• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • Ereya
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-24 08:04:46 följande:

Hej! Tänkte på dig nu på morgonen. Hur mår du? Har du blödigt något mer?

.

Men tack, vad fin du är :( <3

Slutade blöda idag, det ökade i styrka igen men nu är det över. Längtar till nästa ägglossning. Hoppas det är vår tur Då jag står inte ut att vara "tom" en månad till, jag vill bära ett liv. :( Hur mår du? Vilken vecka är du i nu? <3
  • Syskonlängtan91
    Ereya skrev 2018-05-24 21:24:43 följande:
    .

Men tack, vad fin du är :( <3

Slutade blöda idag, det ökade i styrka igen men nu är det över. Längtar till nästa ägglossning. Hoppas det är vår tur Då jag står inte ut att vara "tom" en månad till, jag vill bära ett liv. :( Hur mår du? Vilken vecka är du i nu? <3
    Jag håller tummarna hårt att det blir er tur nästa månad!! Jag är i vecka 5 nu, har berättat för närmsta familjen. Tänker att blir det mf så kommer jag ändå vilja ha dem som stöd <3 Jag känner mig orolig för mf men ska försöka inte oroa mig innan ngt hänt. Om din ägglossning håller sig enligt cykeln, när är den då? <3 
  • Anonym (Planerar_fyran)
    Linneisen skrev 2018-05-23 17:07:20 följande:

Citerades inte i förra. Grattis!!

TACK!
  • Ereya
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-24 21:40:14 följande:

Jag håller tummarna hårt att det blir er tur nästa månad!! Jag är i vecka 5 nu, har berättat för närmsta familjen. Tänker att blir det mf så kommer jag ändå vilja ha dem som stöd <3 Jag känner mig orolig för mf men ska försöka inte oroa mig innan ngt hänt. Om din ägglossning håller sig enligt cykeln, när är den då? <3 

Åh så mysigt att berätta.

Hoppas verkligen att allt går vägen. Förhoppningsvis gör det också det. Min nästa ägglossning bör infalla nästa helg! Toppen att det blir på en helg också, då blir det för oss naturligt mer sexande hehe. Vi hoppas på en marsbebis då istället!
  • Anonym (Längtan92)

Tänker också på dig Ereya!<3 önskar så innerligt att den här månaden blir er månad!

• Anonym (Planerar_fyran)

Verkar som tidigt MF här tyvärr... började blöda imorse. Inte jättemkt men ändå en del. Tog mitt clearblue med veckoindikator som jag tänkt använda på måndag ?inte gravid? kom upp... hade ju en liten blandad blödning 17/5 som jag tolkade som nidblödning. Denna blödning var/är större.

• mamman1990

Hur går det för er som plussat? Jag har börjat må illa redan i v 6 (under tidigare graviditeter kom illamåendet i slutet av v 7..). Någon som känner igen sig?

• Missdecibel86
    mamman1990 skrev 2018-05-27 18:57:12 följande:

Hur går det för er som plussat? Jag har börjat må illa redan i v 6 (under tidigare graviditeter kom illamåendet i slutet av v 7..). Någon som känner igen sig?

Inget illamående än (v4+6) men trött :)
  • Greta88

V 6 nu (5+3)

Mår bara bra.

Börjat komma en del värk i magen nu, framförallt under nätterna eller när jag annars ligger ner.

Ömma bröst och bröstvårtor har jag haft i en vecka snart.

Inget illamående än iaf :) Hade gärna sluppit det helt.

• Träningsglad

Jag är i V6 (5+4) och känner molvärk i mage och rygg. Sen har brösten växt och bröstvårtorna är super ömma. Vaknar sjukt tidigt och är väldigt trött på kvällarna. Annars inget illamående eller så:) hur mår ni andra?

När berättar ni för familj/jobb osv? Första barnet här så är svårt attt veta när man ska berätta :)

• Greta88

Vad komiskt, vaknade imorse med illamående. Bara för jag kände mig lite kaxig igår

Det där med att vakna tidigt har jag också märkt, sen är det omöjligt att somna om.

• Ereya
    Greta88 skrev 2018-05-29 08:13:37 följande:

Vad komiskt, vaknade imorse med illamående. Bara för jag kände mig lite kaxig igår

Det där med att vakna tidigt har jag också märkt, sen är det omöjligt att somna om.

Så var det för mig också, minns jag. Vi var hemma hos ett par kompisar som också var relativt nygravida, kanske en månad längre gången än mig, max två. Och jag sade att än så länge mår jag inte illa. Då var jag i vecka 6 någonting. Haha fy fan dagen efter vaknade jag och mådde så jävla illa! Det var starten på det haha.
  • Nicci91
    Träningsglad skrev 2018-05-28 21:09:58 följande:

Jag är i V6 (5+4) och känner molvärk i mage och rygg. Sen har brösten växt och bröstvårtorna är super ömma. Vaknar sjukt tidigt och är väldigt trött på kvällarna. Annars inget illamående eller så:) hur mår ni andra?

När berättar ni för familj/jobb osv? Första barnet här så är svårt attt veta när man ska berätta :)

Jag är också i v 6 och mitt mående är väldigt likt ditt!:) Jag känner mig däremot lite känslig inför hunger.. Är otroligt hungrig och blir lite illamående när det går för länge! Vi berättade för ungefär halva familjen i helgen som var, resterande får vänta tills iaf v 12 tror jag det lutar åt och jobbet nån gång i höst tänker jag? Hur gör ni?:)
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?