Du måste ju välja!
Antingen är du föräldraledig de veckorna du behöver eller också är du aktivt arbetssökande. Visst, det går ju kombinera arbetslöshet och fl, men det är ju ingen fördel om du skulle bli arbetslös igen, då du plockar deltidsdagar, då är det bättre att vara helt arbetslös eller helt fl på veckobasis. Som fl har du barnet hemma. Som arbetslös kan du ha barnet på förskola max 15 timmar i veckan. Som andra skrivit får du då bestämda tider att förhålla dig till, oftast 3-5 timmar de dagar det gäller.
Vecka 28-31 har de flesta förskolor sammanslagning, så det är inget jag skulle rekommendera ett barn som inte behöver, att möta en massa ny personal och nya barn bara för att du vill ta semester från barnet ... Enda fördelen jag kan se är möjligen att ett barn som varit långledigt kan få mjukstarta med korta dagar sista veckan innan allvaret drar igång.
Dessutom gissar jag att din fru har semester några veckor och att ni då kan avlasta varandra OM du har behov av semester FRÅN barnet.
mango1987 skrev 2018-04-13 09:22:49 följande:
Hej!
Kanon!
Men om det är så att jag vill ha henne på förskola någon dag för att kunna ha "semester" innan mitt kommande arbete.
Hur lägger jag upp det då?
Då ber du din fru ta hand om barnet ...
Mina barn är långlediga liknande tid och sambon är ledig 2 veckor, så det blir en intensiv sommar med 3 barn hemma under 8 år ...