• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • Ereya
    EIJ90 skrev 2018-05-20 07:34:18 följande:

Så spännande! Jag håller tummarna för dig <3

Låter ju bra med fortsatt hög temp och frånvarande mens.

Hoppas hoppas! Tycker väntan är hemsk. Är bara i v4+2 och symptomen kommer och går. Blir orolig så fort jag inte känner något!

Uppdatera när du vet =)

Åh samma här, ibland känner man sig helt normal och vanlig och man tänker att jaha släppte det nu eller...
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 06:43:12 följande:

Vänta tills imorrn bara för säkerhetsskull ;) du kan ändå luta dig på att tempen är hög och mensen inte här.

Jag tkr till och med dagarna singlar sig fram, haha. Vet inte om jag ska lita på nc eller preglife när det gäller vilken vecka jag är i, men antar nc. Och isf är jag bara 4+1, vilken då blir rimligt med inskrivning 19/6.

När hade du bim? Jag verkar vara tre dagar före dig, är i 4+4 nu. I så fall. Vilket det känns som. Se det så, det är "bara" en månad tid :D
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 07:40:01 följande:

Hahah och då kmr jag och säger vänta. Har du testat nu? :D

Nej jag väntar, hahahaha. Jag sitter på händerna. Jsg gör det. Sen får vi se. Tänk om jag missuppfattat allt verkligen och att jag inte är det alls. Men tempen är hög och jag har molvärk, vilket jag haft i mer än en vecka dagligen, ökade flytningar, är bedövande trött på eftermiddagen. Och allting luktar så mycket mer... Åh så hemskt om det är placebo bara, för jag känner mig verkligen gravid nu :( Tror jag?!?
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-20 07:38:58 följande:

Tog nyss ett test, syns bara en svag skugga så kan ju lika gärna vara ett spökstreck. Vad tror ni? Idag är det bim -4

Jag kan ju som sagt väldigt lite om såna här test, men att få en skugga på -4 på ett test som inte är gjort för att ta upp tidiga resultat måste väl vara bra?! :-O
  • Syskonlängtan91
    Crazzy skrev 2018-05-20 07:50:18 följande:

Jag kan ju som sagt väldigt lite om såna här test, men att få en skugga på -4 på ett test som inte är gjort för att ta upp tidiga resultat måste väl vara bra?! :-O

Det är ju iaf någonting, men så svårt att utläsa om det är ngt positivt eller bara skugga. Såg nu på mitt test att det läser ut från 25 mlU, så inte alls lika känsligt. Ska du testat ngt mer framöver? :)
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-20 07:54:40 följande:

Det är ju iaf någonting, men så svårt att utläsa om det är ngt positivt eller bara skugga. Såg nu på mitt test att det läser ut från 25 mlU, så inte alls lika känsligt. Ska du testat ngt mer framöver? :)

Ja jag tycker att man kan stirra sig galen, men jag tycker att jag ser något på ditt?

Jag fick ett infall och köpte ett digitalt med veckoindikator igår, som jag tog imorse! Är glad att jag gjorde det, fick svart på vitt att jag är gravid

• Syskonlängtan91
    Crazzy skrev 2018-05-20 08:01:37 följande:

Ja jag tycker att man kan stirra sig galen, men jag tycker att jag ser något på ditt?

Jag fick ett infall och köpte ett digitalt med veckoindikator igår, som jag tog imorse! Är glad att jag gjorde det, fick svart på vitt att jag är gravid

Jaaaa!!! GRATTIS GRATTIS!! Hoppas jag plusar så kan vi följas åt :D hur känns kroppen?
  • Nicci91

Vaknade i vanlig ordning alldeles för tidigt, tog ett tidigt test och..... <3

Hoppas testet inte spelar oss ett spratt bara, är så svårt att tro på det!!

• Nicci91
    Crazzy skrev 2018-05-19 19:14:18 följande:

Åh vad roligt! När har du BIM? Är det första barnet?

Håller tummarna! <3

Taack! Ja det är första barnet och första försöket så jag gör verkligen mitt bästa att vara så ödmjuk jag bara kan inför eventuella tråkigheter<3 BIM är på tisdag, tog ett tidigt test imorse med ett svagt blått sträck! Känns helt fantastiskt även om jag försöker ha lite is i magen och inväntar Bim så jag kan ta ett vanligt test också ifall mensen håller sig borta.

Hur går det för dig?:)
  • Syskonlängtan91
    Nicci91 skrev 2018-05-20 08:11:53 följande:

Vaknade i vanlig ordning alldeles för tidigt, tog ett tidigt test och..... <3

Hoppas testet inte spelar oss ett spratt bara, är så svårt att tro på det!!

Stort grattis!! Tydligt ju! När hade du bim? :)
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-20 08:02:56 följande:

Jaaaa!!! GRATTIS GRATTIS!! Hoppas jag plusar så kan vi följas åt :D hur känns kroppen?

Taaaack! <3

Hoppas verkligen jag också :D

Känner mig tämligen ogravid, haha! Men jag är ju bara i 3+3, så jag har inte så mycket förväntningar! Förra gången var trötthet i v6 eller v7 det första jag fick!
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?