• onlygirl

Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?

Hej alla,

Har idag gjort en heminsemination efter att äl-stickorna visade positivt igår. Sitter nu hemma med min partner som på nålar, när kan man testa tidigast? Hade jag fått bestämma hade det gått att testa redan ikväll haha!

Om denna insemination blir en graviditet och allt går väl kommer min som vara 2 år och 4 månader när bebis föds.

Känner mig helt instängd i min bebisbubbla, allt snurrar kring bebis i mitt huvud.

Fler som planerar februari bebis? Som kanske har BIM kring 5/6 och vill följas åt?

Vill prata med massor av er, får aldrig nog

Har ni barn sen innan, hur tänker ni kring förlossning? Jag känner mig så exhalterad haha!

• Svar på tråden Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?
  • Ereya
    Jagerika skrev 2018-06-03 15:52:16 följande:

Jag brukar kunna känna när jag har ÄL men det verkar inte som att det blivit nån ägglossning denna månaden usch är så besviken att jag aldrig får dom där typiska huggen i magen och flytningarna är som vanligt! Vi har legat nästan varje dag denna veckan och enligt FLO skulle jag haft ÄL 1/6. Vi kommer fortsätta i några dagar till ifall den bara är sen men det har aldrig hänt förut! Så denna månaden kommer bli en överaskning då jag inte har en aning om när BIM infaller nu

. Så trist när det blir så. Man har ju inte ägglossning varje månad heller. Håller tummarna att det tog sig för er!
  • Zzz031
    onlygirl skrev 2018-05-30 16:19:23 följande:

Åh! Grattis! Och bra kämpat!

Känns ju helt surrealistiskt det här! Nu över en vecka sen (BIM+7?)....... När jag för första månaden någonsin inte har följt med äl-stickor och bara tittat på sekret och känt av uppblåstheten och gaser som jag alltid får vid Äl hahahaha, ja så då händer det (och såklart letrozolbehandling, men verkade vara väldigt tidig äl denna cykel) Kan ännu inte smälta. Men oj oj oj vilken otrolig stress och nervositet just nu, för oss båda. Vi kan ju inte tro detta efter 3 år av försök. Är det magin med att hamna i kö till IVF, månntro? :)

Tagit veckoindikatortesten från clearblue. Tänk om det här verkligen blir en graviditet på riktigt. Och faaaan, en bebis liksom Galet!
  • concon
    mariamarre83 skrev 2018-06-04 07:50:32 följande:

Det blev positivt idag på BM-6 :) Det betyder att barnet beräknas till ungefär 16 februari! :) :)

Wow vad häftigt att det syns så tidigt! Grattis :D 
  • mariamarre83
    concon skrev 2018-06-04 09:32:13 följande:

Wow vad häftigt att det syns så tidigt! Grattis :D 

Tack! :) :) Så härligt när det där strecket dök upp!
  • Cptwoohaa

Jag blir så frustrerad! ÄL ca 16e april (lite oklart men ungefär där) och nu är det isf ÄL +17 och jag har haft mensvärk lite av och till sedan två veckor men INGENTING! ÄL testerna gick ju tokneråt efter den 18e och blev svaga efter en stegring så förstår inte vad som hände... Jag är alltså inne på min 42a dag i cykeln och ingen mens och definitivt inget plus i sikte.

Nu sitter jag här med molvärk som alla andra dagar och till och med längtar efter mensen så att vi får komma igång med nästa månads försök

Och nej jag tvivlar starkt på att det är något som fastnat där inne. Testat och testat men inget syns.

• Cptwoohaa

Det blev positivt idag på BM-6 :) Det betyder att barnet beräknas till ungefär 16 februari! :) :)

Så sjukt att det kom så tidigt för dig, vad olika det kan vara! Vad härligt grattis!!
  • Ereya
    Cptwoohaa skrev 2018-06-04 20:41:46 följande:

Jag blir så frustrerad! ÄL ca 16e april (lite oklart men ungefär där) och nu är det isf ÄL +17 och jag har haft mensvärk lite av och till sedan två veckor men INGENTING! ÄL testerna gick ju tokneråt efter den 18e och blev svaga efter en stegring så förstår inte vad som hände... Jag är alltså inne på min 42a dag i cykeln och ingen mens och definitivt inget plus i sikte.

Nu sitter jag här med molvärk som alla andra dagar och till och med längtar efter mensen så att vi får komma igång med nästa månads försök

Och nej jag tvivlar starkt på att det är något som fastnat där inne. Testat och testat men inget syns.

Kram. Man har inte ägglossning varje månad och således inte heller mens. Hoppas den snart kommer så du kan börja om. <3
  • Milian03

Grattis :)
    BF 190209
  • Milian03

Alltså min barnmorska är så himla bäst :) Pga min oro och avsaknad av symtom och att förra graviditeten slutade i missfall så var hon så snäll och bokade in ett vul på fredag :D meeen... Jag är bara i slutet av vecka 5 då. 4+5 eller 4+6 tror jag. Efter lite googlande så ser jag att många inte sett nåt alls i denna v. Men varför bokar hon in ett vul om chanserna är små att se nåt?

BF 190209
  • Cptwoohaa
    Ereya skrev 2018-06-04 20:48:05 följande:

Kram. Man har inte ägglossning varje månad och således inte heller mens. Hoppas den snart kommer så du kan börja om. <3

Det är helt otroligt! Hade gett upp och skulle ha vinkväll igår så tog ändå ett test på eftermiddagen för att verkligen vara säker och vad dyker inte upp då om ett litet svagt streck!!

Var så förvånad att jag tog ett till efter någon timme och där var det igen! Supersvagt men ändock där.. Har inte kommit iväg och kunnat köpa ett digitalt och är lite orolig för att det ska visa negativt men ett plus ska ju vara ett plus! Ägglossningen har verkligen spelat mig ett spratt. Är isf på BIM +6 el 8.
  • Cptwoohaa

Väldigt dålig bild men det var helt omöjligt att få till en bra. Det är streck på alla!!!

Två igår och ett idag.
  • Cptwoohaa
    Cptwoohaa skrev 2018-06-06 13:42:06 följande:

Väldigt dålig bild men det var helt omöjligt att få till en bra. Det är streck på alla!!!

Två igår och ett idag.

Haha nej men vad blev det där då? Bilden blev verkligen jättedålig när jag la upp den.. Jaja både jag och sambon har ju konstaterat att det faktiskt är tre streck och det är en jäkla skillnad mot för alla otaliga negativa tester jag gjort tidigare
  • Ereya

Två igår och ett idag.

Vad roligt, hoppas plusset blir starkare och stannar kvar tiden ut <3
  • Ereya
    Cptwoohaa skrev 2018-06-06 13:44:27 följande:

Haha nej men vad blev det där då? Bilden blev verkligen jättedålig när jag la upp den.. Jaja både jag och sambon har ju konstaterat att det faktiskt är tre streck och det är en jäkla skillnad mot för alla otaliga negativa tester jag gjort tidigare

Kvalitén här är inte så bra på just bildfronten haha. Ska du prova ta ett nytt test om ett par dar igen?
  • Corneliass

Två igår och ett idag.
    Grattis! 
Svar på tråden Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?