
    Om det är viktigt så ringer de upp igen. Så jävla viktigt kan det väl inte vara om de inte talar in på mobilsvar? Det finns nummer som tar betalt när man ringer upp, typ 20 kr/min, s k scam.

Nä TS, chilla. De ringer igen om något är viktigt. Annars kan du googla numret eller Eniro.se eller hitta.se osv. Ibland finns de inte alls, eller så står det något om att det är scam - men försöka duger. Ring dock inte tillbaka till ett nummer du inte känner igen.
  • Anonym (G)

Ja, polisens nummer börjar på 010-56, dock brukar numret inte synas hos den som rings upp. Ring växeln och fråga om numret om du inte blir uppringd igen (fast det är inte så troligt om det nu är polisen som söker dig).

• Kerubmamman
    Anonym (så är det.) skrev 2018-04-03 12:31:33 följande:
    Om det är viktigt så ringer de upp igen. Så jävla viktigt kan det väl inte vara om de inte talar in på mobilsvar? Det finns nummer som tar betalt när man ringer upp, typ 20 kr/min, s k scam. Nä TS, chilla. De ringer igen om något är viktigt. Annars kan du googla numret eller Eniro.se eller hitta.se osv. Ibland finns de inte alls, eller så står det något om att det är scam - men försöka duger. Ring dock inte tillbaka till ett nummer du inte känner igen.

Det är ju ett nummer inom polisen. Hon kan välja att ringa via 11414 om hon är osäker på att ringa tillbaka på det viset. Polisen kan välja att skicka sms när det är av känslig natur så att man ringer upp när man har tid och möjlighet istället för att bli överrumplad på jobbet, i kön på Ica, på förskolan eller när man sitter i ett väntrum på hälsocentralen. Eller när de är rädda att fel person ska överhöra eller avbryta samtalet.
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (1)
    Kerubmamman skrev 2018-04-03 14:21:06 följande:

Det är ju ett nummer inom polisen. Hon kan välja att ringa via 11414 om hon är osäker på att ringa tillbaka på det viset. Polisen kan välja att skicka sms när det är av känslig natur så att man ringer upp när man har tid och möjlighet istället för att bli överrumplad på jobbet, i kön på Ica, på förskolan eller när man sitter i ett väntrum på hälsocentralen. Eller när de är rädda att fel person ska överhöra eller avbryta samtalet.

Brukar polisen göra så? Även fast man inte anmält själv? Dom har inte ringt.
  • Trent
    Anonym (1) skrev 2018-04-03 19:15:34 följande:

Ta av foliehatten och ring! Det kan handla om precis vad som helst och de vill ha kontakt med just dig. Svårare än så är det inte. Så med det konstaterat är frågan bara hur mycket tid (skattepengar) du tycker de ska lägga ner på att få tag i dig.
  • Anonym (1)
    Trent skrev 2018-04-03 19:58:55 följande:

Ta av foliehatten och ring! Det kan handla om precis vad som helst och de vill ha kontakt med just dig. Svårare än så är det inte. Så med det konstaterat är frågan bara hur mycket tid (skattepengar) du tycker de ska lägga ner på att få tag i dig.

Förlåt mig när jag antog att det normala var att dom ringde. Dom har inte ringt en enda gång. Jag är ledsen om du tog illa vid dig, jag antar det eftersom du kände att du ville vara otrevlig. Hoppas du får en bra kväll! Ledsen om jag slösat skattepengar o så, inte min mening.
  • Trent
    Anonym (1) skrev 2018-04-03 20:12:24 följande:

Förlåt mig när jag antog att det normala var att dom ringde. Dom har inte ringt en enda gång. Jag är ledsen om du tog illa vid dig, jag antar det eftersom du kände att du ville vara otrevlig. Hoppas du får en bra kväll! Ledsen om jag slösat skattepengar o så, inte min mening.

Jag var inte otrevlig och det hela är inte svårare än som jag skrev. Du har också fått en mycket bra och sannolik förklaring till varför de agerat som de gjort.
  • Anonym (Realist)
    Anonym (1) skrev 2018-04-03 19:15:34 följande:
    Det kan gälla någon i din bekantskapskrets, så ring upp numret när du är ensam. De vill inte ringa dig om det är risk att personen det handlar om finns bredvid dig när de ringer.
  • Anonym (1)
    Anonym (Realist) skrev 2018-04-03 22:20:52 följande:

Det kan gälla någon i din bekantskapskrets, så ring upp numret när du är ensam. De vill inte ringa dig om det är risk att personen det handlar om finns bredvid dig när de ringer.

Ok, tack för svar och för att du var trevlig. Ringer 12414 imorn, antar att det är för sent.
  • Anonym (Enkelt p)

Ring bara 11414 och fråga vem som har numret. Busenkelt

• Anonym (1)

Ringt och kollat med 11414 och de vill inte ge ut information angående numret. Finns dock (som jag visste) ingen anmälan eller nått annat. Dom visste inte varför personen försökt nå mig men domställde märkliga frågor. Jaja, ingen anmälan ialf, men känns konstigt.tack för alla svar

• Anonym (Realist)

Ring numret och fråga vad de vill! Det är inte ett nummer som kan kosta massor att ringa.

• Kerubmamman
    Anonym (1) skrev 2018-04-04 22:26:06 följande:
    Ringt och kollat med 11414 och de vill inte ge ut information angående numret. Finns dock (som jag visste) ingen anmälan eller nått annat. Dom visste inte varför personen försökt nå mig men domställde märkliga frågor. Jaja, ingen anmälan ialf, men känns konstigt.tack för alla svar

Då har du fått bekräftat att det är inom polisen iaf. Även om ingen anmälan är upprättad mot kan det vara att du sitter inne på upplysningar om nåt/nån annan. Ring upp nu.
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (1)
    Kerubmamman skrev 2018-04-05 12:12:35 följande:

Då har du fått bekräftat att det är inom polisen iaf. Även om ingen anmälan är upprättad mot kan det vara att du sitter inne på upplysningar om nåt/nån annan. Ring upp nu.
    Det var inte mig dom försökt nå, hade blivit något fel, fått det bekräftat. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (1) skrev 2018-04-03 10:41:07 följande:

Fått ett nummer smsat: 0105663239(ändrat några siffror så jag inte hänger ut någon) där dom ber mig ringa. Ska vara från polisen, kan det stämma? Brukar deras nummer se ut så?

Har polisen samma startsiffror, alltså: 0105(som riktnummer ex) eller olika beroende på län?

Googlat men inte hittat nått

Väldigt tacksam för snabba svar!

010- börjar nr på om det är från nåt statligt.
Svar på tråden Polisens nummer..eller?